سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اعتصاب غذاي هشت روزه در فضا!

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 224139
همزمان با سالگرد مأموريت آپولو ۱۰ موزه ملي هوا فضا «اسميت سونيان» تصاويري از غذاي فضانوردان در دهه ۶۰ ميلادي را منتشر كرده است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، فضاپيماي آپولو ۱۰ چهارمين برنامه فضايي آپولو محسوب مي‌شد و هدف از اين مأموريت، آمادگي نهايي در انجام مأموريت آپولو ۱۱ براي فرود بر سطح كره ماه بود.

مأموريت آپولو ۱۰ حامل سه فضانورد در ماه مي سال ۱۹۶۹ ميلادي از پايگاه فضايي كيپ كندي به فضا پرتاب شد و نخستين دوربين تلويزيوني رنگي در اين فضاپيما نخستين تصاوير زنده رنگي از فضا را به زمين مخابره كردند.

موزه ملي هوا فضا «اسميت سونيان» همزمان با سالگرد اين پرتاب، تصويري از بسته غذايي «جان يانگ» خلبان مدول آپولو ۱۰ را منتشر كرده است.

وعده غذايي فضانوردان شامل كاكائو، سالاد ماهي، تكه‌هاي كوچك شيريني و حبه‌هاي انگور بود. براي هر يك از سه فضانورد در طول اين مأموريت سه وعده غذايي در نظر گرفته شده بود كه دو هزار و ۸۰۰ كالري مورد نياز آنها را تأمين مي‌كرد.

بسته‌هاي غذايي مخصوص هر فضانورد با رنگ‌هاي مختلف مشخص شده بودند؛ بسته ويژه فرمانده به رنگ سفيد، بسته آبي براي خلبان ماژول و بسته قرمز براي كمك خلبان ماژول آماده شده بودند.

اين بسته ها بصورت روزانه با برچسب وعده غذايي (صبحانه، نهار، شام) مشخص شده بود و نوع بسته بندي ويژه به فضانوردان براي غذا خوردن در حالت بي‌وزني كمك مي كرد.

«يانگ» در طول مأموريت و در اعتراض به كيفيت بد بسته غذايي، دست به اعتصاب غذا زد و در مدت مأموريت هشت روزه چيزي نخورد كه همين مسأله مقامات ناسا را بر آن داشت كه كيفيت غذاي فضانوردان را بهبود ببخشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *