چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۵
۱

حادثه دلخراش در محور اهواز-اصفهان؛ مسافران اتوبوس زنده زنده سوختند

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 284511
تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون در جاده اهواز-اصفهان، موجب آتش گرفتن اتوبوس و مرگ 14 نفر شد؛ حادثه ای تلخ که در هوای بارانی به وقوع پیوست.
به گزارش جهان، اتوبوس مسافربری مسیر اهواز ـ اصفهان دچار حادثه شد و مسافران آن به کام مرگ رفتند. در این حادثه که در جاده اهواز-هفتکل و در پیچ زیارتگاه سید محسن در کیلومتر 55 این مسیر به وقوع پیوست یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در حال عزیمت به اصفهان بود با یک کامیون 10 تن برخورد کرد و بر اثر این سانحه، اتوبوس آتش گرفت و مسافران زنده زنده در آتش سوختند.
 
به گزارش فارس، به گفته یکی از شاهدان عینی، آتش‌سوزی به گونه‌ای بود که اتوبوس اسکانیا به کل سوخته و به آهن‌پاره‌ای تبدیل شد.
 
سرهنگ قاسم قدرتی فرمانده پلیس راهور خوزستان با تایید این خبر، گفت: این حادثه در کیلومتر 20 جاده هفتکل-اهواز به وقوع پیوست که 14 نفر کشته شدند. در این حادثه دو نفر به علت تصادف در دم جان سپردند و مابقی به علت آتش‌سوزی در اتوبوس به کام مرگ رفتند.
 
به گفته فرمانده پلیس راهبر خوزستان راننده کامیون نیز جزو کشته شدگان است.
 
پس از این حادثه تعدادی از مصدومان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند. دکتر زهرا بزرگ زاده، رئیس این بیمارستان ضمن وخیم توصیف کرده حال بیماران، به خبرنگار «تابناک» گفت: ساعاتی پیش پنج مصدوم به بیمارستان طالقانی منتقل شدند که همگی با سوختگی مواجه شده اند اما آنگونه که به ما اطلاع داده اند، یکی از مصدومان مربوط به سانحه دیگری به جز تصادف اتوبوس و کامیون است. از این پنج نفر، سه تن با سوختگی 100 درصد مواجه شده اند و یکی دیگر هم 74 درصد سوختگی دارد که حال این چهار نفر وخیم است چراکه شدت سوختگی بالایی دارند.
 
وی می‌افزاید: نفر پنجم با هجده درصد سوختگی به مراتب شرایط بهتری دارد. باید اضافه کنم که همکاران ما در اورژانس به سرعت وارد عمل شده و اقدامات خوبی صورت داده‌‌اند اما شدت سوختگی، به ویژه آنکه مصدومان دچار سوختگی استنشاقی شده‌اند، کار را دشوار کرده است.
 
بزرگ زاده با اشاره به شدت سوختگی مصدومان این حادثه دلخراش، درباره روند درمانی ایشان می‌گوید: شدت سوختگی این مصدومان از نوع سوختگی درجه چهار است اما به دلیل اینکه مصدومان در آتش محبوس شده و دود و حرارت استنشاق کرده‌اند، هنوز نمی‌توان درباره روند درمانی ایشان نظر داد بلکه باید منتظر ماند تا وضعیتشان از نظر سوختگی به ثبات برسد و بعد درباره مداخلات پزشکی یا مشاوره های مختلف درمانی اقدام کرد. فعلا امور مرتبط با سوختگی را به انجام می‌رسانیم تا شرایط ایشان تثبیت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راحیل ایران دوست
واقعا متاسفم وارزوی صبر وشفا ی عاجل برای همه آسیب دیدگان حادثه دارم واقعا متاسفم ازاینکه آین همه اعلام می کنن که وقت رانندگی دقت بیشتر بکنیدولی بازوقتی نشستیم پشت فرمان فکر میکنیم حادثه مختص دیگرانه نه؟ کاش بیشتر خودمان رادوست داشتیم !!!!