جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۱۰

ماجرای اصرار عروس ژاپنی و خرید جهیزیه ایرانی

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 436927
من برای خرید کالای ایرانی چند دلیل داشتم اول اینکه این دستور رهبر معظم انقلاب بوده است و ایشان تاکید زیادی بر خرید کالای ایرانی داشته اند و من خجالت می کشم که به تاکید ایشان گوش نکنم. از طرف دیگر خرید کالای ایرانی باعث ایجاد شغل بیشتر می شود.
ماجرای اصرار عروس ژاپنی و خرید جهیزیه ایرانی
به گزارش جهان به نقل از مهر، سومین قسمت از مجله اقتصادی «ایرانشهر» شب گذشته ۱۲ مردادماه با محوریت اقتصاد و جامعه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

در ابتدای برنامه محسن آزادی مجری برنامه به تشریح موضوع برنامه یعنی اقتصاد و جامعه پرداخت و اینکه نگاه برنامه در موضوع اقتصاد و جامعه نگاهی کلان به اقتصاد است، یعنی رفتارهای اقتصادی که می تواند بر همه چیز تاثیر بگذارد و چه بسا که مدیریت آن می تواند به شکوفایی اقتصاد نیز کمک کند.

مجری برنامه همچنین مثال هایی زد که خریدن سکه و طلا چه تاثیری می تواند در اقتصاد جامعه داشته باشد.

در برنامه «ایرانشهر» یک خانواده ژاپنی- ایرانی حضور یافته بود. خانم ژاپنی که با ازدواج با یک مرد ایرانی به دین مبین اسلام مشرف شده بود شرط ضمن عقد جالبی را برای مرد ایرانی تعیین کرده بود.

اوشینو در تشریح این شرط بیان کرد: من شرط کردم سر عقد مهریه داده شود، مهریه بالاتر از مهریه حضرت زهرا (س) نباشد و در حد توان همسرم باشد یعنی قرض نگیرد.

اصرار زن ژاپنی برای خرید کالای ایرانی

همسر ایرانی در پاسخ به پرسش مجری که شما جهیزیه را چگونه تهیه کردید، گفت: ما برای خرید به بازار رفتیم و دنبال یخچال ایرانی می گشتیم و پیدا نمی کردیم و حتی یکی از فروشندگان تصور می کرد هزینه خرید بخچال خارجی برای ما زیاد است در حالیکه ما تنها می خواستیم کالای ایرانی بخریم.

در ادامه اوشینو در پاسخ به سوال مجری برای اصرار بر خرید کالای ایرانی گفت: من برای خرید کالای ایرانی چند دلیل داشتم اول اینکه این دستور رهبر معظم انقلاب بوده است و ایشان تاکید زیادی بر خرید کالای ایرانی داشته اند و من خجالت می کشم که به تاکید ایشان گوش نکنم. از طرف دیگر خرید کالای ایرانی باعث ایجاد شغل بیشتر می شود.

در قسمتی از این برنامه ابراهیم نژاد به بعضی از ویژگی های خرید در ایران که از نظر همسرش باعث تعجب شده است اشاره کرد و گفت: همسرم از اینکه مشتری بعد از خرید از فروشنده تشکر می کند، تعجب می کرد و بیان کرد که در ژاپن کاملا بر عکس است و فروشنده از مشتری تشکر می کند چون می داند اگر او خرید نکند چرخ زندگیش نمی چرخد. نکته دوم این است که در فروشگاه ها نصب می شود که «جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود» اما چنین چیزی در ژاپن وجود ندارد و برای او این تصور پیش آمد که شرکت های ایرانی نمی خواهند اعتماد مشتریان را جلب کنند.

فرش و زعفران ایرانی

در ادامه شاهرخی کارشناس این برنامه درباره کالاهای ایرانی موجود در بازار گفت: در حال حاضر ما کالاهایی می بینیم که تولید داخل است اما طراحی خارجی دارد و گاهی هم کالاهایی می بینیم که طراحی ایرانی دارد اما مارک خارجی دارد. درحالیکه مردم ما ثابت کرده اند که اگر کالای با کیفیت ایرانی وجود داشته باشد حتما از آن استقبال می کنند. اگر ایرانی بخواهد فرش برای منزلش بخرد حتما از فرش ایرانی استفاده می کند یا اگر بخواهد زعفران بخرد حتما زعفران قائنات را انتخاب خواهد کرد. ضمن اینکه معرفی شدن خوب کالا و یا خدمات بعد از فروش هم در این اقبال موثر است.

معرفی مشاغل سخت با اجرای میلاد عزیزخانی، «دانستنی های اقتصادی» با اجرای حسام مزینانی، «نبض شهر» و «فردا شکل امروز نیست» با اجرای سهیل رضایی از دیگر بخش های «ایرانشهر» بود که شب گذشته بصورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

مجله اقتصادی «ایرانشهر» برنامه ای با موضوع اقتصادی است که شنبه، یکشنبه و دوشنبه هر هفته بصورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این خانم ژاپنی کجا و ما کجا
ولایتمداری رو یاد بگیریم
Iran, Islamic Republic of
مشكل كاهش روند توليدات ملي، مربوط به عدم حمايت دولت و عدم حمايت مردم است.
Romania
اینم بگید که واردات از ترکیه بیشتر شده ماشین لباسشویی و ...هم داریم وارد میکنیم از ترکیه خب به جاش به تولید کنندگان لوازم خانگی که اتفاقا بعضیشون در استانهای آذری زبان هستن کمک کنه دولت برای تولید به صرفه تر و ارزان تر
صادق
Iran, Islamic Republic of
من از خودم خجالت می کشم
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مشکل اینه که اگر اینجا برندت معروف بشه مالیات وییمه و... بجای پشتیبانی از تولید کننده وبرند سازی ودر نتیجه کار افرینی سنگ جلوی پای تولید کننده می اندازن !!
ج س
Iran, Islamic Republic of
اینگونه باید زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد
همينه كه ميگن مرغ همسايه غازه!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها اول از ادارات خودشون مصرف تولیدات داخلی رو شروع کنن خودش کلی میشه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بهانه نیاورید. هر کسی در حد توان خود می تواند. دولت و مردم هر کدام سهمی در این ماجرا داشته باشند