يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

رييس صندوق بين‌المللي پول؛ تحت پيگرد

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 179734
دادگاهي در فرانسه دستور آغاز تحقيقات قضايي در خصوص پرونده فساد مالي ۴۰۰ ميليون دلاري كريستين لاگارد وزير دارايي پيشين فرانسه و رييس كنوني صندوق بين المللي پول را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آسوشيتد پرس، لاگارد متهم به تباني در پرونده فساد مالي ۴۰۰ ميليون دلاري با برنارد تاپيه ثروتمند بزرگ فرانسوي در دهه ۱۹۹۰ ميلادي است كه توانست در يك دعواي حقوقي شركت آديداس را شكست دهد .
كميسيون ويژه دادستاني عالي فرانسه تصميم گرفت تحقيقات قضايي در خصوص نقش لاگارد در اين پرونده به زودي آغاز شود . ايو رپيكويت وكيل لاگارد تاكيد كرد ما نه تنها از آغاز تحقيقات قضايي در خصوص نقش لاگارد در اين پرونده نگران نيستيم بلكه از آن استقبال مي كنيم .
قرار بود تحقيقات قضايي در خصوص اين پرونده چند ماه پيش آغاز شود ولي با توجه به رقابت لاگارد براي احراز پست رياست صندوق بين المللي پول اين تحقيقات به تاخير افتاد.
لاگارد به تازگي جانشين دومينيك استراس كان شده است كه به اتهام آزار و اذيت جنسي خدمتكاري در هتل منهتن آمريكا مجبور به استعفا از سمت رياست صندوق بين المللي پول شده است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *