سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

بازگشایی غیرقانونی خانه سینما تبعات دارد

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 225652
مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای وزارت ارشاد گفت: بازگشایی غیر قانونی خانه سینما تبعات قانونی در پی خواهد داشت.
به گزارش جهان 'سیدعلیرضا سجادپور' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بازگشایی خانه سینما با توجه به حكم دیوان عدالت اداری و در عین حال حكم قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انحلال دایمی خانه سینما، اقدامی غیر قانونی است.

وی یادآور شد: بازگشایی غیر قانونی خانه سینما به تبع می تواند تبعات قانونی بسیاری را برای اقدام كنندگان به این حركت در پی داشته باشد.

مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای وزارت ارشاد تاكید كرد كه درباره جزییات بازگشایی غیر قانونی خانه سینما باید اهل فن و حقوقدانان اظهار نظر كنند، اما بدون شك این قدام یك حركت غیر قانونی است.

هیات مدیره تشكل موسوم به خانه سینما صبح امروز - دوشنبه - در اقدام غیر قانونی به بازگشایی این مجموعه اقدام كردند.

این در حالیست هیات رسیدگی به امور مراكز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین نشست خود بررسی مجدد صلاحیت خانه سینما را در دستور كار قرار داد و در نهایت پس از بررسی همه جانبه فعالیت و ملاحظه تمامی اسناد و مدارك، این تشكل را فاقد هرگونه وجاهت قانونی دانست.

این هیات براساس این رای نهایی، تشكل موسوم به خانه سینما را بطور دایم تعطیل اعلام كرد كه در صورت اصرار بر ادامه فعالیت غیرقانونی طبق ماده 17 با تشكل یادشده برخورد می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *