جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

جنبش سبز علوي مانع سوءاستفاده از نماد مقدس تشيع مي‌شود

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 73676



 يك پژوهشگر ديني معتقد است: تشكيل جنبش سبز علوي براي مقابله با سوء‌استفاده كردن از نماد مقدس تشيع در آموزه‌هاي ديني ما مفيد و ضروري بود.

حجت‌الاسلام حسين روح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار آيين و انديشه فارس به بررسي تشكيل جنبش سبز علوي كه روز گذشته با بيانيه اعلام موجوديت كرد پرداخت و گفت: جايگاه رنگ سبز در ساختار ديني تشيع هميشه مطرح و مقدس بوده است و تشكيل اين جنبش را براي مقابله با سوء‌استفاده‌هايي كه از اين نماد در گروه‌هاي سياسي مي‌شود، مفيد و ضروري مي‌دانم.
وي با اشاره به اينكه امروزه برخي با كمترين اعتقاد ديني به نهضت سبز روي آورده‌اند، افزود: به نظر مي‌رسد تمام افرادي كه درباره عصمت پيامبر (ص) شك داشتند، امروز پشت رنگ سبز مخفي شده‌اند و با استفاده از عنوان‌هاي مذهبي سعي در به سخره گرفتن اعتقادات ديني و پيشبرد اهداف سياسي خود دارند.
اين پژوهشگر ديني نياز به مشروعيت بخشيدن به رنگ سبز را ضروري ندانست و تصريح كرد: رنگ سبز به عنوان يك نماد مقدس تبديل شده كه دوست و دشمن به آن اعتقاد دارند، بنابراين بحث تاريخي و علمي درباره اين نماد خيلي ضروري به نظر نمي‌رسد و چيزي را اثبات نمي‌كند.
وي وظيفه اصلي جنبش سبز علوي را تميز دادن، افرادي كه به سبز انحرافي معتقدند با معتقدان به نماد‌هاي مقدسي چون رنگ سبز عنوان كرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز برخي با سوء‌استفاده از نماد‌هاي ديني سعي در منحرف كردن اذهان عمومي دارند و از عنوان‌هايي مثل خرد‌بين سبز‌انديش استفاده مي‌كنند در حالي كه هيچ خرد و منطقي پشت اين انديشه‌ها وجود ندارد.
روح‌بخش خاطر‌نشان كرد: جنبش سبز علوي بايد سعي در نشان دادن انحرافات كه با عنوان سبز استفاده مي‌كنند، بپردازد و به نوعي با يك كار رواني و همه‌گير كردن رنگ سبز مانع از سوء‌استفاده از آن شود.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *