جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

BBC: هیلاری کم آورد

هیلاری کلینتون از موضع خود در برابر تحریم ایران عقب نشینی کرد
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 99623
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا گفت جلب نظر اعضای دایم شورای امنیت برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران ممکن است ماهها بطول انجامد.


بی بی سی: هیلاری کلینتون از موضع خود در برابر تحریم ایران عقب نشینی کرد

بی بی سی که این خبر رامنتشر کرده است نوشت: بنظر می رسد که او از اظهارات پیشین خود که گفته بود قطعنامه بعدی طی "۳۰ تا ۶۰ روز آینده" صادر می شود عقب نشینی کرده است.

کلینتون که به آمریکای لاتین رفته است روز دوشنبه پیش از فرود هواپیمایش در بوئنوس آیرس به خبرنگاران همراه خود گفت روند مذاکرات اعضای شورای امنیت "با سرعت و به دقت" در جریان است.

اما افزود: "من نمی توانم تاریخ دقیقی به شما بدهم، اما گمان می کنم طی چند ماه آینده باشد."

وی با ستایش از موضع سرسخت آرژانتین در قبال ایران گفت مسئله هسته ای ایران یکی از موضوعات مورد مذاکره با کریستینا کرچنر رئیس جمهور آرژانتین خواهد بود.

یکی از اهداف اصلی وزیر خارجه آمریکا جلب حمایت کشورهای آمریکای لاتین بخصوص برزیل برای اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران است.

برزیل یکی از اعضای غیردایم شورای امنیت و از روابط خوبی با ایران برخوردار است.

شورای امنیت تاکنون سه دور تحریم علیه ایران اعمال کرده است. اما مخالفت های چین و تا حدی روسیه تاکنون مانع از صدور قطعنامه های بیشتر شورا علیه تهران شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *