جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۲

آیه‌نویسی دکور مناظره‌ها صحیح بود+عکس

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب: 290489
روز گذشته و یک روز پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی، خبری با عنوان "سوتی عجیب در اولین مناظره انتخاباتی" منتشر شد.
به گزارش جهان در خبر مذکور که بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی و سایت ها داشت، آیه منقش در دکور محل مناظره دارای غلط املایی عنوان شده بود.

در بخشی از این خبر آمده بود: "روی دکور استودیوی مناظرات، بخشی از آیات هفدهم و هجدهم سوره مبارکه «زمر» نقش بسته بود که البته با غلط املایی همراه بود و کلمه «الباب» به صورت «البب» نوشته شده بود. متن و ترجمه آیه مذکور بدین صورت است: «… فَبَشِّرْ عِبَادِ ﴿۱۷﴾ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ﴿۱۸﴾»"

با این حال پیگیری های خبرنگار جهان حاکی از آن است که آیه مذکور به درستی نوشته شده و به علت فاصله محل عکس برداری و تصویربرداری از تصویر این آیه و در نتیجه عدم وضوح تصویر آیه، برخی همکاران رسانه ای را به خطا انداخته است. همچنین نگارش این واژه قرآنی بصورت "البب" بوده که با نگاهی دقیق تر به تصاویر مربوط متوجه صحیح بودن نگارش آن می شوید.

در زیر می توانید تصویر این آیه مبارکه را از نمایی نزدیک مشاهده کنید:

          
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
آخه كجاش غلط داره؟! دررسم الخط عثمان طه به جاي الف بزرگ يك الف كوچك گذاشته مي شود كه دراينجا هم كاملا مشهود و واضحه خواهشا تيترتان را اصلاح نماييد.
چوبین
Iran, Islamic Republic of
همان گونه که قبلا هم گفتم کلمه مزبور دارای الف مقصوره است.