جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

فکر می‌کردید یک روزی مهاجراني به اینجا برسد؟

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب: 398524
ایشان دید که سوال اصلی است به من گفت آقای آل اسحاق من پدر شما را می‌شناسم. در اراک بودید. سوابق شما را می‌شناسم. مشکلی که تو داری این نیست که سرمایه داری. مشکل تو این است که مغزت سرمایه داری است.
آل اسحاق: اصلا....من با آقای مهاجرانی یک خاطره دارم. ما آن موقع که در وزارت بازرگانی دعوا بود دو جناح بودیم. در سال 65 کار بالا کشید. آقای مهاجرانی آن موقع رئیس کمیته بازرگانی مجلس بود. یک روز دو طرف دعوا را دعوت کرد. خودش هم شد حکم. شروع کردند که آقای آل اسحاق شما چرا مخالفت می‌کنید با دولتی کردن تجارت صادرات و واردات. من با این شکلی که داشتند دولتی صرف می‌کردند مخالف بودم. می‌گفتم ما موازین شرعی داریم. نه آن اقتصاد آزاد و نه این. بین این دو تا نظر، نظر سومی است مطابق با موازین اسلام و شرع. مهاجرانی گفت شما چرا با دولتی کردن تجارت مخالف هستید؟ شما مقابل جریان انقلاب ایستاده اید. با یک تهدید که اسمم آمریکایی است و از این صحبت‌ها.
 
یک آقایی مقابل من نشسته بود. من قبل از این که بروم بازار فرهنگی بودم و این آقا شاگرد خود من بود. پدرش یک میدان دار بود و از میلیاردر‌های معروف آن موقع. من به آقای مهاجرانی گفتم تو که من را می‌گویی مدافع سرمایه داران هستم، من با یک شرط همه‌ی حرف‌های شما را قبول دارم. گفت شرطت چیست؟ گفتم این آقا که رو به روی من نشسته می‌داند که من تمام زندگی اش را می‌شناسم. چون رفته بودم خانه شان. من حاضرم تمام دارایی‌های خودم و پدرم و هفت برادرم و تمام دامادها را با لوسترهای خانه‌ی این آقا معاوضه کنم. چطور شده من با این خصوصیات و سوابق سرمایه دار شدم؟ این آقا که الان اورکت کره‌ای‌ پوشیده شده طرفدار مستضعفین؟
 
ایشان دید که سوال اصلی است به من گفت آقای آل اسحاق من پدر شما را می‌شناسم. در اراک بودید. سوابق شما را می‌شناسم. مشکلی که تو داری این نیست که سرمایه داری. مشکل تو این است که مغزت سرمایه داری است. این را آقای مهاجرانی گفت و به این ترتیب گفتم من دیگر حرفی ندارم با شما. اگر مغز من سرمایه داری است با این خصوصیات و مغز و این طرف مقابل ما مستضعفین است. جلسه را بلند کردم و تعطیل کردم. آقای مهاجرانی این بود . حالا چه اتفاقاتی افتادو  چطور شد خدا عاقبت همه را بخیر کند.
منبع: صفحه گوگل پلاس مهدی مذهبی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *