دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

بهروان: مديران سقف قرارداد را جدي بگيرند

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 226390
رئيس سازمان ليگ برتر با تأکيد بر اينکه باشگاه‌ها بايد همه قوانين را رعايت کنند گفت: مديران فوتبالي ما بايد به سقف قرارداد و قوانين آن توجه کنند.
  غلامرضا بهروان رئيس سازمان ليگ برتر با حضور در برنامه ورزش و مردم با اشاره به زمان آغاز رقابت‌هاي ليگ برتر و ليگ دسته اول اظهار داشت: در ابتداي جا دارد از رسانه‌ها تشکر کنم که تا با انتقادات به جا راه‌کارهاي مناسبي را براي ما فراهم کردند.

وي افزود: قبول دارم که کاستي‌هايي هم وجود داشت اما فوتبال از نهادهاي بيروني تأثير مي‌گيرد و ما اگر بتوانيم در AFC و فيفا کرسي بدست بياوريم بايد از اين مسئله حمايت کنيم ما جلسات متعددي داشته‌ايم و حتي با کي‌روش نيز در خصوص برنامه ليگ برتر صحبت‌هاي زيادي انجام داديم قرار است ليگ برتر از 29 تيرماه آغاز شود و 19 ارديبهشت سال 92 به پايان مي‌رسد البته روز چهارم تير مسابقات قرعه‌کشي مي‌شود و تمامي تيم‌ها موظف هستند تا روز 17 تيرماه سال جاري تمام مدارک خود را ارسال کنند.

بهروان با اشاره به مسابقات ليگ دسته اول گفت: اول شهريور ماه اين مسابقات قرعه‌کشي مي‌شود و 16 شهريور نيز مسابقات آغاز خواهد شد در روز 22 اسفندماه امسال نيز با توکل بر خدا اين مسابقات به اتمام خواهد رسيد اما بايد به مديران و هوادران تيم‌هاي ليگ برتري هشدار بدهم اگر الزامات AFC را رعايت نکنند و مجوز لازم را نگيرند نمي‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

وي افزود: يکي از مشکلات ما نبودن ورزشگاه در اختيار تيم‌ها است و اميدوارم دولت محترم در اين مسئله به باشگاه‌ها کمک کند در حال حاضر باشگاه پيکان ورزشگاه تختي را به عنوان ورزشگاه بازي‌هاي خود به ما معرفي کرده و قرار است کمبودهاي آن جبران شود اگر سال گذشته يکي از باشگاه‌ها تراز مالي خود را به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه مي‌کرد از سهميه‌ها کسر نمي‌شد شما مطمئن باشيد اگر تيم‌هاي ما مدارک خود را در زمان مقرر ارسال نکنند از امتياز ايران کسر خواهد شد.

وي در ادامه صحبت‌هايش گفت: به طور مثال يکي از مباحث بليت فروشي الکترونيکي است و گاها در ورزشگاه‌ها اعلام مي‌شود که چند نفر در استاديوم حضور دارند اما مثلا در ورزشگاه آزادي گنجايش 85 هزار نفر است و ما بارها صندلي‌هاي استاديوم را شمرده‌ايم.



رئيس سازمان ليگ برتر در ادامه گفت: مردم از فوتبال و ورزش مطالباتي دارند و تمامي استان‌ها دوست دارند در ليگ برتر تيم داشته باشند اما بايد با مردم روراست باشيم و اميدواريم دولت يک بار بدهي تيم‌ها را پرداخت کند و پس از آن دست از حمايت بردارد تا باشگاه‌ها خودکفا شوند.

در حال حاضر شاهد هستيم که يکي از مهمترين درآمد باشگاه‌ها بايد از فروش بازيکنان باشد اما متأسفانه حتي مي‌بينيم سقف قراردادها رعايت نمي‌شود.

اکثر باشگاه‌هاي ما به غير از يکي دو باشگاه دچار مشکل مالي هستند و باز هم تأکيد مي‌کنم اگر مجوز حرفه‌اي نگيرند نمي‌توانند در ليگ برتر شرکت کنند و اگر تيم‌هاي ما بدهي دارند مطمئنا با تذکر  AFC در ليگ قهرمانان آسيا مواجه خواهند شد اين را هم بگويم که مديران محترم خارج از سقف قرارداد بازيکني جذب نکنند که اين مسئله تبعات را در پي خواهد داشت و بايد مطابق قانون بازيکنان جذب شوند.

وي در پايان درخصوص بازيکناني که سهميه ليگ برتري محسوب مي‌شوند گفت: براي اين موضوع استدلال‌هايي داشتيم و به طور مثال تيم پيکان که به تازگي به ليگ برتر صعود کرده برخي بازيکنانش مورد توجه اين تيم براي فصل بعد نيستند به همين خاطر تصميم گرفتيم تيم‌هايي که به ليگ برتر صعود مي‌کنند بازيکنانشان جزء سهميه ليگ برتري محسوب نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *