جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اصلاحات به دانشگاه باز نمی گردد

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 304429
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاهیان با بصیرتی که دارند اجازه بازگشت دانشگاه‌ها به فضای دوران اصلاحات را نخواهند داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در مراسم افطاری دانشگاه تهران که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: بحث اطاعت کلیدی‌ترین عنصر در دین‌داری است.

وی در همین رابطه افزود: اگر امام حسین (ع) در زمان خود بیعت را می‌پذیرفت، اسلام به خطر می‌افتاد، به همین خاطر اطاعت از آن زمان نقش کلیدی در امور مردم داشته است که تا امروز نیز این امر ادامه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به دانشجویان گفت: اگر امروز انگ‌هایی به شما می‌زنند به خاطر اطاعت شما از مقام ولایت فقیه است و شما بارها اطاعت خود را از مقام ولایت ثابت کرده‌اید.

وی با بیان آنکه امکان بازگشت فضای دانشگاه‌ها به دوران اصلاحات وجود ندارد اظهار داشت: دانشجویان حزب‌اللهی در دانشگاه‌ها اجازه تکرار قضایای دوران اصلاحات را نخواهند داد. دانشجویان و قشر دانشگاهی ما اکنون تجربه کسب کرده‌اند و امکان ندارد که اجازه فعالیت را به برخی عناصر بدهند و ما این امر را در سال ۸۸ شاهد بودیم بنابراین فضای دانشگاه‌ به آن فضا باز نخواهد گشت.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه جنبش دانشجویی به انقلاب تعلق دارد، گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه نمادین نیست و دانشگاه و جنبش دانشجویی به انقلاب تعلق دارد و در این سال جنبش دانشجویی بارها با عملکرد خود پایداری خود را به آرمان‌های انقلاب نشان داده است و دانشگاه در خط اول دفاع از نظام قرار دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جایگاه دانشگاه را به مثابه تنگه احد دانست و افزود: دانشجویان امروز کشورمان به مثابه رزمندگان اسلام در جنگ احد هستند که اوضاع را به خوبی رصد می‌کنند و با بصیرتی که در دانشجو و دانشگاهیان ما است اجازه بازگشت به فضای دانشگاه را به دوران اصلاحات نخواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:قبله‌نمای برخی افراد به سمت کاخ سفید است و تا یکی از سران آمریکایی حرفی می‌زند آب از دهان این افراد جاری می‌شود و به دنبال آشتی‌کنان هستند در حالی که برخی تحریم‌های سنگینی علیه ایران اعمال می‌شود آنان حتی یک خط موضع‌گیری در برابر آن انجام نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام محمدیان پیرامون رابطه با آمریکا گفت:‌ مسئولین ما توجه داشته باشند که نسبت به آمریکا سوءظن جدی داشته باشند و اگر کسی یقین نداشته باشد که آمریکایی‌ها به دنبال فریب ما هستند، در مذاکره موفق نخواهند شد چرا که ایمان به خدا در جایی که کفری در مقابل آن نباشد دردی را دوا نمی‌کند و آمریکا امروز برای ما شیطان بزرگی است اما برخی با حرف‌های خود قصد دارند این حرف‌ها را فراموش کنند و معتقدند که دوره این حرف‌ها گذشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان سخنان خود تصریح کرد: دو عنصر پیروزی وجود دارد که شما دانشجویان باید به آن توجه کنید. اول آنکه به عنصر اطاعت توجه کنید که در مسیر حق، اطاعت موجب کرامت است و در مسیر باطل حقارت را برای انسان به وجود می‌آورد. از سوی دیگر به عنصر تولا و تبری که همانا دوستی در مقابل دوستان خدا و دشمنی در مقابل دشمنان خداست توجه داشته باشید و بدانید که ایمان به خدا تا زمانی که کفری در مقابل آن نباشد پذیرفته نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *