سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره فتنه گون بودن انتخابات

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 100866
رهبر معظم انقلاب در سال 87 و هشت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، صراحتا نسبت به فتنه‌گون شدن فضا و ضرر کردن همه‌ی جریان‌ها در صورت ایجاد این فضا هشدار داده بودند. 

«فردا» در ادامه بازخوانی آراء و افکار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به بازخوانی بیانات سال گذشته رهبری در ديدار مسئولان و كارگزاران حج می‌پردازد.
 
ایشان در آن دیدار در مورد تبعات «غرض ورزی‌های شخصی» هشدار دادند و صراحتا، طبق آیاتی از کلام‌الله مجید، پیش‌بینی کردند که اگر این رفتارها متوقف نشود، «فتنه‌گون شدن فضا» علاوه بر گرفتار کردن ظالم، دامن بقیه مردم را نیز خواهد گرفت.

همچنین، رهبر انقلاب در این دیدار خاطرنشان کردند که «ملت ما ملت مؤمن و باعزم و اراده‏اى است، ملت آماده‏اى است، ملت صادقى است؛ اما در گوشه و كنار افرادى، جريان‌هائى، مجموعه‏هائى به اسم‌هاى مختلفِ نخبگان سياسى و غير اين‌ها، فضاى جامعه را مشوش می‌كنند، فضاى جامعه را از صفا و صداقت تهى می‌كنند، مردم را دچار اغتشاش ذهنى، دچار ترديد می‌كنند.»

ایشان در مورد زیر سئوال بردن اصل نظام بدون توجه به دستاوردها و اراده ملت می‌فرمایند: اين دستاوردها كه مفت به دست نمى‏آيد. تا ملتى فداكار نباشد، تا ملتى بااراده و مصمم نباشد، كه اين چيزها به دست نمى‏آيد. ما بيائيم به خاطر دشمنى با زيد و عمرو و اين دولت و آن دولت و مسئولين اجرائى يا مسئولين كذا و كذا، اصل نظام را زير سؤال ببريم؛ سياه‏نمائى كنيم! كارى كه متأسفانه بعضى از نخبگان سياسى ميكنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 15 آبان 1387 ضمن ابراز ناخرسندی از فضای تبلیغاتی، مطبوعاتی و تبلیغات سیاسی کشور تاکید کردند که «ما بايستى از اسلام براى عمل خودمان، براى رفتارهاى خودمان، براى موضعگيرى‏هاى خودمان درس بگيريم و بدانيم بقاى نظام اسلامى، بركات الهى، تفضلات و رحمت الهى تا وقتى است كه ما پايبند و مقيد باشيم. خدا كه با ما قوم و خويشى ندارد.»

رهبر انقلاب با اشاره به عبارت شریفه‌ی «اذكروا نعمتى الّتى انعمت عليكم و انّى فضّلتكم على العالمين» در مورد بنی اسرائیل می‌فرمایند: " خدا بنى‏اسرائيل را بر عالمين تفضيل داد؛ اما همين بنى‏اسرائيل به خاطر اينكه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و كفران كردند، «كونوا قردة خاسئين»، «ضربت عليهم الذّلّة و المسكنة»؛ تبديل شدند به اين."

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، بر اساس آیه‌ای از کلام خدای متعال، «فتنه‌گون شدن فضا» را در صورت ادامه‌ی رفتارهای ضداسلامی و مغرضانه، پیش‌بینی کردند و هشدار دادند که: «وقتى رحمت الهى براى ما پيش خواهد آمد كه مواظب و مراقب خودمان باشيم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام كردنمان، مراقب تبليغاتمان. اين فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات عليه دولت، عليه هرکسی ‏ به خاطر اغراض، اينها چيزهائى نيست كه خداى متعال از اينها به‏آسانى بگذرد. آن وقت كسانى خطا ميكنند، خداى متعال «و اتّقوا فتنة لا تصيبنّ الّذين ظلموا منكم خاصّة»؛ بله اينجورى است. بعضى از ظلمها، بعضى از كارها هست كه نتيجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را ميگيرد؛ بر اثر رفتار يك عده‏اى كه در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم ميكنند. بايد مراقب اين چيزها بود.»

ایشان در پایان، در تاکید بر لزوم پیگیری روحیه اصلاح‌طلبی فرمودند: «من بِجد اعتقاد دارم كه اولين وظيفه و دستور ما اين است كه خودمان را اصلاح كنيم؛ چه داخل قلب خودمان و درون خودمان را، چه داخل كشور خودمان را. داخل كشور خودمان را هم بايد خودمان اصلاح كنيم.»

وقایع چند ماه اخیر کشور در حالی رخ می‌دهد که این تقاضاها برای «مراقبت از غرض‌ورزی‌های شخصی»، «رعایت انصاف در فضاسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی کشور» از سوی رهبر فرزانه انقلاب صورت گرفته بود و «فضای فتنه‌گون» پیش‌بینی‌ شده بود ولی هشدارهای ایشان شنیده نشد و یا عده‌ای خود را به نشنیدن زدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *