جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توقف وام برای بافت های فرسوده

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 377780
معاون وزير راه‌وشهرسازي در امور نوسازي بافت‌فرسوده از توقف پرداخت تسهيلات بانكي در قالب وام نوسازي به پروژه‌هاي ساخت‌وساز در بافت‌فرسوده خبر داد و گفت: در حالي كه قرار بود سالي ۲۰۰ هزار واحدمسكوني در قالب نوسازي، در محله‌هاي بافت‌فرسوده سراسر كشور احداث شود، اما سال گذشته تنها ۵۳ هزار فقره تسهيلات ساخت در اين قالب پرداخت شد.
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد؛ محمدسعيد ايزدي با بيان اينكه بانك‌ها در پرداخت تسهيلات نوسازي بافت‌فرسوده همكاري نمي‌كنند، افزود: هم‌اكنون ۳۵ هزار متقاضی دریافت تسهیلات بافت‌های فرسوده دارای پرونده هستند که پشت در بانک‌ها منتظر مانده‌اند. معاون آخوندي با اين حال اعلام كرد: سقف وام و تعداد وام نوسازي بافت‌فرسوده بايد افزايش پيدا كند.

وی اضافه کرد: پس با توجه به اینکه هزینه نوسازی یک واحد مسکونی در بافت فرسوده بالا است، حداقل باید سقف وام مسکن بافت فرسوده از ۳۰ میلیون تومان کنونی به حداقل ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: روز دوشنبه هفته جاری در مراسم رونمایی از طرح جامع مسکن پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات بافت‌های فرسوده نیز ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *