سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲

با این کتاب به خواستگاری بروید!

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 376420
کتاب «گفت‌وگوی پرستوهای عاقل» نوشته حجت الاسلام محمد دوست پرور، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ بحث اصلی کتاب «گفتگوی پرستوهای عاقل» درباره بایدها و نبایدهای خواستگاری است که برای همه کسانی که در شرف ازدواج هستند، خواندنی و ارزشمند است. این کتاب از بخشهای زیر تشکیل شده است: آشنایی با قوانین ازدواج، دلیل ازدواج، دلایل انتخاب، بیماری، وسواسی، محیط کار، اهمیت خانواده، دیدن مدارک، همراهان زندگی، روابط پیشین، راستگویی، پیشینه، رعایت حلال و حرام، ازدواج قبلی، نقش ایمان و مذهب در زندگی، بخشندگی، تعادل در رفتار، زیبایی، قیمت گران، محل زندگی، نگاه به افق زندگی و روشن بودن، ایجاد جذابیت در زندگی، روابط با پدر و مادر، پذیرش نقاط ضعف، خواستگار سمج، حل اختلاف و جلسه خواستگاری است.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: «در طول حیات آدمیان، موقعیت‌هایی وجود دارد که نقطه عطفی در زندگی آنان به شمار می‌آیند. انتخاب همسر یکی از این موقعیت‌ها و شاید بزرگ‌ترین تصمیم زندگی و مهم‌ترین چالش آن است، که اگر خردمندانه و آگاهانه انجام پذیرد، زندگیِ مشترک گلستان، لذّت‏بخش و طبعاً پایدار خواهد بود.

دغدغه غالب جوانان این است که چگونه همسر مناسب خود را انتخاب کنیم و از سویی سئوالِ جدّی و اساسی بسیاری این است که چرا عده‏ای در انتخاب همسر، اشتباه می‏کنند؟

تشکیل زندگی مشترک، بدون رعایت اصول و درک مهارت‏های آن، و تنها بر اساسِ شانس، عشق و عاشقی، سکونت در ساختمان سُست و لرزانی است که حداقل پنجاه درصد آن فرو خواهد ریخت! فراگیری اصول و مهارت های لازم، افراد را قادر خواهد کرد تا آگاهانه و عاقلانه تصمیم بگیرند. آشنایی با این اصول و عمل به آن، در انتخاب همسرِ شایسته و زندگی پایدار و دلپذیر، تأثیر جدّی دارد و این کتاب به مسائلی می‏پردازد تا همسری مناسب انتخاب کنیم.»

چاپ اول کتاب «گفتگوی پرستوهای عاقل» در ۱۴۴صفحه پالتویی، تیراژ ۲هزار نسخه، دو رنگ و قیمت ۴هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه فرهنگی و جوان کشور عرضه شده است. پیش از این، دفتر نشر معارف، در این زمینه کتابهای «به سوی سبک زندگی دینی: انتخاب همسر» و «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» (نوشته دکتر محمدصادق کوشکی)، «مهارتهای خانوادگی در آیینه آیات و روایات» (نوشته زهر آیت اللهی)، «آیین همسرگزینی» (نوشته دکتر علی نصیری)، «پرسش و پاسخ دانشجویی، جلد ۴۸: همسر داری» (نوشته علی احمد پناهی»، «پرسش و پاسخ دانشجویی، جلد ۳۹: حقوق خانوادگی زن» (نوشته سید ابراهیم حسینی) و... را منتشر کرده است.

برای تهیه کتابهای مهارتهای زندگی، انتخاب همسر و همسرداری می‏‌توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) پاتوق کتاب قم (تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۱۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب ساری (۰۱۱۳۲۵۳۰۲۰)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۱۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن ۰۴۱۱۵۵۷۶۰۰۰)، پاتوق کتاب قزوین (۰۲۸۳۳۳۶۲۸۰۶)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۴۴۳۲۳۵۴۵۲۲)، پاتوق کتاب کرج(۰۲۶۳۴۴۳۵۲۹۰)، پاتوق کتاب اراک (۰۸۶۳۳۶۷۵۵۹۲)، پاتوق کتاب شهرکرد (۰۳۸۱۲۲۴۳۲۲۲) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۱۳۲۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *