سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۴۴

تعبیر شاعرانه زهرا رهنورد از چهارشنبه سوری

جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 101838
چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند.
زهرا رهنورد گفت: اکسيژن آزاديخواهي تمام ريه، روح و جسم مرا پر کرده است.

به گزارش جهان، وي در مصاحبه با سایت "کلمه" با بیان اینکه من نمونه کوچکي از زنان جنبش سبز هستم افزود: با قاطعيت مي گويم تجربه اقدامات اصلاحي در جهان و انقلاب هاي بزرگ نشان داده است که زنان براي مساوات جنسيتي و حقوقي بايد فعاليت جداگانه اي از جنبش هاي دموکراتيک داشته باشند. 

وي گفت: نمي توان در ايران آرمان هاي رفع تبعيض و خشونت و مساوات طلبي هاي قانوني در قلمرو “ديه”، “قضاوت”، حضانت، چند همسري، “قوانين طلاق” و.... درون جنبش هاي اصلاحي به دست آورد. بايد جداگانه شاخه هاي زنان و گروه هاي خاص زنان فعاليت کنند.

زهرا رهنورد در اظهاراتی که پیش از این از سوی مهدی کروبی هم مطرح شده بود، گفته است: "این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده، باید به وظایفش عمل کند"! 

همسر میرحسین موسوی با بیان اینکه "دولت، خودش، خودش را قبول دارد!"، گفته است: "بارها گفته‌ام، این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده و دولت، خودش، خودش را قبول دارد، باید به وظایفش عمل کند و بیش از این با بی‌اعتنایی به مطالبات زنان، سرکوب زنان، با ارائه لوایح ضد زن، به نام حمایت از خانواده، اما به کام عشرت‌طلبان، در انهدام خانواده و فلاکت زنان و کودکان، مصر نباشد". او البته اشاره ای به آنچه لوایح ضد زن نامیده، نکرده است.

پیش از این هم، مهدی کروبی که از سوی رسانه های بیگانه لقب "شیخ شجاع" گرفته است، در سخنانی جالب گفته بود دولت را به خاطر انجام شدن مراسم تنفیذ، قانونی اما نامشروع می داند. این در حالی بود که بیش از شش ماه از انجام مراسم تنفیذ می گذشت.

اما اظهارات خانم رهنورد درباره اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ایران در حالی همسو با ادعای مقامات و رسانه های غربی مطرح می شود که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، همزمان با حضور زنان در پست های مختلف مشاورت و معاونت رئیس جمهوری، یک وزیر زن از سوی رئیس‌جمهور برای حضور در کابینه معرفی و مشغول به کار شده است.

همسر میرحسین موسوی در ادامه رویکرد همسرش و مهدی کروبی در اهانت به دولت منتخب مردم را هم ادامه داد و بدون ارائه هیچ توضیحی، دولت نهم و دهم را "خشونت‌جو" و "واپسگرا" نامید.

وی همچنین انتقادات گسترده از صحبت‌هایش درباره برخی قوانین اسلامی را "شانتاژ روانی" از سوی آنچه "روزنامه‌های دست راستی" نامید، دانست.

خانم رهنورد در ادامه در سخنانی مشابه اظهارات همسرش، درباره چهارشنبه آخر سال گفته است: "چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند".

او همچنین گفته است: "جنبش سبز، جنبش مهربانی و مقاومت و آرامش است و در این روز هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهند ورزید".

میرحسین اخیرا در مصاحبه با سایت رسمی خود، به استقبال چهارشنبه سوری رفته بود و با توجه به خسارات مختلف مالی و جانی ناشی از اغتشاشات اخیر، هرگونه اتفاقی که منجر به تخریب اموال عمومی در این روز شود را به کسانی که "دشمنان جنبش سبز" نامید، منتسب کرده بود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالبه خودمصابگی این متوهمین!
خودشون با خوشدون مصاحبه میکنند که یهو کسی ازش نپرسه"ببخشید روشنفکرترین عزیز:ماجرای داماد لرستان چی بود"
احمدی نژاد چندین بار پای مصاحبه شبکه های خارجی نشست و به سوالهای متعدد و تندشون در مورد انتخابات پاسخ داد و یا تو کنفرانس های مطبوعاتی داخل ولی این دو روشنفکرترین عزیز حتی حاضر نشدند دعوت الف را قبول کنند،حالا هم قافیه تنگ اومده دیگه شدن چیز!یعنی خودمصاحبه گر شو!!!
Iran, Islamic Republic of
یک سوال داشتم رساله عملیه این خانم کی از زیر چاپ بیرون می اید
دلایل فقی مشروع نبودن این دولت را را بیان کنند
دنیا چقدر مسخره شده که هر کسی با دو کلاس سواد حق اظهار نظرات کراشناسانه به خود می دهد اما زمانیکه رییس جمهور قانونی مردم آموخته های دینی خود را بیان می دارد او را مورد هجمه قرار می دهند که متخصص عمران حق اظهار نظر دینی ندارد!!!
United Kingdom
بازم دختر لرستان و عروس آذربایجان همسر داماد لرستان اومد...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا کار دیگه از چیز چیز گذشته و به ... ... رسیده .
Iran, Islamic Republic of
يادم هست كه زمان شاه خيلي تلاش براي گسترش زردي و سرخي ميكردند انان مردم را خواب ميخواستند اينها چه؟/!!واقعا تاسف بار است از اين بانوي دانشمند!! اين حرفها
Iran, Islamic Republic of
به قول ريس جمهور عزيز:
يك كلمه هم از مادر عروس!
Iran, Islamic Republic of
توهم استمرار دارد

دولت قانوني ، مقتدر ، با پشتوانه مردمي هم چنان در را تحقق آرمان هاي امام و رهبر و بدون اعتنا به اراجيف عوامل استكبار به پيش مي رود.
Iran, Islamic Republic of
شما چرا اینقدر نسبت به موسوی و همسرش واکنش جدی نشان می دهید؟ چرا غیرمنصفانه و گزینشی مصاحبه های آنان را انتشار می دهید؟ از چه می ترسید؟
Iran, Islamic Republic of
حالا باید یریم خدا را شکر کنیم که گفته اند اهل خشونت نیستند و نباید در این روز اتفاق خشونت باری بیافتد !
Iran, Islamic Republic of
اشتباه فهمیده اونی که تمام روح و جسم و ریه اش را پر کرده مونو اکسید کربنه نه اکسیژن!
Iran, Islamic Republic of
پس چرا جیره خوار این دولت به اصطلاح نامشروع هستند!........
Iran, Islamic Republic of
بابا این زنه و شوهرش جفتشون ... شدن شما چرا توجه میکنید بهشون؟!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه که اين بانوي قرآن پژوه(!) قوانين مسلم اسلام واپسگرا ميخاند ولي آداب جاهلي و خرافي مانند چهارشنبه سوري را ارج مينهد!
بنظر من افرادي مثل شيرين عبادي شرف دارند بر امثال ايشان. چرا که نظرات و اعتقادات و ظاهر وباطن باطلشان يکي است .
Iran, Islamic Republic of
به قول یه بنده ی خدایی،یک کلمه هم از مادر عروس
Iran, Islamic Republic of
به همين قبله حرفهاي اين سه چهار نفر اصلاحات ديگه بين اون 13 ميلونم جايگاهي نداره اگه راست مي گن بيان تو جمع مردم بيان بگن ما اشتباه كرديم انقلاب رنگي راه انداختيم اينا دارن دست وپا ميزنن بي خودي اخه با چند صد هزار طرفدار كه نميشه جلو 70 ميلون وايساد كه
Iran, Islamic Republic of
بابا الكي بهش نگيد قرآن پژوه و دانشمند با مدرك قلابي بي سواد دانشمند نميشه به خدا اين اگه سواد داشت نميذاشت شوهرش و كروبي جونش اينهمه خريت بكنن تازه خودش هم شروع كرده به همان ...
Iran, Islamic Republic of
بر دیوانه که حرجی نیست بگذار هر چه دل تنگشان میخواهند بگویند ، شاید موقع پریدن تو اتش بیفتند و یک جایشان بسوزد و حساب کار دستشان بیاید به چیز چیز که افتاده بودند به جیز جیز هم بیفتند
Iran, Islamic Republic of
یک سوال دارم: چرا همیشه و هرروز یکی از سرخط های مهم سایت محترم جهان مربوط به میرحسین موسوی، همسرش و مهدی کروبی است؟ مگر به تعبیر خودتان چشم فتنه در 22 بهمن کور نشد پس چرا اینقدر علاقه مندید این موضوع کش دار بشه؟ آیا این بندگان خدا حق حیات سیاسی و اظهار نظر ندارند؟ ضمنا از سایت وزینی مثل جهان بعید است که کامنت های لومپن و سخیف را همیشه به صورت انبوه منتشر کند!؟ بنده به عنوان یکی از مخاطبانتان که به شما هم علاقه مندم انتظار دارم که کامنت های متین هر چند موافق یا مخالف را برای اطلاع رسانی شفاف درج کنید. باتشکر از شما و زحماتتان به خاطر اطلاع رسانی سریع در انعکاس خبرها خبرها.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالي
خداوكيلي بيش از اين مايه دردسر و مشكل براي اين بنده خدانشو وبجاي
اين حرفهاي صدتا يك غاز كه فقط دل دشمنهاي انقلاب ونظام رو شاد ميكند ازهمه كار ها دست بكش و يك مدتي هم برو سرگرم نگهداري از نوه ها شو وتتمه ابرورا ازبين نبريد.
Iran, Islamic Republic of
اينها ديوانه شده اند...
Iran, Islamic Republic of
جایزه اکتشاف بزرگ قرن را باید بدهند به بانوی سبز ایران برای کشف بزرگ علمی( تولید اکسیزن توسط اتش)
Iran, Islamic Republic of
از ایشان بپرسید اگر چند همسری برای زنان مجاز شود همسران دیگر را جنبش سبز انتخاب می کند یا فرا جناحی عمل می کند؟
Iran, Islamic Republic of
يك جواب: "اين بندگان خدا" حق حيات سياسي را خودشان از خود سلب كرده اند.مشكل از بقيه نيست .لمپن و سخيف ناميدن نظرات ديگران از طرف بعضي ها نيز مشكلي را از آنها حل نمي كند.
Iran, Islamic Republic of
خدا شفاش بده ان شا الله!
Iran, Islamic Republic of
ما زنان ايراني وكيل وصي نخواهيم چه كسي را بايد ببينيم خانم قرآن پژوه عزت و احترام زنان ايراني را چه در خانه چه در جامعه با ساير كشور هاي متمدن مقايسه بفرما بعد متوجه خواهي شد كه زن در اسلام چه جايگاه والايي دارد و به خاطر يه ديه ناقابل و ارث و ميراث اينقدر سنگ ما را به سينه نزن از ماديت به معنويت برس عزيز من احتياجي نيست نگران ما باشي ما زنان ايراني تك تكمان توانسته ايم حقمان را بگيريم شما بفرما آخر زندگي خودت را كنار همسرت با عزت باش اينقدر زن ايراني را با آلت دست شدن غربي مقايسه نكن... من تا حالا اگه به مدرك شك نكرده بودم الآن مطمئن شدم كه مدركت تقلبي از طرف مادر ايراني
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جواب این مادر به رهنورد
Iran, Islamic Republic of
اين خانم گفته "
وي گفت: نمي توان در ايران آرمان هاي رفع تبعيض و خشونت و مساوات طلبي هاي قانوني در قلمرو “ديه”، “قضاوت”، حضانت، چند همسري، “قوانين طلاق” و.... درون جنبش هاي اصلاحي به دست آورد. بايد جداگانه شاخه هاي زنان و گروه هاي خاص زنان فعاليت کنند."

يعني اين خانم طرفدار مبارزه براي مساوات در چندهمسري براي خانم هاست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برا خنده خوب بود!!
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد
کمبزه با خیار میاد ...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگر این ها را بایکوت خبری کنید و ارزش براشون قایل نباشید انوقت ... می شن مثل بچه ها که میگن وقتی خیلی اذیت می کنند در حقیقت می خواند توجه جلب کنند در این مواقع باید به این ها محل نگذاشت
Iran, Islamic Republic of
و این بار فیلم کمدی "دختر لر" در هزاره سوم... لمپنیزم فرهنگی ...!! بشتابید !
Iran, Islamic Republic of
خدا شفاش بده ان شا الله!
Iran, Islamic Republic of
خرافه پرست!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر این دولت مردم فریب که با سایت جعلی خود فکر میکند مردم هم مثل خودشان ... اما خود ... مرگ بر دیکنانور
Iran, Islamic Republic of
خوب حالا باهم تکرار کنیم:
سیاهی روی فریب خوردگان از رهنورد، سیاهی سیاهی هم از موسوی، سفیدی روی سیاهی بهتر از هر دو آنها، به خدا که خائن به وطن، مستحق مرگ است
Iran, Islamic Republic of
باید نظرات بالا را خواند تا دریافت لمپن و اوباش کیه؟ تاریخ قضاوت خواهد کرد
حالا یه بنده خدای ناقص العقلی یه چیزی در مورد چهارشنبه سوری گفته چرا حرف هاش رو به عنوان خبر میذارین؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا قاطی کرده خدا شفاش بده ولی خود کرده را تدبیر نیست
Iran, Islamic Republic of
ایشون با نظرات عالی و قرآن مدارانه خود خوب آب تو لانه سیاه متحجرین میریزه. از کامنتهای انتخابی معلومه شدت سوزش و صدای جلز و ولز آقایون! برید تحمل یاد بگیرید نه که هی مسخره بازی در بیارید! یه نگاه بکنین به نظرات، عقل مریضشون رو ببینین.
Iran, Islamic Republic of
راستی از داماد لرستان چه خبر؟؟حالشون خوبه؟
خانم رهنورد من یه سوال داشتم، اگه خانواده ای 2 تا داماد داشته باشه توی انتخابات باید به کدومشون رای بده تا صحنه آرایی نشه؟
Iran, Islamic Republic of
با شنیدن این نظرات ،آدم فکر می کند اینها توی غار زندگی می کنند که از توده مردم خبر ندارن د شاید هم بین مردم زندگی می کنند ولی قلبشون غاری شده و تار عنکبوت بسته
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا وقتي صحبتهاي زهرا رهنورد را ميشنويد از اين كه بعضي ها كسي مانند اين خانم را به عنوان زني روشنفكر !!! ميشناسند تعجب نميكنيد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دولت خودش خودش را قبول دارد

مردم هم دولت را قبول دارند

رهبری هم دولت را قبول دارند
Iran, Islamic Republic of
خانم رهنورد پیاده شو با هم بریم به کجا چنین شتابان