جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۱

به نام امام علی علیه السلام، به کام شیطان

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 421202
در احادیث است که، حضرت و فرزندان مطهرشان بسیار از گناه فراری بودند و همچنین در مذمت گناه فرمایشات فراوانی داشته اند.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام بر خدا" نوشت:
 
به نام خداوند پیوند دهنده قلبها
 
روی کارت نوشته بودند: یادتون هست وقتی بچه بودیم میگفتین إن شاء الله عروسیتون، حالا عروسیمونه، لطفا تشریف بیارید.
 
تاریخ: شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ مصادف با ولادت امام علی علیه السلام
 
تاریخ:................................. مصادف با بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم
 
تاریخ: ................................. مصادف با ولادت امام رضا علیه السلام
 
بسیاری از جوانان وقتی به دنبال تالار یا باغ برای مراسم ازدواجشان هستند، به دنبال یک روز مبارک در تقویم می گردند. بعد که یک روز مذهبی و مبارک را انتخاب کردند، در سطح شهرشان می گردند تا بالاخره تالار یا باغی که برای آن روز، وقت خالی دارد را پیدا کنند.
 
وقتی کارتهای عروسیشان به دست مدعوین میرسد، شاید این فکر به ذهن مهمانان برسد که عروس و داماد، چه روز خوبی را برای وصلتشان انتخاب کرده اند. إن شاءالله که صاحب این روز به آنها و زندگیشان نظر کند... .
 
تا اینجا همه چیز خیلی عالی است. بالاخره روز مقرر فرا میرسد و مراسمشان آغاز میشود، اما با شروع مراسم و اتفاقاتی که در آن می‌افتد، این سوال به نظر میرسد، کسی که انقدر قلب پر از ارادتی به ائمه اطهار علیهم السلام دارد و تلاش میکند عروسیش در یکی از ولادتها باشد، چرا میگذارد شیطان در مراسم عروسیش شرکت کند. که اگر شیطان و گناه در مجلسی باشند دیگر جایی برای حضور ائمه علیهم السلام نیست. در احادیث است که، حضرت و فرزندان مطهرشان بسیار از گناه فراری بودند و همچنین در مذمت گناه فرمایشات فراوانی داشته اند. پس اگر زیباترین روز زندگیمان را به نام یکی از ائمه اطهار علیهم السلام مبارک میکنیم دیگر به دنبال کنسرت،رقص، مجلس مختلط و نوشیدنیهای حرام و ... نباشیم که در این صورت عروسیمان به نام امام علی یا سایر ائمه اطهار علیهم السلام میباشد ولی به کام شیطان تمام میشود.
 
ای کاش این سنت همچنان در بین ما جاری بماند و مقید باشیم تا برای مبارک شدن مراسمهایمان در یک روز مذهبی مجلسمان را برپا کنیم، اما کمی هم در این میان به فکر دل امام زمانمان باشیم تا نکند مجلسمان طوری باشد که حضرت نتوانند در آن مجلس حضور پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جانا سخن اززبان می گویی متاسفانه ماهم به عنوان مدعو ومهمان گاهی ناچارا در این گونه مراسم گناه الود شرکت می کنیم