جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۲
عربستان در بیانیه ای توقف حملاتش به یمن را اعلام کرد

شکست عربستان در کشتار ۲۷ روزه مردم یمن/ ۱۵۰ کودک در میان حدود ۳۰۰۰ شهید و زخمی یمنی

چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 418729
کشورهای عضو ائتلاف متجاوزانه علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی در بیانیه‌ای پایان حملات خود در یمن پس از ۲۷ روز تجاوز را اعلام کردند.
شکست عربستان در کشتار ۲۷ روزه مردم یمن/ ۱۵۰ کودک در میان حدود  ۳۰۰۰ شهید و زخمی یمنی
به گزارش جهان به نقل از تلویزیون دولتی عربستان سعودی، کشورهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای، پایان عملیات خود در یمن و آتش‌بس در این کشور را اعلام کردند.

ائتلاف متجاوز در ادامه این بیانیه اعلام کرد که «مرحله بازگرداندن امید به یمنی‌ها» به منظور انجام عملیات سیاسی طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از نیمه‌شب سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

پایان حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن پس از ۲۷ روز تجاوز متوالی و کشته و زخمی شدن هزاران شهروند بی‌گناه یمنی اعلام شد.

«تمیم الشامی» از مسئولان وزارت بهداشت یمن گفت: از آغاز تجاوزات سعودی تاکنون حدود ۳ هزار نفر از مردم یمن کشته و زخمی شدند. الشامی گفت: از این میان ۱۵۰ کودک یمنی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، منابع وابسته به ارتش یمن تعداد تلفات تجاوزات هوایی عربستان به یمن را حدود سه هزار کشته و پنج هزار زخمی اعلام کردند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز تجاوزات سعودی علیه یمن تاکنون، ۹۴۴ نفر کشته و ۳۴۸۷ نفر زخمی شده‌اند.

پیش از اعلام این بیانیه، وزارت دفاع عربستان سعودی برای فراهم ساختن زمینه جهت توقف تجاوزات هوایی به یمن و اعلام آتش‌بس تاکید کرد که تجاوزات جنگنده‌های سعودی منجر به از بین رفتن همه تهدیداتی شده است که در مرز دو کشور وجود داشت.

وزارت دفاع عربستان سعودی همچنین مدعی شد که موشک های بالستیک که در اختیار انصار الله در یمن قرار داشته است، منهدم شد.

فرماندهی ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای مشروعیت بخشیدن به تجاوزات خود که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه شده است، اعلام کرد که این تجاوزات برای پاسخ به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس‎جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

«احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن نیز دقایقی پس از اعلام رسمی پایان حملات به یمن با حضور در نشستی مطبوعاتی به تشریح چندین باره اهداف عملیات موسوم به «طوفان قاطع» پرداخت.

وی با ادعای موفقیت آمیز بودن عملیات طوفان قاطع، اعلام کرد: عملیات ما در تحقق اهدافش دقیق بوده و تعداد حملات هوایی ما علیه یمن به ۲۴۱۵ رسید.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
لعنت بر آل نجس
ما عاشق نبرد با سعودی ها هستیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
از همون اولش هم مشخص بود که این وحشیگری نتیجه ای نداره جز به خاک و خون کشیده شدن مردم بیگناه و کودکان معصوم . امیدوارم که هر چه زودتر داغ دل این پدران و مادران زجر کشیده را خداوند از آل سعود بگیرد و دنیا ببیند که آخر وعاقبت تجاوز و خون ریزی رو و ای کاش درس عبرتی بشه برای سایر متجاوزان ( هر چند این موجود دوپا گستاختر از این حرفاست )
مهدی
حال سوالی که مطرح می شود اینست که آیا جبران خسارتهای مالی از جانب عربستان به تنهایی منجر به تسکین مردم مظلوم یمن می شود؟؟؟
اصولا جنون سیاسی یک یا چند سیاستمدار بی تجربه صعودی نباید منجر به کشتار گسترده مردم مظلوم یمن گردد. و اینکه چه تمهیداتی برای تنبیه عربستان صعودی در دستور کار قرار خواهد گرفت؟؟؟
حالا وقت بازسازی یمنه. وقتشه که فناوری ساخت موشک های سپاه به یمن انتقال داده بشه. عربستان نمی دونه با این کارش چه خدمت بزرگی به یمن کرده. ان شاالله در اینده نزدیک شاهد اعلام موجودیت حزب الله یمن خواهیم بود.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شکست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
واقعاً که....
جهان جان عربستان نزدیک 4000 نفر را کشته و یمن رو با خاک یکسان کرده ، بعد شما می گید شکست؟!!!!!
انصارالله با ید از زمین و هوا و دریا عربستان رو بکوبه تا معنی شکست واقعی رو ببینید چیه...
اسرافیل
بنام خدا
عربستان از سلاحهای ممنوعه و بمبهای اتمی رقیق شده خریداری شده اورانیوم از آمریکا و اسرائیل علیه یمن استفاده کرده است.
هیروشیمای دوم در یمن .
عربهای منطقه بیدار باشید خواسته و ناخواسته در جرم جنایات عربستان علیه مردم بی دفاع یمن شریک هستید .
انشالله امروز عصر یه موشک بالستیک بزنن وسط کاخ سعودی ها تا ببین که واقعا منهدم شده یا نه
این حملات فقط مصرف خالی کردن انبار مهمات سعودی های ابله رو داشت دیدیدم که هفته قبل آمریکا یک قرارداد فروش سلاح به ارزش 60 میلیون دلار با سعودی ها منعقد کرد آیا ایران در 8 سال دفاع مقدس پسرفت کرد یا پیشرفت؟! با همین دودوتاچهارتا میشه فهمید که این حملات فقط نقشه بزرگترین فروشنده اسلحه و مهمات در دنیا یعنی دولت وحشی آمریکا بوده تنها کشور روانی بکار برنده سلاح هسته ای در ناکازاکی و هیروشیما
Iran, Islamic Republic of
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ‏
اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! اگر خدا را یارى كنید، شما را یارى مى‏كند و گام‏هایتان را استوار مى‏سازد
Iran, Islamic Republic of
تبريك به استقامت زنان و مردان يمن
حسین
Netherlands
تعداد شهدا از تعداد حملات هکوئی کمتر است ! از این آمار چندیدن وچند نتیجه قابل استنتاج است:...
یا حق
Iran, Islamic Republic of
آل سعود وآل یهود در کودک کشی مسلمانان نقطه مشترک دارند اما اسراییل با دلارهای آمریکا وآل سعود مسلمانان را میکشد وآل سعود با مجوز آمریکا کودکان مسلمان را به خاک وخون میکشد.لعنت الله علیهم اجمعین.