جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

مسيري كه رسانه ملي را به انحراف كشاند!!

یادداشت های من
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 219216
یک روزنامه نگار در وبلاگ یادداشت های من نوشت:

مدتي است كه شبكه سوم سيما در راستاي جذب مخاطب بيشتر و رقابت با ساير شبكه‌هاي تلويزيوني اقدام به پخش مجموعه‌اي با نام «مسير انحرافي» كرد. مجموعه‌اي كه علي‌الظاهر با تم كميك و طنز بود و با حضور بازيگران طنزپردازي چون بهنوش بختياري، نادر سليماني‌فر، محمد شيري و... مخاطب را به اين مساله مي‌كشاند كه بايد حتي مجموعه اي كميك را دنبال كند از همان ابتداي شروع برنامه و ماجراي هواپيما بلافاصله در نظر همه مجموعه «لاس»، به ذهن متبادر شد و اين‌كه حتما برنامه مسير انحراقي قرار است به صورتي كاريكاتوري و كمدي اين سريال هاليوودي را به سخره بگيرد، ولي متاسفانه هرچه به جلو رفت همانند اسم و تيتراژ سريال، حقيقتا به انحراف رفت سريالي كه از همان ابتداي شروع، بازيگران به صورتي نامتعارف معرفي مي‌شدند و بعد از شكل‌گيري شخصيت‌ها به نوعي هر كدام معرف قشر خاصي در جامعه شدند؛ البته حضور مجري حاشيه‌دار صدا و سيما فرزاد حسني، اين ذهنيت را پررنگ‌تر كرد كه مجموعه به جاي طنز و كمدي بيشتر تكه پراني و كنايه سازي سياسي است و در نظر دارد تا مسايل موجود در جامعه را به نگاه نقد بلكه به شكلي عريان زير سوال ببرد.

اين‌كه رسانه ملي در بهترين ساعت پخش از بيشترين بيننده پاي تلويزيون هستند را با صرف هزينه‌هاي سنگين بيت‌المال صرف چنين مجموعه سخيف و بي‌محتواي كند خود جاي بحث مفصلي دارد و در طي پخش مسير انحرافي بازتا‌ب‌ها و بازخوردهاي زيادي را هم به دنبال داشته چنانچه بالاخره دست اندكاران تصميم گرفتند «مسير انحرافي» را از مسير برگردانند و به شكلي تمامش كنند اما آنچه در اين جا قابل بحث است اين مي‌باشد كه چرا اجازه داده مي‌شود تا رسانه ملي كه به زعم حضرت امام(ره) دانشگاه عمومي است بايد جولانگاه عده‌اي باشد تا هر چه تبر دارند به ريشه ارزش‌ها و آرمان‌هاي نظام بزنند و هيچ كس هم جلوي اين كار را نگيرد؟

چرا بايد كاراكتري كه در ابتدا بسيار متنوع بود و ديگران را خواهر و برادر خطاب مي‌كرد را فردي بسته و متحجر نشان دهند كه كم كم در طي برنامه در نقش رضاخان درآيد و 180 درجه تغيير رويه دهد؟! البته سريال مسير انحرافي بيشتر تريبون خطابه‌هاي دوپهلو و يا بعضا عريان، فرزاد حسني كه سعي داشت آنها را به مخاطب القا كند.

بي‌شك اين گونه توليدات سخيف و جانب دارانه به نفع رسانه ملي نيست زيرا اين دانشگاه عمومي بايد در راستاي ارتقاو تعالي مخاطبان كه عمدتا جوان هم هستند بپردازد نه اينكه بودجه‌هاي بيت‌المال را صرف لودگي‌ها و مسخره‌بازي‌هاي يك عده كند كه در آخر هيچ نتيجه و بازخورد مفيدي هم در برنداشته باشد بنابراين دست‌اندركاران رسانه ملي بايد مراقب باشند تا دچار انحراف در مسير اصلي نشوند و به سرنوشت «مسير انحرافي» مبتلا نگردند!!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انحراف آدمها با انحراف مسیر فرق دارد اصل ایراد این سریال همین اسمش است