دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

صادرات ۵۰ هزار تن بنزين ايراني در ماه جاري

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 162354
منابع آگاه بازار نفت اعلام كردند ميزان صادرات بنزين ايران به مشتريان خارجي در ماه آرويل به بيش از ۳۰ تا ۵۰ هزار تن رسيده است.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، ايران پنجمين صادر كننده بزرگ نفت جهان پيش از اين ۴۰ درصد بنزين مورد نياز خود را از طريق واردات تامين مي كرده است. اجراي طرح هدفمندي يارانه ها و افزايش قيمت بنزين نيز تاثير زيادي در كاهش مصرف بنزين در ايران داشته است.

يك تاجر نفت در اين باره گفت: كشورهاي در حال توسعه كه به دنبال سوخت ارزان قيمت هستند حاضرند بنزين توليدي ايران را خريداري كنند. تحريم هاي بين المللي بر ضد ايران از سال گذشته موجب شد تا واردات بنزين از سوي تهران با مشكلات زيادي روبرو شود.

به اعتقاد كارشناسان و منابع آگاه صادرات بنزين ايران به افغانستان و ساير كشورها بوده است . ايران از ابتداي سال ۲۰۱۱ تا كنون سه محموله بنزين وارد كرده است .

يك مقام آگاه شركت ملي نفت ايران نيز گفت: ايران ديگر نيازي به واردات بنزين ندارد. ما در زمينه توليد بنزين به خودكفايي رسيده ايم و هيچ مشكلي براي عرضه و توليد بنزين نداريم .

وي افزود صادرات بنزين ايران در قصل تابستان كه تقاضاي داخلي نيز رو به افزايش خواهد بود نيز ادامه خواهد يافت. ايران معمولا در فصل تابستان ۱۱ تا ۱۳ محموله بنزين وارد مي كرد.

محمد علي خطيبي نماينده ايران در اوپك تاكيد كرد، اين مساله اكنون تغيير كرده است ايران تجيهيزات و امكانات خود را ارتقا داده است و علاوه بر توانايي در تامين نياز داخلي امكان صادرات بنزين را نيز پيدا كرده است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *