جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نهایی شدن فاینانس خط ۶،۷ و ۳ مترو

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 381569
رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر تهران از نهایی شدن فاینانس‌های خط ۶ و ۷ مترو به میزان ۴۷۰ میلیون یورو خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال گشایش فاینانس این خطوط انجام شود. البته ۷ میلیارد این فاینانس نیز برای خط ۳ مترو اختصاص یافته است.
به گزارش جهان، احمد دنیامالی در گفتگو با مهر با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به توسعه مترو در پایتخت گفت: در ۶ ماهه نخست سال اعتبارات خوبی از سوی دولت به مترو ارائه شده و در بخش بهره برداری که مربوط به هزینه های جاری است بیش از اعتبارات ۶ ماهه اول نیز پول واریز شده است.

وی ادامه داد :فاینانس دو خط ۶ و ۷ مترو به میزان ۴۷۰ میلیون یورو نهایی شده، بانک عامل و ضمانت های بانک مرکزی مشخص شده و امیدواریم تا پایان سال گشایش فاینانس این خطوط انجام شود همچنین ۷ میلیارد ین فاینانس نیز برای خط ۳ مترو اختصاص یافته است.

دنیامالی با اشاره به آتش سوزی واگن های قطار در هفته های اخیر گفت: بخشی از ناوگان ریلی ما به مرحله اورهال رسیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد و باید برای از شبکه خارج کردن این رام قطارها و به روزرسانی آنها برنامه ریزی شود.

به گفته وی، قطاری که اخیرا در خط ۴ مترو دچار آتش سوزی شد از نسل سوم واگن ها بود اما نیاز به تعمیرات اساسی داشت، همچنین بسیاری از واگن ها بیش از ۴۰ هزار کیلومتر از زمان اورهالشان گذشته است که به دلیل تحریم ها و منابع بودجه ای امکان تعمیرات این واگن ها در زمان مقرر وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: با افزایش سطح روزانه مسافر در مترو نیاز به واگن بیشتر از گذشته احساس می شود بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق واگن ها را در زمان تعیین شده برای تعمیرات از خطوط خارج و دوباره به ناوگان بازگردانیم.

وی با انتقاد از پایین بودن فاصله برخی خطوط در زمان پیک مسافر گفت: شهرداری در حال حاضر توانایی احداث ۳۰ کیلومتر مترو در سال را دارد و این توسعه عمرانی نیاز به واگن و قطار دارد تا بتوانیم خدمات بهتری به مسافران ارائه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *