جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۱
ارزی‌بری ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلاری واردات خودرو؛

وارداتی که امکان تولید آن در داخل هم وجود دارد؛ از لنت پراید و پیکان تا رادیاتور بخاری

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 396012
آمار گمرک نشان میدهد بیش از ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار خودرو و قطعات آن به کشور وارد شده که بخشی از این واردات مربوط به خودروهای داخلی بوده که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.
وارداتی که امکان تولید آن در داخل هم وجود دارد؛ از لنت پراید و پیکان تا رادیاتور بخاری
به گزارش جهان، براساس آمار گمرک ایران در هشت ماه سال جاری واردات خودرو و قطعات آن به کشور بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۵۱۲ دلار بوده است.

ارزش ریالی واردات این محصولات طی این مدت بالغ بر ۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان برآورد شده است.

طبق گزارش منتشر شده بسیاری از قطعات خودرو دیده می‌شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد اما با این وجود از کشور چین و دیگر کشورها وارد شده است در حالی که کشور با چالش جدی ارز رو به رو است باید بررسی کرد چه میزان از این حجم کالای وارد شده در این بخش ضروری است.

جزئیات برخی قطعات وارداتی خودروهای داخلی: سرشیلنگ بلند ترمز جلو پیکان، سرشیلنگ کوتاه ترمز جلو پیکان، بوش قطعه سرشیلنگ ترمز جلو پراید، پیچ هرزگرد M۱۴ لوله ترمز فرمان پراید، پیچ هرزگرد M۱۴ لوله ترمز فرمان پژو ۴۰۵، پایه قطعه اتصال دهنده شیلنگ ترمز جلو به کالیپر پراید، سرشیلنگ مادگی ترمز پراید، مهره قطعه نگهدارنده سرشیلنگ به شیلنگ ترمز جلو پراید، نافی قطعه سرشیلنگ پراید و نیسان وانت و پیکان و مینیاتور، رادیاتور بخاری پراید، سه شاخه پلوس پراید، کله پلوس پژو ۴۰۵،لنت عقب پراید نو، لنت جلو پیکان، لنت جلو پراید.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
United States
حمایت از تولید ملی یعنی واردات بی رویه جنس بی کیفیت
اشکال نداره عوضش وزیر صنعت راضی عوضش مدیران خودروسازی راضین تو این وضع اقتصادی خوشبخت ترین قشر در دولت تدبیر و امید =قشر خودروساز و قطعه سازن حالا تازه میخوان بهشون یارانه هم بدن بیشتر مونتاژ کنن و آشغال بسازن و پولدارتر بشن مهم برای دولت جلب رضایت خودروسازان و قطعه سازان کاش اینهمه که به کمیت توجه میکنن چه کمیت حقوق دریافتیشون چه کمیت تولید اندازه نصفش به کیفیت هم توجه میکردن
نیلوفر
وای وای وای وای وای وای دیگه دارم عاصی میشوم خدامرگم رو بده تا ازدست این دولت راحت شوم
چرا خدا مرگ تو رو برسونه ان شاالله خدا مرگ مدیران بی لیاقت ...برسونه
توافق ژنو فقط برای خودروسازان و قطعه سازان خوب شد در شرایطی که مردم ما دارن با تورم دست و پنجه نرم میکنن مدیران خودروساز حقوقهای چندین میلیونی مزایای آنچنانی سکه سالگرد ازدواج و...میگیرن تو شرکت ما که حتی هزینه آب و برق و تلفن مدیران از جیب شرکت حتی حسابی به نام هزینه استخر مدیران داریم...
نشلجی
Iran, Islamic Republic of
جهان باسلام
بگذار یه لقمه نون از گلوی ...بره پایین !
امیر
نتها چیزی که مسئولان ما ندارن خود باوریه، متاسفانه...
حمید
Romania
اتفاق خود باوری هم دارند ولی مسءله اینجاست که تعهد ندارند و فقط در مسیرپر کردن جیب فعالیت می کنندو بس.
mehdi
اینک بجای واژه تولید ملی بگویید... وارد کننده خسیس حروم خور
در زمان انتخابات آقای روحانی میگفت دولت قبلی اشتغال ایجاد کرد اما برای کارگران چینی ، الان خودش بدتر شده و بیشتر داره برای کارگران چینی اشتغال ایجاد میکنه .
علي
اي كاش يك صدم ادعاها عملي ميشد! برايم قابل هضم نيست كه اقتصاد مقاومتي چه ارتباطي با دو برابر شدن واردات داشته باشد!!! و يا كاهش قيمت نفت و دو برابر شدن بودجه نهاد رياست جمهوري!!! كاهش تورم و افزايش 50% قيمت نان!!! بدبختانه اين دولت گوي سخنان غيرصادقانه را ربوده است!