جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۵

تبلیغ پان ترکیسم میان زلزله آذربایجان+عکس

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 239278
فعالان «پان‌ترکیست» تلاش می‌کنند تا از فضای بوجود آمده در اثر وقوع زلزله، افکار مسموم خود را منتشر کنند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتشار تصویری جعلی از کمک‌ خارجی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، مواضع ضدانقلاب را در شبکه های اجتماعی، با چالش بزرگی روبرو کرد.
 
بر اساس این گزارش، انتشار تصویری که ادعا شده بود، نشان دهنده کمک‌های فوری ترکیه به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی است، علاوه بر اثرگذاری سریع، دروغی بزرگ و نقشه‌ای هدفمند را افشا کرد.
 
هم‌زمان با انتشار خبر زلزله در شمال غربی کشورمان، تمامی محافل ضدانقلاب از جمله سایت‌ها و فعالان خاص شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تبلیغات منفی، بزرگ‌نمایی فاجعه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران کردند.
 
در این میان، تصویری در بعضی از شبکه‌های اجتماعی خارجی منتشر شده و ادعا شد که کمک‌های ترکیه به زلزله‌‎زدگان ایرانی، در زمانی کوتاه و به فاصله چند ساعت از وقوع زلزله به دست آنها رسیده است، در حالی که حاکمیت ایران، دست روی دست گذاشته و تنها نظاره‌گر اتفاق بوده است.
 
اما به فاصله‌ای اندک معلوم شد که این تصویر متعلق به کمک‌های ارسالی ترکیه به مناطق دیگری از جهان (کمک‌های ارسالی به مسلمانان برمه) بوده و ارتباطی به زلزله ایران ندارد.


 
این در حالی است که استان آذربایجان شرقی، نه تنها نیازمند کمک خارجی جهت رفع نیازهای زلزله‌زدگان نیست، بلکه تاکنون احتیاج چندانی به کمک‌های استان‌های همچوار خود نیز در امر امداد رسانی به این هموطنان نداشته است.
 
به نظر می‌رسد که بعضی فعالان «پان‌ترکیست» با راهنمایی ضدانقلاب، تلاش می‌کنند تا با سوءاستفاده از فضای مجازی و احساسات پاک هموطنان داغدار، از فضای به‌وجود آمده در اثر وقوع زلزله، کمال سوء استفاده را داشته باشند.
 
گفتنی است بخشی از این برنامه روانی که از سوی ضدانقلاب در فضای اینترنت در حال اجراست، شامل حمله به صداوسیما و تخریب وجهه آن و تبلیغ مستقیم جهت بالا بردن بینندگان شبکه‌هایی مانند «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنام خدا
در اينكه صدا و سيما بی برنامگی کرد و حربه به دست دشمن داد هيچ شكي نيست . ليكن اذريهاي ساكن در تمام مناطق كشور عزيز ايران اسلامي هرگز فريب ان دغلكاران تركيه نشين صهيونيست را نمي خورند . همه يك صدا فرياد ميزنند :اذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي
Iran, Islamic Republic of
شما سخنان نماینده ارومیه در مجلس را بخوانید چیزی از همین پان ترکیست ها کم ندارد. جالب است که رهبری اصالت ترک دارند و فعالان پان ترکیست دائم بر طبل نقار و نفاق می زنند
Iran, Islamic Republic of
...
United States
تابناک هم جزء این ضدانقلاب محسوب میشه یا نه؟
تتیر اصلی امروز تابناک:
"رسانه ملی مردود شد!" منظورش همین زلزله اسف بار آذربایجان هست.
Germany
اینکه رسانه ملی در این آزمون نمره خوبی نیاورد (البته مردودی هم بی انصافی و جو دادنه) درسته ولی دشمنان سعی در القای این دارن که بگن نظام اسلامی و دولت فعلی از این واقعه خوشحالن و بی تئوجهن در صورتیکه وزرای مربوطه سریع رفتن به محل و برای بازسازی و کمک به مردم دست به کار شدن. خب این اگر از بی انصافی نباشه که زحماتو نادیده بگیرن یقینا از دشمنی هست.
بهتره منصفانه و برادرانه انتقاد کنیم نه اینکه آب به آسیاب دشمنی بریزیم که یقین داریم از مشکلات ما استفاده ابزاری می کنه نه اینکه بخواد مشگلی رو حل بکنه
Iran, Islamic Republic of
بنظرم رسانه ي ملي كم كاري كرد
این حرفها و صحبت ها جایی نداره، ما ایرانی ها از خوزستان و فارس و بوشهر و تهران و همه جای ایران می خواهیم به هموطنانمون کمک کنیم. همونطور که در زلزله بم کردیم.
این رسانه های معاند با این کار خود به مردم اذربایجان توهین می کنند و متوجه نیستند که مردم آذربایجان پشیزی برای این حرفها و حرکات قائل نیستند. مگر ما مردم آذربایجان و ایران زمین مرده ایم که ترکیه آدم کش در سوریه و یا کشور تحریم کننده مردم ایران به ما ایرانیها و آذریها کمک رسانی کند. نفهم خودتان هستید ای ضد انقلاب و ای کشورهای نفهم غربی.
Iran, Islamic Republic of
صدا سيما ما هر روز جايگاه خود رو بيشتر از روز ديگه از دست مي ده .اون از سريال هاي رمضان اين هم از انعكاس یک فاجعه ملي .باعث تعجبه در روزي كه عزاي عمومیه خند بازار بخش مي شه
متاسفانه بعضی از رسانه های کشور با حمله شدید به عملکرد صدا و سیما مستقیما در راستای اهدف پان ها حرکت میکنند....
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیمای ایران در حد انتظار ظاهر نشد اما ما باز به پیمان با رهبر عزیزمان پایندیم و هیچ اهرمی را به دست دشمن نمی دهیم اما باید از صدا و سیما گلایه کرد خیلی هم شدید
تازه ایران کمک های دیگرانو رد کرده. اینا چطور ادعا کردن محموله ترکیه اومده آذربایجان؟! من بعید می دونم غیرت هموطنان ترک اجازه بده این اراذل مسلمان نما به راحتی درباره آذربایجان ایران حرف بزنن. نامردا یه طوری میگن آذربایجان انگار دارن درباره استان خودشون حرف می زنن. ایرانی ها گوشت همم بخورن استخون همو دور نمی ریزن. کور خوندن که بتونن از نارسایی ها بهره ای برای مطامع چپاولگرایانه خودشون ببرن
Iran, Islamic Republic of
چرا بهانه به دست انها می دهید؟؟؟؟
سلام
ما از صدا و سيما خيلي شاكي هستم.
ولي ما نه ترك مغوليم و نه ترك سلجوقي . من ايرانيم و اذربايجانيم و بازمانده از مادم و پاره تن ايرانم . ومن آذرباجاني هستم و زبانم آذري و زبان آذري شاخه اي از زبان پهلوي بود به مرور زمان با هجوم تركان از بين رفت .
آري من آذري از آذرآبادگانم كه قبل از اسلام هم در اين منطقه از ايران امپراطور اجداد من زندگي مي كردند من نه تك مغولم و نه ترك سلجوقي
اذريم و ايراني . فقط زبان فرق ميكند ولي از بازماندگان قوم مادو پارسم
بنام خدا
ما ملت ایران در دورانهای گذشته ثابت کرده ایم که نیاز به هیچ قدرت دیگر نداریم ما با هر قومیتی در کنار هم ایستاده ایم