جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

درخواست اوکراین از روسیه

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 355512
وزیر امور خارجه اوکراین چهارشنبه شب تاکید کرد روسیه باید حمایت از اقدامات تروریستی را متوقف و نیروهای نظامی اش را از مرزهای اوکراین دور کند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، آندری دشچیتسا، وزیر امور خارجه اوکراین که چهارشنبه شب وارد ژنو شد، تاکید کرد:« ما خواستار آن هستیم که روسیه از اقدامات تروریستی در شرق اوکراین حمایت نکند.» آندره دشچیتسا افزود دولت اوکراین از روسیه می خواهد نیروهای نظامی خود را از مرزهای شرقی اوکراین دور کند تا تنش های موجود در این مناطق کاهش یابد.

روز چهارشنبه شورشیان مخالف دولت مرکزی اوکراین و طرفدار روسیه در مناطق شرقی اوکراین با نیروهای دولتی درگیر شدند. طرفداران روسیه در این مناطق خواستار آن هستند که استان های آنها نیز همانند شبه جزیره کریمه به خاک روسیه ملحق شود یا دست کم این که رژیم فدرال در اوکراین برقرار و به مناطق مختلف اختیارات گسترده واگذار شود.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین بار دیگر انتظارات دولت اوکراین را در خصوص شبه جزیره کریمه که در ماه مارس از این کشور جدا و از طریق برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد، یادآوری کرد. وی تاکید کرد کیف خواستار آن است که دولت روسیه تایید کند که کریمه بخش جدایی ناپذیر اوکراین است و نیروهای نظامی خود را از این استان جنوبی اوکراین خارج نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه اوکراین قرار است روز پنجشنبه در نشست چهارجانبه ای که با حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و کاترین اشتون مسئول بلند پایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزار خواهد شد شرکت کند. شرکت کنندگان در این نشست تلاش خواهند کرد راهی مناسب برای کاهش تنش ها در اوکراین به ویژه در مناطق شرقی این کشور پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *