جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
با نهایی شدن گزینه ها ؛

استانداران تازه نفس به 12 استان می روند

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 72173
بحث تغيير استانداران بار دیگر در مرکز توجه رسانه ها و محافل سیاسی کشور قرار گرفته است .

به گزارش جهان ،هرچند  وزیر كشور موضوع  تغيير استانداران را هيچ‌گاه با صراحت اعلام نکرد و حتی در اظهار نظر قبلی خود گفته بود که «بنده به ثبات در مجموعه كاري معتقدم و همه مديران به‌ويژه در سطح استان‌ها بايد با قدرت و قوت به كار خود ادامه دهند.» اما جابجایی های دو هفته اخیر در چند استان نشان داد که این موضوع جدی تر از آن است که نجار ان را تکذیب کند . بطوری که منابع آگاه در مجلس و وزارت کشور تغيير شمار قابل توجهی از استانداران خبر دادند و کلید اصلی این تغییرات در هفته اول آبان زده خواهد شد.

تغیین سه استاندار اصفهان ،قم و آذربایجان غربی نقطه شروع این حرکت بود .استاندار ایلام به عنوان معاون وزیر مسکن و استاندار سمنان به عنوان معاون وزیر کشور منصوب شده اند و استاندار هرمزگان نیز به عنوان مدیر عامل راه آهن کشور مشغول فعالیت شده است.

اکثر تغییرات استانی ، به نیمه غربی و جنوبی کشور مربوط می شود به گونه ای که احتمال تغییر استانداران سه استان آذری نشین ، کرمانشاه ، کردستان، قزوین ، ایلام ، به علاوه استان های هرمزگان ، بوشهر و کرمان قوت گرفته است . از استان های شمالی هم استان مازندران شاهد تغییر استاندار خواهد بود .

استاندار لرستان نیز به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی جای خود را به یک مدیر تازه نفس می دهد. صابری استاندار فعلی لرستان حدود 8ماه قبل بازنشسته شده است و در ایام اخیر نیز از وضعیت نامناسب جسمانی برخوردار است. از درويشوند معاون سردار نجار در وزارت دفاع و شاهرخي فرمانده سپاه استان به عنوان گزينه هاي استانداري لرستان نام برده مي شود. 

عيسي فرهادي معاون سياسي خراسان جنوبي برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است .

براي استان مازندران که بیشترین تغییر در استانداران را بخود اختصاص داده مهندس جواد قناعت ، معاون سیاسی و امنیتی استان بعنوان جایگزین مهندس کریمی بطور جدی مطرح است .

براي استاندار ي آذربایجان رئوف نژاد، استاندار فعلی زنجان و عباس زاده مشکینی گزینه های مورد توافق برای این پست هستند .

مجتبی علایی معاون سابق سازمان بهزیستی و معاون فعلی خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور  برای استانداری کهگیلویه و بویر ، احمدجلال رحیمی رئیس فعلی مجلس ایثارگران و برادر معاون اول رئیس جمهور برای همدان، فرهاد زیویار معاون اسبق مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و مدیر کل فعلی سیاسی ـ امنیتی ریاست جمهوری برای کرمانشاه در نظرگرفته شدند .

غلام حسین زارعی فرماندار فعلی دشتستان و از مسولان اصلی ستاد احمدی نژاد در استان بوشهر بعنوان گزینه اصلی برای استانداری ایلام یادمی شود . پیش تر منابع آگاه از انتصاب او بعنوان استاندار هرمزگان خبر داده بودند .

رفتن تمدن استاندار تهران قطعی شده است . پیش از این خبر احتمال حضور آجرلو در استانداری استان جدید التاسیس البرز یا کرج  رسانه یی شده بود.

 سردار وحدتی فرماندار سابق بیرجند، سردار احمدی فرمانده سابق سپاه انصار الرضا (ع) استان و دكتر مجیدی نماینده ایران در بعنوان گزینه های استانداری خراسان جنوبی مطرحند. 

این تغییرات در حالی صورت میگیرد که دردوران چهار ساله دولت نهم نيز شاهد تغييرات زيادي در استانداران بودیم به گونه‌اي كه در زمان ‌پورمحمدي وزارت كشور با 38 تغيير، شاهد بيشترين جابه‌جايي استانداران و درزمان كردان با شش تغيير شاهد كمترين جابه‌جايي بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *