جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اولین قرارداد فروش گاز اتان امضا شد

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 392684
با وجود تاخیر یکساله در رونمایی از نسل جدید قراردادهای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت "بیع متقابل"، اولین قرارداد فروش ۱۰ ساله گاز اتان بین شرکت گاز و واحدهای پتروشیمی تدوین و عملیاتی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در شرایط فعلی تامین خوراک اتان مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی به چالش مهم توسعه صنایع پتروشیمی کشور تبدیل شده است.

در همین حال، با مشارکت مسئولان شرکت ملی گاز ایران و شرکت های پتروشیمی اولین قرارداد فروش گاز اتان تودین و عملیاتی شد.

شرکت ملی گاز ایران با انتشار گزارشی به نقل از مسعود حسنی مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، اعلام کرد: با توافق‌های انجام شده، اولین قرارداد برای فروش گاز اتان مجتمع گاز پارس جنوبی منعقد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از ابلاغ مصوبه شرکت ملی گاز ایران و برگزاری حداقل ۲۰ ساعت کار کارشناسی توسط نمایندگان شرکت گاز و پتروشیمی ها قراردادهای جدید امضا شد، تصریح کرد: با امضای این قرارداد، روزانه سه هزار و ۸۴۰ تن گاز اتان از پالایشگاه های پارس جنوبی به پتروشیمی ها تحویل داده می شود.

حسنی با یادآوری اینکه مدت زمان امضای این قراردادهای فروش گاز اتان ۱۰ ساله بوده و تا سال ۱۴۰۲ شمسی امکان فروش خوراک اتان وجود دارد، اظهار داشت: با توافق‌های انجام شده، با راه اندازی کامل فازهای ۱۵و۱۶، ۱۷و ۱۸، ۲۰و۲۱ پارس جنوبی کمبود گاز اتان تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی از محل پالایشگاه‌های جدید مجتمع تامین و تحویل می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *