شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عدم‌اتمام رسیدگی به طرح اموال‌مسئولان

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 388724
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعید می‌دانم که در جلسه آینده مجمع هم رسیدگی به طرح دارائی مسئولان به اتمام برسد.
به گزارش جهان؛ محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، درباره زمان اتمام رسیدگی به طرح دارائی مسئولان در مجمع تشخیص گفت: ما تلاش می‌کنیم که هرچه زودتر این طرح به سرانجام برسد.

باهنر با بیان اینکه بحث درباره این طرح مهم است و به همین دلیل جلسات مربوط به آن طولانی می‌شود، افزود: هیچ یک از اعضای مجمع با کلیت این طرح مخالفتی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: بعید می‌دانم که در جلسه آینده هم رسیدگی به طرح دارائی مسئولان به اتمام برسد.

به گزارش فارس،‌ «طرح صیانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادی» پس از بررسی در مجلس هفتم به طرح «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران» تغییر نام پیدا کرد و نمایندگان پس از ۲ سال بررسی، این طرح را در بهمن ۸۹ به هیئت رئیسه فرستادند و در نهایت این طرح با کمی تغییرات در دایره مسئولان مشمول اعلام اموال، در اسفند ماه ۸۹ تصویب شد. اما بار دیگر شورای نگهبان این طرح را با همان اشکال سال ۸۶ به مجلس باز گرداند و تاکید کمیسیون و صحن علنی بر مصوبه قبلی باعث شد که طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود؛ طرحی که می‌توانست همه چیز را درباره اموال کارگزاران نظام به مردم اعلام کند، تا امروز ادامه دارد.

این طرح سال گذشته در کمیسیون مشترک قضایی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام و به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی پیگیری می‌شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۵ مهرماه اعلام کرد که طرح رسیدگی به دارائی مسئولان تا سه جلسه آینده در مجمع به اتمام می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *