يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۴۳

روایت ناطق از توصیه رهبری درباره هاشمی

شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 157945
عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است نباید دائما دایره مخالفان را توسعه دهیم و باید به همان جایی بسنده کنیم که ضرورت دارد.

به گزارش جهان احمد ناطق نوری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره انتقادات کنونی در میان سیاسیون از هاشمی رفسنجانی، گفت: معتقدم کسی چون آقای هاشمی که مسئولیت بالایی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد و توسط رهبری منصوب می شود، نباید تخریب شود که دیگران به ریش ما بخندند بگوییند اگر بد است چرا در این مسئولیت است.

وی ادامه داد: اگر افرادی بخواهند با این طریق همه افرادی که در نظام جایگاهی دارند را به باد انتقاد بگیرند و فاصله ها را زیاد کنند، این کار خیلی به مصلحت نظام نیست. گناه کسی را هم نمی شود به گردن دیگری انداخت. آقای هاشمی که به شخصه مسئولیت چیزی را ندارد و برخی اظهارنظرهایی که درباره فرزندان ایشان گفته می شود، باید با مدرک باشد.

ناطق نوری شاخصه اظهارنظر سیاسیون درباره افراد برای آنکه از مدار حق خارج نشود را «شیوه عمل رهبر انقلاب» دانست و گفت: سیاسیون باید به آنچه مقام معظم رهبری گفتند عمل کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه به توصیه رهبرانقلاب درباره هاشمی رفسنجانی اشاره و خاطر نشان کرد: بنابر آنچه که من از دوستان شنیدم رهبر انقلاب یکی دو ماه قبل در یک نشست فرمودند آقای هاشمی را باید نگه داریم، سید حسن را باید جذب کنیم. اینها نشان می دهد که ایشان همان شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی را دنبال می کنند.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای نسبت به بیوت مراجع گفت: نبایستی دایره افراد زیر چتر انقلاب را تنگ کنیم چرا که در درازمدت به مصلحت انقلاب نیست.

ناطق نوری در پاسخ به اینکه انتقادات کنونی از هاشمی را برنامه ریزی شده می داند یا اینکه معتقد است مطالبه افکار عمومی است، اظهار داشت: یک عده ایشان را تخریب می کنند و به افکار عمومی در این زمینه خط می دهند و شاید هدف هایی هم داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان یا خودشان را به خواب زده یا خواب است کسی که در زمینه ی فتنه کاری آنچنانی انجام نمی دهد که مواضع ایشان روشن شود تازه اعمالی و حرفهایی می زند که اذهان عمومی را به طرفداری از فتنه سوق می دهد دیگه چه جایی در بین نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
کسی که خود به زور خود را از زیر پرچم و بیرق این مملکت بیرون می کشد ما چه می توانیم بکنیم
Iran, Islamic Republic of
ما هم از جناب آقاي هاشمي رفسنجاني متشكريم و به ايشان خسته نباشيد مي گوييم.
Iran, Islamic Republic of
حذف هاشمي از صحنه مساوي است با مرگ انقلاب اسلامي پس بيائيد به استقبال مرگ اين درخت نوشكفته نرويم
Iran, Islamic Republic of
خدا اجرت بده
اینا رو تو مجلسم بگو
شما که تریبون داری، همه جا بگو
Iran, Islamic Republic of
آقای احمد ناطق نوری تو چقدر تابع رهبر هستی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعیت همین است که آقای نوری بیان کرده اند انشاالله که خداوند همه ماها را از خواب غفلت بیدار و به وظیفه خود آشنا و در عمل به وظیفه عامل فرماید و نگهدار تمامی خدمتگذاران به نظام و انقلاب و میهن اسلامی ما ایران باشد.
