يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شرایط ناسالم هوا در روز بازگشایی مدارس

يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 187853
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : در نخستین روز بازگشایی مدارس وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار دارد ، این در حالیست که سال گذشته در چنین روزی ، هوای پایتخت در شرایط سالم بود.

تهران سما: دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد : دلیل آلودگی هوای امروز تهران ، ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون بوده که موجب شد شهروندان در نخستین روز بازگشایی مدارس هوایی ناسالم را تنفس کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله با سرد شدن هوا ، شاهد شکل گیری حالت اینورژن و افزایش آلودگی هوا نیز هستیم گفت : امیدواریم در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات اساسی و جدی صورت گیرد ، چرا که مشکل آلودگی هوا تنها با حرف زدن حل نمی شود.

رشیدی تصریح کرد : تقریباً همه جای تهران آلوده است و در همه نقاط شهر آلودگی وجود دارد و از این نظر تفاوتی بین شمال و جنوب شهر وجود ندارد و تقریباً همه شهروندان به یک نسبت در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

وی با انتقاد از کوتاهی در زمینه اجرای قوانین و مقررات مربوط به کاهش آلودگی هوا گفت : متأسفانه حجم زیادی از قوانین اجرا نشده و کلکسیونی از مقررات عملی نشده در این زمینه در کشور وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *