شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
کوثری در گفت وگو با جهان:

وعده های بدون پشتوانه موجب بی اعتمادی و عصبانیت می شود

پنجشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 176954
چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: دادن وعده های بدون پشتوانه و امکانات، موجب بی اعتمادی، ناراحتی و عصبانیت می شود.

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان در پاسخ به این سوال که دادن وعده های غیر عملی از سوی رئیس جمهور به مردم و بالابردن مطالبات و توقعات اجتماع چه آثار سیاسی و اجتماعی به همراه دارد، گفت: من کاری به کسی ندارم اما بطور کلی می گویم که هرکسی بخواهد قولهای بدون پشتوانه به مردم بدهد اثرات منفی آن بسیار بیشتر از اثرات مثبتش است و تبعات سوء آن بسیار بدتر و بیشتر از حسن نیت آن می باشد.

وی افزود:هر چیزی که بدون منطق، استدلال و پشتوانه باشد و بیان آن منجر به ایجاد توقع و افزایش مطالبات مردم شود، ضرر آفرین است مگر اینکه بخواهند در رفتار خود تعادل، منطق و عقلانیت را در نظر گرفته و به آن عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر برخی بخواهند بدون پشتوانه، امکانات و منابع درست، مطالبات مردم را بالا ببرند و دستگاهها، سازمانها و مردم را متوقع کنند، اما این وعده ها عملی نشود، قطعا موجب بی اعتمادی خواهد شد و اسباب ناراحتی و نگرانی را فراهم می کند.

کوثری با بیان اینکه انسان فطرتا طرفدار صداقت و راستگویی است، گفت: دادن وعده های بدون پشتوانه انسان را عصبی می کند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید دقت کنند که در صحبت ها، تصمیم گیری ها و قانونگذاری ها مطالب و یا وعده ای خارج از توان و اختیار خود ندهند و طوری رفتار نکنند که اینگونه استنباط شود که فقط حرفی زده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر شما آیا وعده های بلند بالا دادن و ندیدن نظرات کارشناسی همان دروغگویی نیست. و اداره مملکت به این بزرگی و این همه پتانسیل مقداری هم دید کارشناس و ذهن برنامه ریز لازم ندارد ؟
آیا در جریان هستید که ما چقدر با برنامه های ارائه شده اختلاف داریم.