United Kingdom
هاشمی خودش وجهه خود را تخریب می کند
من اگر به احمدی نژاد رأی دادم انتظار دارم به رأیم احترام بگذارند همانطور که زمانی کاندیدای مورد قبول من رأی نیاورد باید به رأی دیگران احترام بگذارم
تمسخر و تحقیر کسانی که به او و یا کاندیدای مورد دلخواه او رأی ندادند. نماد مردم سالاری نیست اینکه به بهانه ترس از دست رفتن انقلاب همیشه و هر جا به دنبال ریاست بودند. قلبم را نسبت به او جریحه دار و فاصله مرا از او زیاد می کند
سوال من این است آقای هاشمی انقلاب مال شماست یا از آن من و امثال من که کتکش را خوردیم و همچنان در خیابان برای انقلاب و اسلام و امام فریاد کشیدیم؟
بنابراین ما خود می دانیم چگونه و با انتخاب چه شخصی آن را نگه داریم
آقای هاشمی انصافا و بینی و بین الله آیا کسانی که از قبل انقلاب به مسکن و مال فراوان رسیدند شایستگی پذیرش مسئولیت مردمی که هنوز از افراد مستضعف هستند را دارند
Iran, Islamic Republic of
عملکرد آقای هاشمی خود باعث این موضع گیریهاست . مردم همه سیاسی شده اند وخوب سره را از ناسره تشخیص می دهند ، کسی هم به مردم خط نمی دهد. بعضی خود خواسته اند در مقابل این موج خروشان نظام اسلامی بایستند ، و باید مسئولیت عواقب آن را هم بپذیرند. بله همه به فرموده مقام معظم رهبری خواهان جذب حداکثری هستند . ولی کسی که نمی خواهد سوار این کشتی شود آزاد است. و با آسیب دیدن هر مسئولی که راهش را عوض کرده به نظام هیچ ضربه ای وارد نمی شود چه بسا به مصلحت نظام باشد که با او برخورد شود.
ناطقعضو هيت ريسه كجاست؟
كافي است هاشمي سران فتنه را محكوم كند.
Iran, Islamic Republic of
معتقدم کسی چون آقای هاشمی باید به خاطر اعتماد امام خامنه ای به ایشان، قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و دست از حمایت از فرزندان ناخلف خود بردارد تا خطاهای ایشان به پای نظام نوشته نشود
Iran, Islamic Republic of
این سخنان برای جلوگیری از حذف آقای هاشمی از ریاست مجلس خبرگان است و الا شتر سواری که دولا دولا نمی شود. اظهارات آقای هاشمی در زمانهای مختلف مخصوصا جلسه هیات موسس دانشگاه آزاد دلیل خوبی بر ضرورت حذف ایشان از ریاست مجلس خبرگان دارد.
Iran, Islamic Republic of
حرف رهبر درسته که فرمود جذب حداکثری و دفع حد اقلی
اما این فرمایش نباید مورد سواستفاده قرار بگیره چرا که این فرمایش برای اوایل فتنه بود برای حفظ وحدت اما حالا که نزدیک بیست ماه از فتنه گذشته و هنوز امثال آقای هاشمی و سید حسن موضع روشن و انقلابی در قبال فتنه نگرفتن بماند در موارد متعدد هم از فتنه گران دفاع کرده اند و به صورت پشتوانه برای اونها عمل کردن
اینو شما چطور تفسیر می کنید
در ضمنرهبری در فراز دیگری از فرمایشاتشون فرمودند بعضی ها علی رغم شعار حذب حداکثری و دفع حد اقلی اصرار دارند که از دایره نظام و انقلاب بیرون برن فکر نمی کنید رفتار امروز هاشمی و سیدحسن مصداق فرمایش دوم آقا باشه؟
Iran, Islamic Republic of
ناطق جان؛ شما دفاع نكني كي دفاع كنه. از اول انقلاب تا الان ما بيشتر از چند فاميل خاص در مسئولين نديديم. بابا بذار نفس بكشيم. مردم باچه زباني بگن اين اقايون رو نمي خوان چرا فقط در اينچنين مواقعي از رهبري بايد تبعيت كرد آيا يكشنبه سياه مجلس كسي در مجلس رهبري رو ديد؟
Netherlands
نقل قول با چند اما و اگر آوردن از رهبر معظم آن هم به نقل از یکی از دوستان! که معلوم نیست که چه کسی بوده است تا چه حد سندیت دارد؟
Iran, Islamic Republic of
اشکالی نداره از این مسئولیت برش می داریم که کسی به ریش ما نخندد .
مدرک از این بالاتر : هر جا که اغتشاشه فائزه جای پاشه .مهدی هم که مدرک ازش نبود در نمی رفت بیاد تا مدرک بهش نشون بدیم .
وقتی کسی نمی خواد تو دایره باشه چه اجباریه
Iran, Islamic Republic of
ناطق نوری آن موقع که به اسلام و حضرت امام و قرآن و ولایت فقیه و عاشورا و ... توهین می شد در خواب بود ولی حالا برای هاشمی بیدار شده است.
Latvia
اگر آقاي هاشمي رفسنجاني نخواهند چه؟! اگر آقاي هاشمي رفسنجاني رييس جمهور منتخب را به رسميت نشناسند و با تمام توان خود و خانواده اش رييس جمهور مورد تاييد نظام و مردم را اينگونه تخريب نمايند تكليف چيست؟! آيا فرد يا گروهي به صرف اينكه مسئوليت و نفوذ بالايي دارد مي تواند هر كاري دلش خواست انجام دهد و اگر از او انتقاد شود ديگران! به ريش ما مي خندند؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق ما تو گذشته زندگی نمی کنیم شاخص برای ما حال فعلی افراد هست نه اینکه در گذشته چه جایگاهی داشتن
و در رابطه با مسئولیت هایی که داره رهبری اینقدر صبر و متانت داره که هیچ وقت خودشون برای مجازات کسی وارد میدان نمیشن چون مردم این کارو به خوبی انجام میدن
Latvia
آقاي ناطق نوري اين چه منطقي است كه شما داريد؟! آقاي هاشمي رفسنجاني علاوه بر حمايتش از فتنه در خطبه هاي نماز جمعه 26 تیر 88 و تاكيد چندين باره بعد از آن بر همان حرفهای مطرح شده اش، آيا براي يكبار هم كه شده به آقازاده هاي حامي فتنه گرش تذكر داده اند كه اينگونه ميدان داري فتنه را نكنند؟!
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونستم مهدی هاشمی بخاطر تهمت هایی که به ایشان زده شده است از کشور فرار کرده!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اينطور كه معلوم است كسي جز خانواده و دوستان و اطرافيان آقای هاشمي بدنبال جدا كردن ايشان از نظام نيست ولي آقای هاشمي هم بايد پخته تر عمل ميكرد
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
میگویند یک نفر زیر باران ایستاده بود به او گفتند :دارد باران می آید گفت :اثبات کنیدهوا ابر است تا به باران برسیم !!!جل الخالق بعد از این همه روشنی تازه می گوید لیلی زن بود یا مرد؟!!
سلام
آقا فرمودند اگه کسی گفت من در خفا یا جلسه خصوصی به کسی چیزی گفتم نپذیرید اگه میخواهم چیزی بگویم علنی میگویم..باز زمان انتخابات شد همه یاد هاشمی افتادند..
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی نیاز به حمایت وطرفداری کسی نداره طلایی که پاکه چه منتش به خاکه . گذشت زمان نشان خواهد داد که ایشان چه انسان بزرگی بوده است
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي ناطق كم لطفي ميفرمايند. مسئوليت حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني مهمترازمسئوليت مرحوم منتظري نبوده ونيست ويقينا" مقام عظماي ولايت كه نورچشم ملت ولايتمدار ايران اسلامي است بعنوان خلف صالح امام خميني (ره) مصلحت نظام اسلامي رابهتراز هركسي ميداندوآنچه تاكنون رهبرمعظم انقلاب اسلامي وملت سرافراز ايران اسلامي تلاش كرده اند اين بوده تا فتنه گران وحاميان وتكيه گاه آنان را ازانحراف وكجروي نجات دهند وبه دامان پرمهروعطوفت ملت بازگردانند. بنابراين باكساني كه درخط امام و رهبري حركت كنند و گوش بفرمان ولي فقيه زمان باشند نه تنها خصومتي ندارند بلكه همراه وهمگام هستند لكن با كساني كه با حرفها ياسكوتشان آب به آسياب دشمن ميريزند تعارف وعهد اخوتي نخواهند داشت وباآنان ذره اي مماشات نخواهند كرد.
Iran, Islamic Republic of
استدلال آقای ناطق نوری مرا به یاد اظهارات سلیمان بن صرد خزاعی انداخت که ظاهرا گفته بود اگر امام می خواستند حکم جهاد می دادند تا ما هم در کربلا شرکت کنیم
وقتی امام خامنه ای می فرماید که: بگید، هر اونچه رو که می دونید بگید و سعی کنید اون چیزی رو فهمیدید درست باشه
این یعنی چی؟ آقای ناطق نوری؟ رهبر یک وظیفه ای دارد ما هم یک وظیفه ای داریم،
Bahrain
بسمه تعالي
حتما طلحه و زبير بيشتراز آقاي هاشمي براي اسلام زحمت كشيدند. اميرالمومنين علی (ع) بعد از مرگ زبير فرمود چقدر شمشيرزبير غم رااز چهره رسول الله برد. اما در آخركار فرزندش عبدالله كاري كرد كه لعن ابدي برايش ماند.
اللهم الجعل عواقب امورنا خيرا آمين يارب العالمین
Iran, Islamic Republic of
ضمن خسته نباشيد به آقاي ناطق نوري وي به جاي دفاع از هاشمي ميبايست هاشمي را نصيحت ميكرد نه اينكه با اين روش پوسيده اشتباهات فاحش او را ماستمالي نمايد چون نه فايده اي براي هاشمي دارد و نه براي خودش. خبرگان ميبايست شخصي غير از هاشمي را به رياست انتخاب كند و چرخ اين نظام قطعا بدون هاشمي و ناطق نوري و ... متوقف ومنحرف نميشود. انشاءا...
Iran, Islamic Republic of
البته این احمد ناطق نوری می باشد و با علی اکبر کمی تفاوت دارد
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم این قضاوتها یک طرفه نباشدکه یک طرف هر کاری بخواهد انجام دهد حتی کشاندن مردم به خیابان وضرب وشتم و...ولی فقط طرف مقابل باید سکوت کند چون برهم زدن وحدت است و تخریب برخی سران!!!
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان يك جوان آقاي هاشمي را دوست دارم زيرا مرد روزگار سخت است
به نظر من این حرف درست است وتا زمانی که کسی علنا علیه حکومت اسلامی قیام نکرده نباید او را از نظام خارج کرد.ولو این که عملا آن فرد بعضی جاها قصور و تقصیرهایی داشته باشد. آنچه مهم است حفظ دوستان است البته در چارچوب قانون
Canada
به نظر من حرفهای ایشان منطقی است.یقینا موضع گیری های آقای هاشمی مورد قبول نیست ولی تا وقتی ایشان از ولایت فقیه دفاع می کنند (حتی به صورت زبانی) نباید ایشان را ضد نظام خواند و شعار بر علیهش داد. به نظر من برگرداندن آقای هاشمی به خط انقلاب کار هم قطاران قدیمی اوست و نه کار مردم.بالاخره ایشان زمانی مجبور می شود موضع گیری شفاف کند.در آن زمان اگر با نظام همراه بود قدمش روی چشم و اگر نه خود به خود حذف خواهد شد.
آنچه مسلم است حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی - متعنا الله بطول بقایه- که بفرموده ی رهبر معظم انقلاب -روحی فداه-از استوانه های نظام و انقلاب است بیش از همه ی ما دلسوز نظام و حفظ ارزشهای آن هستند. کسانی که درصدد تخریب ایشانند باید بدانند که این کار مورد رضایت روح بلند امام راحل و مقام معظم رهبری نیست.
Iran, Islamic Republic of
البته واژه «بی بصیرت »را برای چنین شرایطی ساخته اند
مسولینی را که به شکل درست به وظائفشان عمل نمیکنند را میتوان با چنین واژه گانی خطاب کرد ,
در هر صورت طبیعی است عمل کردن به اسلام و راه دین خوشایند دشمن نباشد.
Iran, Islamic Republic of
بعضی اظهار نظرها چقدر کودکانه است
این آقایی که میگه حذف هاشمی مساوی مرگ نظام است خوب بدونن خیلی ها بهتر از هاشمی رفتند و این نظام طوریش نشد که بزرگترینشون حضرت امام (ره) بود و امثال بهشتی و مطهری و رجایی و باهنر و ....
این انقلابو خدا هدایت کرد و خودشم ازش مراقبت می کنه که در قرآن به این نکته هم اذعان شده (الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ...)
اسلام بااینهمه عظمت متکی به پیامبر (ص) نبود حالا انقلاب اسلامی چطور ممکنه به اشخاص تکیه کنه اونم انقلابی که برای خدا شروع شد
این انقلاب تکیه به خداداره نه اشخاص اینو بهتره همه درک کنن و الا به بیراهه می رن
خود آقای ناطق نوری کارنامه چندان قابل دفاعی در جریان فتنه ندارند بعد دارند دیگری رو تبرئه می کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
من با حرف آقای ناطق نوری موافقم که می گوید نبایددائما دایره مخالفان را توسعه دهیم و بایدبه همان جایی بسنده کنیم که ضرورت دارد. امَا ملت چه کند که بعضیها دلشان می خواهد که مدام بر ساز مخالفت با جریان اکثریت جامعه بنوازند.
به هر صورت میزان حال افراد است. مردم ماخوب میداند که چطوربا اشخاصی که هراز چندگاهی حال دیگری پیدا می کنند برخورد کنند. بهتر نیست که آقای ناطق نوری این حرفها را به این اشخاص سابقاَ بابصیرت بزند؟
Iran, Islamic Republic of
این سیاست بازان تا عده ای سخن از تغییر ریاست مجلس خبرگان مطرح می کنند سریع برچسب حذف کننده به آنها می زنند. خیر، کسی نمی گوید آقای هاشمی باید حذف شود. بلکه مسئله اینست که ایشانی که حاضر نیست از فرزندانش که بوضوح بر ضد ولی فقیه عمل می کنند، اعلام برائت کند، هیچ دلیلی وجود ندارد در راس مجلس خبرگان باشد. البته برای اینکه بحث حذف مطرح نشود ایشان می توانند در هیات رئیسه باقی بمانند. والسلام
اين ملت آماده است كه كوه را اگر مقابل ولايت ايستاد از جاي بركند
Iran, Islamic Republic of
اقای رفسنجانی ستونی بود برای این انقلاب که خیلی ازبزرگان ودولتمردان حال حاضرباکمک ویاری ایشان به این درجه ومقام رسیدندکه اکنون تیشه برداشته برریشه آن بزرگوار می زنند.
برفرض که حرف اقای ناطق(عضو مادام العمر مجلس!!!) درست باشه، ولی ما از اقای هاشمی نشنیدیم که ایشان هم با سخنان رهبری موافق باشند و برای جذب حداکثری تلاشی بکنند. اگه نبود لطف امام راحل و رهبرمعظم انقلاب مردم با خیلیها تکلیفشان را چند سال پیش معلوم میکردند.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اگر تمام عمرش رو با نیت خالص برای این نظام صرف کرده باشه
فقط با همون نامه کذایی به نور چشممون . تمام رشته هاش رو پنبه کرد
حالا بقیه خطا هاش جای خود
بعضی جا ها میشه بعضی خطاها رو نادیده گرفت
ولی ...
انشاالله خداوند عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه
الهی امین