پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 228677
دومین دور انتخابات ریاست جمهوری مصر از صبح امروز آغاز شد تا مردم از میان مرسی و شفیق یکی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.
به گزارش جهان به نقل از آنا به نقل از الجزیره، در حالی که هرج و مرج سیاسی مصر را فرا گرفته است و وضعیت قدرت‌هایی که از زمان رژیم مبارک بر سر کار هستند هنوز مشخص نشده است، دومین دور انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز با رقابت محمد مرسی یک نامزد اسلامگرا با احمد شفیق نخست وزیر سابق رژیم مبارک آغاز شد.

در حالی که 50 میلیون نفر از مصری‌ها واجد شرایط رأی‌دادن هستند، احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوره حسنی مبارک با محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین در دو روز رقابت می‌کند.

مراکز رای گیری از ساعت 6 بامداد امروز به وقت محلی کار خود را شروع کردند و 150 هزار سرباز هم در سراسر مصر به منظور حفظ نظم این انتخابات مستقر شدند.

محمد مرسی که نامزد اخوان‌المسلمین است، در دور نخست توانسته بود که بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر، احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک است و در دور نخست توانسته بود که ضمن شکست عمر موسی و دیگر کاندیداها، جایگاه دوم را به خود اختصاص و به دور دوم راه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *