جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد یک کارگردان از دکور برنامه "نود" و "فوتبال برتر"

پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 103530
مسعود فروتن که کارگردانی 150تله تئاتر و 40مجموعه تلویزیونی را در کارنامه خود دارد در گفتگویی ضمن انتقاد از دکور برنامه "فوتبال برتر"گفت :من به شدت متعجبم که چرا تلویزیون بجای پرداختن به اصول اولیه و ابتدایی ساخت یک برنامه، اینگونه بی محابا روی عناصر فرعی تری مثل دکور مانور می دهد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان ،مسعود فروتن در این گفتگو اذعان داشت که دکور برنامه "فوتبال برتر "به گونه ای طراحی شده که کارشناسان و مجریان برنامه کاملا به تماشاگران حاضر در استودیو پشت می کنند و به اعتقاد من این عمل بخصوص در فرهنگ ما که حتی برای نشستن روی صندلی جلوی ماشین هم از عقبی ها عذرخواهی می کنند، بد و غیر مودبانه است.

فروتن در ادامه این گفتگو از دکور پرهزینه و نامتناسب برنامه "نود "هم انتقاد کرد و گفت :وقتی چنین دکور پرهزینه و نامتناسبی ساخته می شود کارگردان هم مجبور است برای نشان دادن آن ،مانورهای غلط  و غیر ضروری انجام دهد که باعث حواس پرتی مخاطب و از دست رفتن تمرکز او می شوند.

این کارگردان کهنه کار تلویزیون که با ویژه نامه نوروزی مثلث به گفتگو پرداخته بود از دکور برنامه "دو قدم مانده به صبح "نیز انتقاد کرد و گفت: این برنامه دارای دواشکال است ،اولا اینکه دکور این برنامه هم  مانند موارد بالا دکور غلط و نابجایی است بگونه ای که حرف و واکنشهای مجری و میهمانان درهم گم می شود و ثانیابرخی از کارشناسان این برنامه مانند  مجری بخش تلویزیونی این برنامه که اتفاقا یک سینماگر هم هست ،سابقه ای در اجرای برنامه ندارند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *