جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

ترکیه تکفیری‌ها را آموزش می‌دهد

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 377979
یک شبکه خبری آلمانی ترکیه را به آموزش تکفیری‌ها برای اعزام به عراق و سوریه متهم کرد.
به گزارش جهان  به نقل از شبکه خبری «پرس‌تی‌وی»، بنابر اعلام شبکه خبری (ARD) آلمان، افرادی که داوطلب پیوستن به گروه داعش برای جنگیدن در سوریه و عراق هستند، در دفتری در استانبول ترکیه به کار گرفته و آموزش داده می‌شوند.

همچنین به این افراد این امکان داده می‌شود که از مرز ترکیه به تکفیری‌های عراق و سوریه بپیوندند و به آنها تا ۴۰۰ یورو داده می‌شود تا در عملیات‌ها شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲ هزار شبه‌نظامی به گروه داعش پیوسته‌اند که از اروپا آمده‌اند و از راه استانبول به عراق و سوریه رفته‌اند.

این نخستین بار نیست که رسانه ها از ارتباط بین دولت و تکفیری‌ها خبر می‌دهند. پیش از این اعضای حزب جمهوری ترکیه اعلام کرده بودند که دولت این کشور تکفیری‌ها را در بیمارستان‌های این کشور درمان می‌کند.

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند که ۴ مقام ترک در فلوجه عراق به دلیل ارتباط با آموزش تکفیری‌ها دستگیر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نورا
Germany
ترکیه بدون دلیل سریال های تاریخی در مورد عثمانی را نساخته است. رویاهای باطلی در سر می پروراند و ایران به جای اینکه هشیار باشد از نظر اقتصادی به ترکیه کمک بسیاری می کند.
یونس
Iran, Islamic Republic of
مردم مسلمان !!!!! ترکیه جرا در برابر همکاری دولتمردانشان با جنایتکاران و وحشیان داعش سکوت کرده اند ؟ کی میخواهند از خواب غفلت بیدار شوند ؟