جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱۲
رونمایی رسمی از ابعاد جدید توافق ژنو؛

سیف، 'خروج چمدانی ارز' از کشور را تایید کرد

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 409225
رئیس کل بانک مرکزی «خروج چمدانی ارز» از کشور را تلویحا تایید کرد.
سیف،
به گزارش جهان، ولی الله سیف روز دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی عصر امروز فعالان بازار سرمایه با مسئولان ارشد کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج ارز حاصل از توافق ژنو به صورت چمدانی از کشور، گفت: بانک مرکزی در رابطه با بازار طبیعتا وظایفی دارد که در حال انجام آن است.

تایید تلویحی  «خروج چمدانی ارز» از کشور در حالی است که الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در ابتدای جلسه علنی عصر روز دوشنبه در تذکری شفاهی اظهار داشت: اخیرا گزارشی دریافت کردیم که نشان می‌دهد ظرف ماه‌های اخیر مقادیری قابل توجهی از ارزهای بانک مرکزی طی چند محموله چمدان اسکناس ارزی که عمدتا درهم بوده‌اند، از میادین رسمی و با تایید بانک مرکزی از کشور خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این محموله‌ها با دستور دادستان تهران در فرودگاه توقیف و عودت شده است که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است و گفته می‌شود این ارزها همان ارزهای آزاد شده از توافقنامه ژنو است. آمریکایی‌ها علی‌رغم تعهد کلی در آزادسازی چند میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در مرحله اقدام، به رسم دیرینه خوی آمریکایی خود، از دادن ولو یک دلار به دولت استنکاف کرده‌اند.

وی در این باره گفت: نخست اینکه اصل موضوع انتقال منابع آزادشده از محل توافق ژنو به صورت اسکناس درهمی به ایران با وجود نیازهای ارزی کشور در خارج بالاخص کشور امارات نیازمند بررسی و فاقد توجیه و منطق اقتصادی است پس سوال اینجاست که چرا اساسا فلان توافقی صورت گرفته و ما پذیرفته‌ایم که این پول‌ها را آن هم به صورت غیردلاری وارد کشور کنیم تا مجبور باشیم با مکانیسم غیررسمی و پرداخت هزینه و ریسک به خارج از کشور منتقل کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: دوم اینکه از آنجایی که ورود هرگونه اسکناس ارزی به دلیل شرایط تحریم به داخل کشور دارای هزینه‌های کلان و قابل توجهی است و با توجه به اینکه درهم اسکناس معتبر و با ارزش و با ثبات در مقابل سایر ارزها است، حال که وارد کشور شده است، چه ضرورتی دارد که مجدداً همین منابع درهمی از کشور خارج شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای ملت!
می دانید توافق ژنو یعنی چه؟! یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران در برابر قدرتهای بزرگ جهان!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه یه ذره پیروزی تو توافق بود دولت راستگویان توبوق کرنا میکردن
رونیکا
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند که همه درپیشگاهش مسئولیم
Iran, Islamic Republic of
اما خمینی(ره):"عالم هم محضر خداست"
یعنی علاوه بر آخرت در دنیا هم مسئولیم
Iran, Islamic Republic of
یعنی کجا رفته کی بر می گرده
چُغوک
دلار ای که یانکی ها دادن کهنه بوده در پی اعتراض کدخدادوستان، اونارو پس گرفتندتا دلار نو بجاش بدن!!
Iran, Islamic Republic of
عجب عزتمند شدیم در پی توافقات ژنوچای ...
آن وقت می گفتند سعید جلیلی بلد نبوده مذاکره کند.
بابا آن زمان اگر به پولمان هم نرسیده بودیم حداقل عزتمان سرجایش بود....
منظور از عزت راه افتادن.. مردم برای تن فروشی دیگه نه؟؟!! ...
قیاس به نفس میکنی ..... الان من یکی از اون مردمم و حرفت رو نقض میکنم
پس یعنی ...فروشی ها به قول حضرتعالی تموم شده دیگه؟
دست و جیغ و هورای بلند
رشید
اولا امریکا اینقدر توهین نمیکرد ضعف مذاکره کنندگان دولت تدبیر را که دید بحث موشکی و حقوق بشر را که خودشان ندارند را نیز مطرح کرد و خلاصه بعد از کلی دواندن دیپلماتها و کشتن وقت ملت هنوز نتیجه ای حاصل نشده و تحریم هم برداشته نشده گرچه اضافه شده .
مجیداعتمادی
مرددم مسائل را پیگیری کنند ومجلسی شجاع ونترس ومعتقدو ولایتمدار انتخاب کنند چون اصلاح طلبان با مظلوم نمایی قصدتصرف مجلس رادارند