جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۰
دیدار وزیر خارجه با خانواده شهدای هسته ای؛

ظریف: نتایج مذاکرات ثمره مقاومت مردم و شهدای هسته‌ای است

همسر شهید: به غربی‌ها اعتماد نداریم
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 433499
وزیر امور خارجه، شهدای را نمونه و بهترین راهنما برای نظام و ملت ایران دانست و گفت: فرهنگ و روحیه شهادت طلبی شهدا و بویژه شهدای هسته ای، منجر به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر کشورهای قدرتمند شد.
ظریف: نتایج مذاکرات ثمره مقاومت مردم و شهدای هسته‌ای است
به گزارش جهان، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در بدو ورود به تهران در فضایی صمیمی و معنوی با خانواده های معظم شهدای هسته ای دیدار و گفت و گو کرد.

وی اظهارداشت: مذاکرات هسته ای و نتیجه کسب شده در این گفت و گوها، ثمره خون شهیدان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و بویژه شهدای هسته ای است.

وزیر امور خارجه در این دیدار که در پاویون جمهوری فرودگاه مهر آباد برگزار شد، با یادآوری این که شهدای هسته ای کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اعتلای کشور و ملت ایران از همه چیز خود گذشتند، افزود: بی تردید همه توفیق هایی که در مذاکرات حاصل شد، مدیون فرهنگ مقاومت و ایثار مردم بزرگ کشور بوده که البته بزرگترین تبلور آن، شهدا و بویژه شهدای هسته ای هستند.

ظریف با تاکید بر این که همه ما در کشور مدیون خون شهدا، بویژه شهدای هسته ای، امام شهدا، رهبر معظم انقلاب و مردم هستیم، ادامه داد: در طول این مذاکرات پشتوانه مذاکره کنندگان ایرانی در مسیر تلاش برای به ثمر رساندن مذاکرات، حمایت های رهبر معظم انقلاب، دعا و پشتیبانی های ملت شریف ایران و همچنین گروه ها و افراد مختلف بود.

در این دیدار همسر یکی از شهدای هسته ای به نمایندگی از خانواده شهدای هسته ای با قدردانی و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای گفت:بسیار مفتخریم در کشوری زندگی می کنیم که مردمی مقاوم، متعهد، صبور و مومن و همچنین رهبری فرزانه همچون حضرت آیت الله خامنه ای دارد که در تمام مدت مذاکرات هسته ای با تعیین خط قرمزها مسیر این مذاکرات را نشان داده و حمایت های ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای همدلی و اتحاد را در جامعه بوجود آورد.

وی خطاب به مذاکره کنندگان هسته ای اظهارداشت: فرزندان متدین، غیور و شجاع این سرزمین در تمام طول این مدت با زحمات فراوان خود این مذاکرات را به نتیجه رساندند.

همسر این شهید والامقام هسته ای، افزود: گرچه ایرانی ها اعتمادی به قدرت های جهانی ندارند و معلوم نیست که آیا آنان به تعهدات خود پایبند خواهند بود؟ اما این موضوع هیچ ارتباطی با زحمات و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نداشته و هر شرایطی که بوجود آید به این زحمات خدشه ای وارد نخواهد شد.

وی با اشاره به سخنان دیروز رییس جمهوری مبنی بر این که اجازه خدشه به این امید بوجود امده در میان مردم داده نخواهده شد، اظهارداشت:ان شاءالله همه ما بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

به گزارش ایرنا، تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پس از ۱۸ روز مذاکرات فشرده با نمایندگان گروه۱+۵ در هشتمین دور از مذاکرات هسته ای امروز صبح وارد تهران شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آن قشر دردمند و مستضعف و محروم و پابرهنه ای که به نان شب خود محتاجند و زیر بار فشار اقتصادی کمرشان خرد شده و توان بهره مندی از حداقلهای زندگی عادی را ندارد و بیشترین آسیب را از تحریمها و رانتخواری قشر مرفه خورده اند ولیکن با این وجود از خوشحالی توافق هسته ای دیشب تا پاسی از شب در میدان ونک و پارک وی و تجریش و شهرک غرب و سعادت آباد حضور بهم رسانده بودند و با آن وضع نامناسب و خارج از شئونات به شادی می پرداختند، آیا به تفاوت دیدگاه و برداشت آقای روحانی و کدخدایشان اوباما در تفسیر موافقت نامه وین آگاهی دارند؟!!!
این جماعت برای نعطیلی انرژی هسته ای جشن گرفته بودند؟!
آیندگان در مورد ما چگونه قضاوت خواهند کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
آقا من از قشر کارگر هستم و دلیلی هم برای شادی خیابانی و این قرتی بازیها نمیبینم.
اما خوشحالم که توافق هسته ای امید را به شرکت ما و همکاران برگردانده تا رونق به تولید برگردد.
راجع به تفسیر هم مهم متن بیانیه بود و درضمن مقاومت ما بعد از این در برابر زیاده خواهیها.
بیایید با هم متحد باشیم برای سربلندی ایران.
Romania
توافق رونق به تولید بخشیده؟ من با چشم خودم دارم میبینم شهرک های صنعتی دچار رکود شدید شدن
Iran, Islamic Republic of
رکود که میراثه محموده .
Romania
والا ! آن قشر مستضعف و پابرهنه بعد از جشن و پایکوبی در خیابان ها طی بیانیه ای اعلام کردند که معیشت ما درست هم نشود مهم نیست مهم این است که قدرت های بزرگ با ما توافق کردن و دیگه بهمون حمله نمیکنن!
از حادثه لرزند به خود کاخ نشینان ما خانه به دوشان غم سیلاب نداریم!
از همین جا معلومه حامیان اینا کاخ نشینان هستند یا کوخ نشینان!
ادب حکم میکرد ظریف خدمت خانواده شهدا میرسید.
Iran, Islamic Republic of
حالا اونا رفتن پیشواز تقصیر ظریفه؟!
Iran, Islamic Republic of
بجای خدمت خانواده شهدا رفتن، باید دستاوردشان را حفظ می کرد.
مرجان
Iran, Islamic Republic of
که نکرد و خواندند و رقصیدند بادزدان
خربرفت و خربرفت و خر برفت
خانواده شهدی احمدی روشن رو چقدر دوست دارم که....
حسيني
سلام لطفا نطق اقاي نادران بازنشركنيد
نطق میان دستور الیاس نادران درباره نقش مجلس در توافق هسته ای
مجلسی که بیشتر از مردم عادی از جزئیات اطلاع نداشته، چگونه در اندک زمانی می تواند یک متن حقوقی بین المللی را بررسی کند!؟
سابقه رئیس مجلس نشان می‌دهد که احتمالا این بار نیز مجلس دور خواهد خورد!
احترام خانواده شهدا جای خود دارد ولی قشر مستضعف و ضعیف جامعه بیشترین ضربه را بابت تحریم خورده اند انصاف نیست که نادیده گرفته شوند ما ایرانیها باید به کمک هم بشتابیم
Romania
مرگ بر امریکا
نگار
این مذاکرات رو کسانی به این حالت نسبی متوازن رسونند که اجازه غنی سازی 20 درصد رو دادند، و کسانی که این غنی سازی رو عملی کردنند کسانی که توان موشکی رو بالا بردنند کسانی که ماهواره هامونو ساختند ، کسانی مثل شهید تهرانی مقدم کسانی که در تحریمها به مردم امید دادند و راه خدا رو یادآور شدنند. وکسانی که استقلال و خودباوری رو با تمام وجودشون فریاد زدنند و....
دولت تدبیر فقط بهره برداری کرد.
Estonia
آمریکا مرگ به نیرنگ تو / خون شهیدان ما میچکد از چنگ تو
من نمیدونم فردو را چرا تعطیل کردن؟؟
جایی را که هیچ نوع حمله نظامی بر اون کارگر نبود را با دست خودمون تعطیل کردیم و امکان همه نوع جاسوسی را هم فراهم کردیم.
با این اوصاف عجیبه که جشن هم می گیرن یه عده باسواد باشناسنامه ی بهشت رفته!
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از نامه 53 امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر نخعی:
هرگز پيشنهاد صلح از طرف دشمن را كه خشنودى خدا در آن است رد مكن، كه آسايش رزمندگان، و آرامش فكرى تو، و امنيّت كشور در صلح تأمين مى ‏گردد .
لكن بپرهیز از دشمن خود پس از آشتى كردن، زيرا گاهى دشمن نزديك می شودتا غافلگير كند، پس دور انديش باش، و خوشبينى خود را متّهم كن.
علی اکبری
حیف از 12هزار سانریفیوژ که با هوا برش بریدیم و بپای آن هومبا هومبا کردیم.
داوری
United States
آقای ظریف بعنوان نماینده فقط با توجه به ضوابط نظام ودر چهار چوبها و اختیارات زیر نظر مسئولین مذاکره کرد. نتیجه و وفای به عهد کشورهای دیگر در این مذاکره همکنون معلوم نمیشود. الان میبینیم قرائتهای با 180 درجه اختلاف از سوی دو طرف خصوصا در مورد بازرسیها گفته میشود. اگر بازرسیها از هر مکان مورد نظر غربیها انجام بگیرد یعنی توافق فاجعه بار.
Romania
آقای ظریف، بسه !