دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۳۳

راهکار بازگشت هاشمی به نماز جمعه

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 238856
هاشمي بهتر از هر کسي مي داند همانهايي که وي را در روزنامه هايشان عاليجناب سرخ پوش لقب دادند و بيشترين تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وي کردند در کجاوه سبزشان نيز براي وي جايي ندارند.
به گزارش جهان، روزنامه رسالت در شماره امروز خود در گزارشی پیرامون تلاش های حامیان هاشمی رفسنجانی برای بازگرداندن وی به نماز جمعه نوشت:

مطالبات مردم از آيت الله هاشمي چيست؟ به آب و آتش زدن براي ورود بيشتر ايشان به مسائل سياسي و يا اينکه مردم انتظار دارند با موضع گيري روشن عليه فتنه گران هاشمي را کنار خود و رهبري معظم انقلاب ببينند.

با نزديک شدن به آخرين جمعه ماه مبارک رمضان برخي تلاش کردند تا زمزمه هايي مبني بر بازگشت آيت الله هاشمي رفسنجاني براي خواندن خطبه هاي نماز جمعه روز قدس را بلند کنند. 

وب سايت فارسي شبکه "العربيه" (Alarabiya) که مواضع صريحي عليه جمهوري اسلامي دارد چهارشنبه هفتم تير (June.27) امسال به نقل از منابع داخلي نزديک به رئيس مجمع تشخيص مصلحت ايران نوشت: «بر حسب برخي  شنيده ها و تحليل ها، آيت الله "هاشمي رفسنجاني" پس از مدت ها خودداري از اقامه نماز جمعه تهران، طي هفته هاي آتي با دعوت ستاد نمازجمعه دوباره به جايگاه سابق خود برمي گردد.»

اين در حالي است که حجت الاسلام سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه بلافاصله پس از طرح اين شايعات در پاسخ به سئوالي درباره ادعاي برخي رسانه ها مبني بر بازگشت هاشمي رفسنجاني به نماز جمعه تهران، گفت: بنده از اين موضوع اطلاعي ندارم. اما هاشمي رفسنجاني چهارشنبه گذشته در ديدار با جمعي از خبرنگاران با بيان اينکه برداشت ناصحيحي در ميان برخي از مردم و حتي نخبگان وجود دارد که مجمع مي‌تواند براي حل هر مشکل و معضلي ورود پيدا کند...

به توقعات جامعه از شخص وي براي ورود بيشتر
هاشمي بهتر از هر کسي مي داند همانهايي که وي را در روزنامه هايشان عاليجناب سرخ پوش لقب دادند و بيشترين تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وي کردند در کجاوه سبزشان نيز براي وي جايي ندارند.
به مسائل سياسي و ارائه راهکار و ديدگاه براي حل مشکلات اشاره کرد و افزود: هر کسي که دلش براي انقلاب، نظام و مردم مي‌تپد، علاقه مند حضور و فعاليت براي گشايش بيشتر فضا و نيز حل معضلات جامعه است. سايت راديو فرانسه (RFI) پنج شنبه 19مرداد(August. 9) با اشاره به اين خبر به نقل از آيت الله هاشمي رفسنجاني نوشت: «جامعه مي‌خواهد من بيشتر در مسائل سياسي وارد شوم.»

دستپاچگي رسانه هاي ضد انقلاب براي حضور مجدد هاشمي در عرصه سياسي کشور و بخصوص بازگشت به نماز جمعه تهران در حالي است که هنوز کسي شعارهاي صريحي را که مردم در جريان 9 دي دادند فراموش نکرده است. سه سال پيش نمازجمعه 26 تير 88 به‌جاي آنکه محور وحدت ملي باشد، به منازعه جمعي از فتنه‌گران با مردم انقلابي تبديل شد. فتنه‌گراني با فراخوان ضد انقلاب به اين نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌هاي خطيب جمعه اميدوار بودند.

در آخرين جمعه ماه رمضان سال 1388 با اعلام رسمي ستاد نمازجمعه درخصوص نمازجمعه تهران که به امامت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اقامه مي‌شد برخي گروهها و جريانات افراطي مترصد آن شدند تا با اظهارات تحريک آميز منافع حزبي و گروهي خود را پيگيري کنند.

تيترها و خبرسازي هايي نظير "جمعه تاريخي 26 تير"، "خطبه هاي تاريخي هاشمي"،" بازگشت هاشمي به نماز جمعه پس از 8 هفته غيبت به ضميمه عکسي از وي که اشک هايش را پاک مي کند" و "حضور موسوي و خاتمي در نماز جمعه تهران" و... نمونه اي از اين دست بود. جريان ورشکسته سياسي که روزهاي زوال خود را سپري مي کرد سعي داشت با توسل به هر تکيه گاه و هر کانون تاثيرگذاري در درون نظام، دوران احتضار سياسي خود را به تعويق بيندازد.

البته آقاي هاشمي خطيب آن روز جمعه تهران نيز اميد آن‌ها را نااميد نکرد و در روزي که بخش عمده نمازگزاران متدين پس از خطبه‌ها يا نماز خود را فردي خواندند و يا اعاده کردند و در مقابل جمعي از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با کفش نماز خواندند، براي حل آنچه که او نام بحران را بر آن گذاشته بود،
آيا زمان آن نرسيده است که حقايق فتنه 88 روشن شود؟ آيا زمان آن نرسيده خط خودتان را از برخی اطرافیانتان که در جريان فتنه سه سال پيش مجرم شناخته شدند جداکنيد و اجازه دهيد به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخي از فتنه گراني که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟
پيشنهادهايي مانند آزادي زندانيان سياسي و امکان حضور يافتن معترضان در صداوسيما و بيان اعتراض‌هاي خود را مطرح کرد.

خطاي اصلي محتواي خطبه‌هاي 26 تيرماه آن بود که خطيب محترم مشکل پديده ‌آمده را "بحران" ناميد و ادعاي "‌تقلب" را که رمز آشوب بود، جدي گرفت. حال آنکه بحران در ضلعي بود که رأي مردم را برنمي‌تافت و بر طبل آشوب مي‌کوبيد. مردم وقتي تداوم شرارت خياباني را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا ديدند در روز 9 دي ماه و 22 بهمن 88 با جريان فتنه مرزبندي کردند.

آيت الله هاشمي با سابقه ارزشمندي که دارد هميشه در صف اول مبارزه با منافقان و دشمنان اسلام قرار داشته است. اختلاف نظر هاشمي با دولت منتخب ملت يک امر کاملا طبيعي است همان طور که در 33 سال گذشته بين مسئولان کشور در مسائل گوناگون اختلاف نظر بوده است. اما آيا هزينه اين اختلاف باز کردن مجرا و منفذي براي نفوذ دشمن است؟

امروز کشور با بحران روبه رو نيست. آنچه بحراني است وضعيت فتنه گران در عرصه سياسي است. آنها نمي دانند به آغوش ملت برگردند يا در آغوش دشمن همچنان بمانند.

هاشمي بهتر از هر کسي مي داند همانهايي که وي را در روزنامه هايشان عاليجناب سرخ پوش لقب دادند و بيشترين تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وي کردند در کجاوه سبزشان نيز براي وي جايي ندارند.

سه سال است سنگر نماز جمعه از وجود هاشمي رفسنجاني خالي است، پر کردن اين سنگر تنها با موضع‌گيري صريح عليه فتنه‌گران آن هم در کنار رهبري معظم انقلاب امکان پذير است. اين توقع زيادي از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيست. مردم لبخندهاي اخير شما را با آقاي احمدي نژاد در جلسات مجمع تحليل مي کنند.

آيا زمان آن نرسيده است که حقايق فتنه 88 روشن شود؟ آيا زمان آن نرسيده خط خودتان را از برخی اطرافیانتان که در جريان فتنه سه سال پيش مجرم شناخته شدند جداکنيد و اجازه دهيد به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخي از فتنه گراني که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟ آيا اين انتظار زيادي است که ايشان قبل از پرداختن به معضلات جامعه مشکلات برخي از اعضاي خانواده خود ونسبت آن ها را با انقلاب حل كند؟ آيا هاشمي رفسنجاني پس از دو سال به اين مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟ 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کی گفته برگرده ؟اون مردمی که میگن برگرده چه کسانی هستند ؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کسی که نتوانسته فرزندانش را درست تربیت کند (خودتان بهتر میدانید در چه عوالمی سیر میکنند ) چگونه می تواننددر نماز جمعه به مردم در س اخلاق و تقوی دهد .
Iran, Islamic Republic of
«جامعه مي‌خواهد من بيشتر در مسائل سياسي وارد شوم.»
شما آبرویی را که به واسطه انقلاب برای خود فراهم کرده بود ظرف چندماه به پای فتنه گران ریختید ...
«جامعه مي‌خواهد من بيشتر در مسائل سياسي وارد شوم.»
نه عزیزم! این دشمنه که می خواهد شما استخون لای زخم باشید تا بیشتر به نظام فشار بیاد.
Iran, Islamic Republic of
برو و بچه های خودتو جمع کن. اگر زورت به اونها نمی رسه به مردم بگو. مردم ازت قبول می کنن.
مردم خوب می دانند که گناه فرزند را به پای پدر نمی نویسند، اما پدر هم با سکوت خود نباید کارهای زشت فرزندان را تایید کند.
"دلمان برای هاشمی دهه 50 و 60 تنگ شده است" مردم هاشمی همان روزگار را می خواهند، نه هاشمی الان را.
تو دیده بان انقلاب بودی. تو از یاران وفادار امام عزیزمان بودی.
مردم دلشان برایت تنگ شده. باور کن، اما مردم ما اشرافیگری و غوغا سالاری را تحمل نمی کنند.
اگر قانونی هست همه باید به آن تن دهند.
دور زدن قانون برای مردم ملال آور است.
«جامعه مي‌خواهد من بيشتر در مسائل سياسي وارد شوم.»

شمابهتر است براي عاقبت به خيري خود وفرزندانتان دعاكنيد درمسائل كشور هم جوانان ،بسيجيان وفرزندان امام حضوردارند شما نگران نباشيد
کسی نباید به جای نظام تصمیم بگیرند بلکه باید همان گونه که در ادعا تابع رهبری هستند در موضوع بازگشت هاشمی به نماز جمعه هم تابع ایشان باشند
راهکاراتون در نماز جمعه آبروبر آخریتون دیددیم. بهترین راهکار اجازه سوءاستفاده ندادن به مخالفان از جایگاه شماست
Iran, Islamic Republic of
راهکارهای شما بیشتر برای جلب نظر معاندان و مخالفانه نه ایجاد تعادل بین نظام و مخالفان یا معترضان
به نظر من ما حداقل دو خط و گروه در مقابل هاشمی و خط فکری ایشان داریم یک خط و گروه افراد تندرویی هستند که در مراکز قدرت هم کم نیستند اینها کسانی هستند که در زمانی که خط رهبری با ایشان کاملا همسو بود وقتی اعتراضی به اقای هاشمی میشد تو دهن بقیه میزدند و سینه چاک میکردند اینها همیشه تندرو و متعصبند گروه دیگر خط فکری متعصبانه نیست ولی ایراداتی به اقای هاشمی دارند که در بعضی مسایل نیز درسته ولی در کل خط فعلی هاشمی که بیشتر نزدیک به نظریات اعتدال گرایانه است به اعتقاد من میتونه کشور رو از بحرانی که باهاش مواجه هست خارج کنه حداقل اجازه به هاشمی برای اظهار کردن راحت عقایدش میتونه کشور رو از سراشیبی تندی که به اجبار خط استکبار در اون افتاده بیرون بکشه که با وجود افرادی مثل شما و تندروهای موجود بعید میدونم چنین اتفاقی بیفته و هزینه هایی که مردم تا الان دادن وبعد هم باید بپردازند جبران ناپذیر خواهد بود حداقل پیشنهاد میکنم در یک فضای رسانه ای بدون سانسور از مردم در مورد ایشان نظر سنجی شه این نظر سنجی میتونه حداقل در تهران صورت بگیره
Iran, Islamic Republic of
انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است.
حتما ما کسانی هم که به شخصیت این بزرگ مرد انقلاب توهین میکنند در خلوت وجدان خود به این مسئله واقفند که براستی انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است.
درود بر هاشمی
هاشمي مظلوم است، مظلوم تر از بهشتي، آقا هم بعد از هاشمي مظلوم واقع مي شود كه نشانه هايش با مظلوميت هاشمي نمايان است. درود بر سه ياور خميني؛ بهشتي، هاشمي، خامنه اي؛
بذار مردم نمازشون رو بی شبهه بخونند!!
"دلمان برای هاشمی دهه 50 و 60 تنگ شده است"
با بررسی دقیق در زندگی ایشان متأسفانه سوالهای زیادی بی جواب مانده، از ترور مرموزشون!!! تا دولت موقت، آمدن بنی صدر، انتصاب منتظری، عزل ایشان،جام زهر امام، انتخاب رهبری، ماجرای فتنه، دانشگاه آزاد، اقدام علیه نظام توسط برخی فرزندانشون و ....
در فتنه هم که هاشمی نقش مخرب و در صف دشمن شادکن را بازی کرده.
او باید به پرسشهای مردم پاسخ دهد.
نماز جمعه پیشکش! خودت را برای ما ثابت کن!!!!!!!!!!!!
Germany
رفتارهای متناقض هاشمی رو که نمی تونید توجیه کنید هی از حرفهای سی سال پیش امام و رهبر مایه بذارید تا جفاهای هاشمی به نظام و ولایتو ماست مالی کنید و فکر هم کنید مردم هالوهفشنبه ان نمیفهمن. برید این دام بر مرغی دگر نهید حضرات سینه چاک هاشمی
تحریف آشکار سخن امام عزیز:
انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است!!!!!!
«بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.» امام الله خمینی، صحیفه امام، جلد ۷، صفحه ۴۹۵.
و چقدر فرق است بین«تا» و «چون».
تحریف کردند تا برای خود بیمه سیاسی برای آینده خود ایجاد کنند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آخر کسی که با کاندیداتوریش در دوره های مختلف متوجه می شود که مردم نظرشان در مورد ایشان عوض شده چه نیازی است که در هر موقعیتی در باره ی این آقا بحث شود .
Iran, Islamic Republic of
به عنوان جایزه که بچه هاش رفتن لندن برگرده به نماز جمعه؟!!
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی برای عاقبت بخیری خودش هم که هست بهتر است نماز جمعه رابیخیال شود. بگذارید نمازجمعمون را بخونیم بدون مشکل وشبهه
آقای هاشمی قدم شما مبارک.
فقط اگر اومدی این موضوع ها رو یادتون نره :
1-از مهدی در انگلیس چه خبر؟
2-خدایی نکرده توی درساش نمره تک نیاورده که گمون نمی کنم اون به خوبی درسش را پس داده و می ده
3-مدرک جدیدش چیه؟
4-تا کی می خواد به درسش ادامه بده؟
5-چی شد که انقدرآقا مهدی به فکر درس خوندن افتاد؟حتما می خواد به جهاد علمی که آقا اینقدر تاکید دارند عمل کنه.
Russian Federation
ما از وقتی این آدم رییس جمهور شد و برخی مواضع و سیاست های مخالف روح انقلاب و لایه فقیه رو از ایشون دیدیم پشتش نماز نخوندیم و هر وقت راهپیمایی روز قدس شرکت کردیم نماز عصر رو فرادا اقامه کردیم
United States
هاشمی بهتر است به جای لابی کردن با ستاد نماز جمعه برای شرکت در نماز جمعه رابطه خودشان را با ملت بازسازی کنند تا موجب خیر دنیا و آخرتشان شود و به این توصیه امام خمینی ره هم عمل کرده باشند که کرارا به مسئولین مملکت میفرمود مردم ولی نعمتهای شمایند . نه شما آقا بالاسر و طلبکار مردم باشید. !!!!!!!
دوام انقلاب فقط با اتحاد میسر است پس اگر دلسوز انقلاب هستیم بیائید :
1 ـ دست از اختلاف بر داریم .
2ـ بخاطر خدا نگذارید این انقلاب دچار تفرقه شود .
3ـ به پیشکسوتان انقلاب بی احترامی نکنید .
4 ـ اگر این انقلاب با تفرقه استحاله شود تا دنیا دنیا است دیگر کسی نخواهد توانست نامی از اسلام ببرد
5ـ اگر خدای نکرده انقلاب به مشکل برخورد دشمنان انقلاب نه از شما ونه از هاشمی وچپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نخواهند گذشت .همه در یک سطح متهم خواهیم بود .
Iran, Islamic Republic of
چگونه می شود شهید بهشتی را با حامی فتنه مقایسه کرد ؟!
Netherlands
فرزند نوح نبی هم ناخلف از کار درآمد. پس چو نوح نتوانست فرزند خودش را درست تربیت کند. نباید هدایت مردم را به عهده می گرفت.
Iran, Islamic Republic of
امام خميني ( ره ) چه خوب براي امروز ما فرمودند كه ملاك حال افراد است .الان چه كاره اي اقای هاشمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟................................
Iran, Islamic Republic of
هاشمی کارش شده آب در هاون کوبیدن . به جای اینکه با اعتراف به اشتباه و برائت از فتنه، دل مردم را به دست آورد با بیاناتی خود را بیشتر از واقعیتها دور میکند و نتیجه ای هم نمیگیرد.
هاشمي حالا نقش ايفا مي كند شرايط كشور بيش از اين به او اجازه نمي دهد
با سلام
اولا نه نيازي به بازگشت ايشون هست و نه كسي از مردم اين درخواست رو داده. شايد يه سري جناح راستيها دلشون براي هاشمي تنگ شده! و ميخوان ايشون برگرده. ضمنا هاشمي در زمان فتنه كه انقلاب و نظام رو هدف قرار داده بود سكوت مطلق داشتن تا نشون بده چقدر به انقلاب و نظام علاقمنده!
Iran, Islamic Republic of
به نظر مي‌رسد بهترين راه براي بازگشت هاشمي به نماز جمعه برگزاري رفراندم بين افرادي كه اكثراً به نماز جمعه مي‌آيند.
تا مشخص شود ايشان چقدر مورد استقبال قرار مي‌گيرد.
حضرت نوح (ع) مثل بعضیا از اشتباهات و راه کج پسرش (و کلا بچه هاش) دفاع نمی کرد و با توجیهات توهین آمیز خوردن ساندویچ مردمو مسخره نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
سنگر نماز جمعه جایی برای حامیان فتنه نمی باشد
والسلام .
باسلام بايد هاشمي به عنوان سرمايه انقلاب به عنوان مشاور بماند...