چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۳

حراج مخابرات در سایه کم کاری نهاد های نظارتی

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 104656
مستند به یک گزارش مطالعاتی و نظارتی سهام مخابرات به قیمت واقعی واگذار نشده است.

به گزارش خبرنگار جهان مطابق این گزارش قيمت‌گذاري كليه املاك مخابرات در سراسر كشور در مرحله مقدماتي خصوصي‌سازي بر اساس قيمت‌هاي دفتري صورت گرفته و املاك اين شركت به ثمن بخس به شركت الف به عنوان خريدار سهام مخابرات واگذار شده است. 

در بخشی از این گزارش آمده است :در اصفهان يك مجتمع مسكوني 15 واحدي در منطقه آبشار كه از بهترين نقاط شهرك آسمان به مبلغ 71 ميليون تومان به شركت خريدار واگذار شده كه اين شركت اكنون قيمت پايه فروش اين مجتمع را 3 ميليارد و 40 ميليون تومان تعيين كرده است. 

همچنين در اقدامي ديگر شركت مخابرات اصفهان مهمانسراي شهر نطنز را به قيمت 16 ميليون تومان به شركت خريدار واگذار كرده كه اين شركت طي چند روز گذشته مجموعه مذكور را به قيمت 150 ميليون تومان به فروش گذاشته است. 

پیش از این جهان گزارشی در خصوص آمار های ساختگی مدیران نسبت به سود آور بودن این شرکت در بورس منتشر کرده بود.

جای این سوال باقی است که نقش نهادهای نظارتی در ارزان فروشی سهام مخابرات چیست؟چرا نسبت به برآوردهای غیر واقعی سهام این شرکت اعتراضی صورت نگرفته است؟در این رابطه سازمان حسابرسی و سازمان خصوصی سازی و از همه مهمتر شورای رقابت بایستی پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آنموقع سازمان بازرسي كل كشور كجايي كار است /؟
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطوره چرا هیچ کس کاری نمیکنه؟ سازمان بازرسی کل کشور چه کاره است؟
Iran, Islamic Republic of
خيلي تعجب اور هست كه سايت هاي ديگه با وجود اين خبر ان را انعكاس ندادند - اگر خبر واقيت داشته باشه در مقياس وسيع فاجعه است و همه مسولين د ر برابر خدا و مردم بايد جواب گو باشند