جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴۱

آقای مطهری این چه مقایسه زشتی است؟

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 157513
در شرایطی که موج تنفر از فتنه گران رو به فزونی است، چه معنائی دارد که نام رئیس جمهور قانونی کشور در کنار این فتنه گران مغضوب قرار گیرد؟ مراد از این مقایسه پر اشکال و پر مناقشه چیست؟
آقای مطهری این چه مقایسه زشتی است؟

سرویس سیاسی جهان-محسن مقدسی:علی مطهری نمانیده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز نامه ای خطاب به آیت الله جنتی نوشته اند و مجددا بحث محاکمه همزمان موسوی و کروبی و رئیس جمهور را مطرح کرده است.

استدلال علی مطهری که بارها نیز گفته شده، این است که همه مقصرین حوادث سال گذشته باید محاکمه شوند و از همین رو به آیت الله جنتی انتقاد کرده اند که چرا بدون محاکمه، از دستگاه قضائی خواسته اید که فتنه گران را حصر خانگی کنید.

غرض نه دفاع از پیشنهاد آیت الله جنتی است که البته –از حیث پیشگیری و نه اجرای حکم-کاملا قابل دفاع و منطقی است و نه انتقاد از نامه مطهری است که بدلیل تاکید بر محاکمه فتنه گران قابل دفاع است.

آنچه جای گلایه از آقای مطهری دارد، طرح محاکمه همزمان احمدی نژاد در کنار موسوی وکروبی است.به واقع در شرایطی که موج تنفر از فتنه گران رو به فزونی است، چه معنائی دارد که نام رئیس جمهور قانونی کشور در کنار این فتنه گران مغضوب قرار گیرد؟ مراد از این مقایسه پر اشکال و پر مناقشه چیست؟

آقای مطهری معتقدند که که احمدی نژاد هم در حوادث سال گذشته مقصر بوده است.با فرض که این ادعا درست باشد؛ خود آقای مطهری تاکید کردند که با این حال سهم احمدی نژاد با سران فتنه به یک اندازه نیست که همین نیز جای شکر گذاری دارد.با این حال کنار هم قرار دادن این دو در شرایط امروز جامعه ایران و روشدن اسرائیلی بودن فتنه ۸۸ چه بهره ای دارد؟

نزدیک به ۲ سال است که یک جریان سیاسی با پیوند خوردن به منافقین ، سلطنت طلبان ، همجنس بازان و اسرائیلی ها و امریکائی ها و دارو دسته ریگی، خون ها ریختند و جنایت ها کردند و بزرگترین افتخارات نظام را ضایع کردند و پرصلابت ترین جشن های انقلابی و اسلامی ایران و جهان اسلام را به عزا و تشییع جنازه جوانان این مملکت تبدیل کردند.با این تفاسیر قرار دادن نام احمدی نژاد در کنار این مفسدان چه منطق و دستاوردی دارد؟این چه عدالتی است که آقای مطهری در نامه شان نیز بر آن تاکید کردند.آقای مطهری چندی پیش مدعی شدند که خودشان را به عمار نزدیک می بینند.آیا این مصداق عمار بودن است که سطح جنایت ضدانقلاب را تا این اندازه لوث کنند که همطراز روش غلط انتخاباتی رئیس جمهور قرار گیرد؟

آیا جنایت و خون ریختن و فتنه گری و آبرو نظام و مردم ریختن هم اندازه با یک روش غلط و یا قصور یا تقصیر سیاسی است؟آیا این به معنای کوچک کردن زشتی های فتنه گران خبیث نیست؟

فرض کنید یک نفر داعیه عدالت داشته باشد و بگوید من معتقدم "صهیونیزیم کودک کش" باید در کنار "کیف قاپ تهرانی" محاکمه شود؟ خنده دار نیست؟

همانطور که آمریکا برای کشتارهای دسته جمعی و قتل عام مردم بی گناه و غیره به دادگاه باید حاضر شود، جوان لبو فروش کم فروش هم باید به دادگاه جواب دهد.آیا این شوخی تلخ مطالبه عدالتخواهی است؟

آقای مطهری می توانند هرجا و هر زمان دیگری, مدعی تخلف رئیس جمهور در رقابت های انتخاباتی شوند.ولی کنار هم قرار دادن این موضوع در کنار انبوهی از فساد سیاسی فتنه گران و جنایت "اسرائیلی های وطنی" یک بی تدبیری و بدسلیقگی زشت سیاسی است تا ژست عدالتخواهی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عليرغم نقدتان، به نظرم حرف مطهري صحيح مي باشد. عدالت يعني همين !
Iran, Islamic Republic of
بگذار تا باز هم فتنه ريزش داشته باشه.
بالاخره بايد يه عده اي رو بشند
Iran, Islamic Republic of
من هم موافقم
آقا ایشوناشتباه می کنه. این جریان سبز دیگه کاری به انتخابات نداره. خیلی وقته سبزها به معارضه مستقیم و شعار علیه ارکان و آرمانهای انقلاب دست زدن حالا این بنده خدای بدون بصیرت و سر شار از کینه های گذشته هی با صحبت هاش بهانه سازی و جاده صاف کنی برا اینها می کنه تا که بگن ما فقط به خاطر احمدی نژاد با انقلاب و اسلام در افتادیم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری اگر به دنبال مطرح شدن در جامعه ای این راهش نیست. این ره که تو می روی به ترکستان است .
مراقب خود باشید که شما هم در نظر مردم با فتنه گران پیوند نخورید.
Iran, Islamic Republic of
اگر یک نفر تو این مملکت(البته از بین سیاسیون) داره حرف درست حسابی و منطقی می زنه همین آقای مطهریه!
خداوند روح شهید مطهری رو شاد کنه
Iran, Islamic Republic of
مطهری هم بازیخورده نفسانیات خویش است وجرم او وامثال او در توجیه اعمال اصحاب فتنه کمتر از فتنه گران نیست وهنوز تفکیک دوست ودشمن را دراین مقطع تشخیص نداده است
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری گوش خود را بیشتر باز نگه دارند . مگر امام خامنه ای نفرمودند که مسائل را به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم کنید . در ثانی رئیس جمهور محترم راجع به دسیسه های خانواده آقای هاشمی در مورد دولت درست فرمودند . لااقل در این دوسال مصداق فرمایشات رئیس محترم جمهور به وضوح دیده میشود . شاید علاوه بر گوش آقای مطهری، چشم ایشان هم دچار اشکال باشد ..
Iran, Islamic Republic of
مطهری در اشتباه محض است
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری بصیرت بصیرت بصیرت بصیرت بصیرت بصیرت بصیرت .........
Iran, Islamic Republic of
گیریم که آقای رئیس جمهور اتهاماتی را به افرادی وارد کرده باشند مگر آقای مطهری مدعی العموم است چرا آن اشخاص شکایتی تنظیم نکرده اند و پیگیر شکایت خود نبوده اند؟؟ اصولا ایشان که این همه درد عدالت دارند بگویند توهین دروغگویی و دولت سیب زمینی را چه کسانی نسبت به دولت روا می داشتند؟؟ تاریخ آن چه زمانی بود؟؟ آقای مطهری بارها خودم را لعنت کرده ام که چرا به شما رای داده ام و باز هم می گویم به قدر یک رای خویش از حق خود در آن دنیا نسبت به تغابنی که بر ماروا داشته اید نخواهم گذشت ما شما را انتخاب کردیم که اصولگرای تقویت کننده اراده دولت باشید نه اصولگرای خودتان و مخرب دولت
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا یا مثل آقای ... "ساده لوح" است یا شمشیر زن پیاده سپاه آقای خاکستری!
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری چرا هر جرمی که موسوی و کروبی مرتکب می شوند شما کاسه داغتر آش پای آقای احمدی نژاد را میان می آورید
Iran, Islamic Republic of
كاش شهيد بزرگوار آيت الله مطهري زنده بودند و خودشان جواب فرزندشان را مي دادند. فقط ميتونم بگم كه متاسفم و حيف از شهيد مطهري (ره)
Iran, Islamic Republic of
كاش شهيد مطهري زنده بودند و راجع به فرزندش نظر مي داد.
Latvia
تخصص و ماموريت اصلي آقاي مطهري اعتراض به آقاي احمدي نژاد است و انتظار از ايشان براي موضعگيري در مقابل فتنه گران اساسا غلط است!
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم که مگه یه آدم چه قدر میتونه حرف بی ربط بزنه
یاللعجب
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری نفست پایدار، دستت درست، درود به شرفت
Iran, Islamic Republic of
ایشان با این حرف فقط خواسته به نوعی با شیوه خودش از موسوی و کروبی حمایت کند . این هم سیاستی است دیگر
Iran, Islamic Republic of
عجب رویی داره ها این بشر
منتخب 24 میلیون ایرانی و کسی که معنای انقلاب و ولایت رو دوباره زنده کرده داره مقایسه میکنه با منافقین و خائنان به نظام و انقلاب !!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
آقايانی که ادعای بصيرت می کنيد، چطور نمی توانيد يک نظر مخالف را تحمل کنيد و تا کسی حرفی خلاف ميل شما می زند سريع وی را به هزاران چيز متهم می کنيد؟ آقای مطهری کجا رئيس جمهور را با موسوی و کروبی مقايسه کرده؟ انصاف داشته باشيد. ايشان فقط گفته اند تمامی عواملی که باعث ايجاد فتنه پارسال شدند، بايد محاکمه شوند. در ضمن آقای رئيس جمهور نعوذ بالله معصوم نيست که مخالفت با ايشان کفر محسوب شود؟!
Iran, Islamic Republic of
من موافقم، چون احمدی نژاد از دادگاه سربلند بیرون می آید؛
اینها توهین های قبل از مناظرات به رییس جمهور قانونی کشور را فراموش کرده اند ...
Iran, Islamic Republic of
نه اسم علي بهش مياد ونه فاميلي مطهري به گروه خونش مي خوره.
Iran, Islamic Republic of
عجیب است از این زاده ی شهید مطهری که در غالباظهار نظرها مردود می شود.
افسوس که از آن همه درایت و بصیرت پدر اندک مقداری نصیب این فرزندش نشده است.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد رییس جمهور عزیزم....
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از انتخابات سال گذشته تاکنون مواضعی آقای مطهری داشتند که خواستم بیان کنم
1- اینکه جایی از ایشان ندیدم درخصوص حضور میلیونی مردم در انتخابات تشکر کنند
2-هنوز همان نگاه و رفتاری را دارند که خارج از شان نمایندگی است . ایشان حاضر است در دفاع از برخی افراد پافشاری کند ولی در حد یک نماینده از موضع مردم و یا رهبری چنین اصراری را تاکنون از ایشان مشاهده نکرده ایم.
3- از بعد از انتخابات هم موضع ایشان را نفهمیدیم که فکر میکنم وقت آن شده که ایشان نیز مشخص نمایند کدام طرف هستند .
Seychelles
آقای مطهری انسان با انصافی هستند ودرست وسنجیده سخن میگویند
اینهمه برای ایشان جو سازی نکنید
وخدا رحمت کند پدر بزرگوارشان را
Latvia
مشكل اصلي آقاي مطهري اين است كه بخاطر بغض شديد به آقاي احمدي نژاد صورت مسئله را پاك مي كند .آقاي مطهري جهت يادآوري و گرفتن بهانه از شما ، توجه داشته باشيد: اعتراضات اخير و بويژه غائله 25 بهمن هيچ ربطي به انتخابات سال گذشته ندارد و معترضين اصل نظام و اصل ولايت فقيه را هدف گرفته اند.
Iran, Islamic Republic of
مطهری می خواهد درجامعه خودش رامطرح کندوچیز دیگری بلد نیست جز به احمدی نژادتهمت زدن ومی بیند که رئیس جمهور انقلابی سخنان اورابی ارزش می داندوپاسخ نمی دهدناراحت میشود
Iran, Islamic Republic of
مطهری هر چند وقت یکبار حرفی میزند که بگوید من هم هستم و این شکلی شهرت پیدا کند
علی مطهری دوست داره خودش رو یک دگراندیش و صاحب ایده و نظر منحصر به فرد نشون بده،شاید هم فکر میکنه با این حرفها خودش رو فرزند خلف علامه شهید مطهری میتونه نشون بده!!
آقاي مطهري! بزرگترين جرم سران فتنه به قول آقا، اميدواركردن دشمن بود. آيا احمدي نژاد دشمن را اميدوار كرد؟
ميدانم كه جنابعالي يك چيزي مي گويي كه گفته باشي. ولي مطمئن باش مردم در انتخابات بعدي مجلس جوابت را خواهند داد.
Iran, Islamic Republic of
اصلا یک دلیل برای متهم کردن داری اقای مطهری !!!!

درود بر ولایت.
درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهري با صداقت درباره عدالت سخن گفته اند. باشد که همه جوانمرد و منصف باشیم.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد
آقای مطهری!، امام علی علیه السلام فرمودند:

مَن لَجَّ وَ تَمادى فَهُوَ الرّاكِسُ الَّذى رانَ اللّه‏ُ عَلى قَلبِهِ وَ صارَت دائرَةُ السَّوءِ عَلى رَأسِهِ ؛

هر كس لجاجت كند و بر آن پافشارى نمايد، او همان بخت برگشته‏اى است كه خداوند بر دلش پرده [غفلت] زده و پيشامدهاى ناگوار بر فراز سرش قرار گرفته است.

نهج البلاغه، نامه 58
- در حديثي از رسول خدا (ص) مي‏خوانيم: «اياك و اللجاجه، فان اولها جهل و آخرها ندامه؛ از لجاجت ‏بپرهيزيد كه آغازش جهل و پايانش پشيماني است‏»!
2- در حديث ديگري از اميرمؤمنان علي(ع) آمده است كه فرمود: «اللجاج اكثر الاشياء مضره في العاجل و الآجل؛ لجاجت در دنيا و آخرت از همه چيز زيان بارتر است‏».
3- در حديث ديگري از همان حضرت مي‏خوانيم: «اللجاج بذر الشر؛ لجاجت‏ بذر شر و بدي است‏»!
4- در نهج البلاغه آمده است كه فرمود: «اللجاجه تسل الراي؛ لجاجت آراء انسان را سست، و او را به خطا مي‏افكند».
5- و نيز از همان حضرت آمده است: «ليس للجوج تدبير؛ لجوج مديريت و تدبير ندارد».

شما کدامیک از نشانه های فوق را در سخنان و آینده این بزرگ زاده!! می بینید؟
Iran, Islamic Republic of
اقا الان دور دور انتقاد از دولته
هرکی دوست داره اسمش مطرح بشه یه نامه بده!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ای علی مطهری
برگرد به خط رهبری
اگر پدر شهیدت بود مطمئناً جایی نداشتین! و اگر هم داشتین ردتون می کرد !!!
زنده باد رئیس جمهور مکتبی که فقط به فکر مردم ایرانه و وقتش را برای پاسخ دادن به این حرف های بی اساس و بغض آلود تلف نمی کند . خداوند از دلهای همه آگاه است .
United States
آقای مطهری اگر در انتخابات رییس جمهوری شرکت کند هیچ بختی از طرف مردم برای رای آوردن نخواهد داشت .