چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

نوحه‌سراي انقلابي در تنهايي درگذشت

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 76420

 مهدي خرازي نوحه‌سراي انقلابي كه آثار ارزشمندي از خود در دهه‌هاي اخير به جاي گذاشت روز شنبه بر اثر سكته قلبي در تهران درگذشت.

به گزارش خبرنگار آيين و انديشه فارس، وي در 75 سالگي پس از آنكه عمل جراحي قلب روي او صورت گرفته بود روز شنبه گذشته در منزل خود دچار سكته قلبي شد و درگذشت.
با وجود تنهايي وي كسي از مرگ اين نوحه‌سراي انقلابي باخبر نشد تا اينكه يكشنبه شب پس از تماس‌هاي مكرر اقوام و خويشان وي معلوم شد كه مهدي خرازي درگذشته است.
حسين خرازي برادر اين نوحه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اين خبر افزود: مهدي خرازي مدتها بود كه تنها زندگي مي‌كرد و دختر وي اغلب اوقات براي سركشي از پدر به منزل او رفت و آمد مي‌كرد.
وي ادامه داد: در حالي كه اقوام و آشنايان وي تصور مي‌كردند كه خرازي براي سفر به مشهد و زيارت امام هشتم عازم مشهد شده حال وي را جويا شدند اما پس از مدتي معلوم شد كه وي به مشهد سفر نكرده است.
حسين خرازي اضافه كرد: شب گذشته با مراجعه به منزل وي مشخص شد كه مهدي خرازي از دنيا رفته و پزشكان زمان مرگ وي را صبح شنبه اعلام كردند.
وي ادامه داد: پيكر مرحوم مهدي خرازي صبح فردا سه شنبه از مقابل مسجد بينايي واقع در خيابان مولوي نرسيده به تقاطع وليعصر تشييع مي‌شود.
وي ادامه داد: مراسم ترحيم اين نوحه سرا روز جمعه از ساعت 14:30 بعدازظهر در همين مسجد برگزار مي‌شود.
مهدي خرازي نوحه‌ها و مرثيه‌هاي ماندگاري در حوزه ادبيات آييني از خود به جاي گذاشته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *