شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آلمان سفير ايران را احضار كرد

سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 169122
آلمان از احضار سفير ايران در برلين به وزارت امور خارجه اين كشور براي ارايه توضيحاتي خبر داد.

به گزارش ايسنا، خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان گفت كه آلمان روز سه‌شنبه سفير ايران را براي توضيح درباره آن‌چه «اقدام ايران در بستن حريم هوايي خود به روي هواپيماي حامل آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان ـ كه در مسير هند قرار داشت ـ » خواند، به وزارت امور خارجه احضار كرد.

استفن سيبرت، سخنگوي مركل در پيامي كه روي شبكه توييتر قرار گرفت گفت كه اين اقدام موجب تاخير در فرود هواپيماي مركل در دهلي شد.

گزارشات رسانه‌اي مدعي شده‌اند: مركل و هيات عالي رتبه همراهش مجبور شدند به مدت دو ساعت در آسمان تركيه بچرخند تا اجازه عبور از حريم هوايي ايران را پيدا كنند. در حالي كه هواپيماي دوم كه حامل چهار وزير مركل و ديگر اعضاي هيات بود با اين تاخير روبرو نشد.

مركل با هدف بهبود تجارت ميان اقتصاد بزرگ اروپا و آسياي جنوبي قرار است روز سه‌شنبه با مانموهان سينگ، نخست وزير هند و پراتيبها پاتيل، رييس‌جمهور اين كشور در توقف يك روزه‌اش در پايتخت هند به عنوان بخشي از سفرش به كشورهاي آسيايي ديدار كند. مركل قرار است به سنگاپور نيز سفر كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *