جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تعیین جریمه در قراداد گازی با پاکستان

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 387814
در حالی معاون سابق امور بین‌الملل وزارت نفت مدعی عدم وجود بند جریمه در قرارداد گازی ایران و پاکستان شده که در متن قرارداد منعقد شده بین دو کشور، شرایط و نرخ پرداخت جریمه به طور مشخص ذکر شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس اخیرا سفیر ایران در آلمان که دوره‌ای معاونت امور بین الملل وزارت نفت را نیز برعهده داشت در صحبتهای قابل تاملی که با یکی از رسانه ها انجام داده اعلام کرده است"بندی در قرار داد صادرات گاز ایران به پاکستان به عنوان بند جریمه وجود ندارد".

در همین رابطه پیگریهای خبرنگار فارس حاکی از آن است که در تمام قراردادهای صادرات گاز که ایران منعقد کرده است که از جمله آنها قرار داد صادرات گاز به پاکستان است بند جریمه وجود دارد.

به طور مشخص در قرارداد گازی ایران و پاکستان آمده است بین ۳ تا ۶ درصد جریمه عدم تحویل و بین ۱ تا ۳ درصد قرارداد جریمه پایین بودن کیفیت گاز صادراتی وجود دارد.

براین اساس در قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان که تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی باید اجرایی شود، اگر به هر دلیل پاکستان و یا ایران نتوانند گاز را تحویل گیرند و یا بدهند این بند از قرارداد که جریمه ۳ تا ۶ درصدی است اجرایی خواهد شد.

این گزارش اضافه می کند در برخی از گزارش‌ها مسئولان شرکت ملی گاز و حتی شخص آقای علی ماجدی که به عنوان معاون اموربین الملل وزارت نفت مشغول به کار بوده است بارها از جریمه گاز که در قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان وجود دارد صحبت کرده اند.

از دیگر نمونه‌های قرارداد صادرات گازی که ایران منعقد کرد قرارداد صادرات گاز به ترکیه است که هم اکنون به دلیل همین بند جریمه این قرارداد در دیوان داوری برای حل اختلاف بین ایران و ترکیه به سر می برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *