چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۳
در گفت وگو با جهان؛

رييس بسيج جامعه پزشكي درباره انحلال دانشگاه ايران مي گويد

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 142545
رييس جامعه پزشكي كشور، تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را تصمیمی ناگهانی توصیف کرد.

 

دکتر محمد رئیس زاده -رييس جامعه پزشكي كشور- در گفتگو با جهان، تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را تصمیمی ناگهانی توصیف کرد و اظهار  داشت: نحوه اعلام این خبر و نیز اجرای آن بسیار ناگهانی و غافلگیرانه بود و همین امر هم حساسیت ها و واکنش هایی را در سطح دانشگاه و اعضای هیأت علمی و پرسنل دانشگاه ایجاد کرده است.
 
وی با محق دانستن جامعه دانشگاهی علوم پزشکی ایران در پیگیری این تصمیم وزارت بهداشت تأکید کرد: برخورد ناگهانی و شوک آور با یک مجموعه دانشگاهی برخورد درستی نیست. باید قبول کنیم در چنین مواردی وقتی با یک جامعه دانشگاهی روبرو هستیم می بایست منطقی و مستدل برخورد کرده و مسؤولین و اعضای هیات علمی دانشگاه را در جریان امر قرار  داده و در تصمیم گیری دخیل کرد که چه بسا اگر به این شکل عمل می شد این حساسیت ها ایجاد نمی شد.
 
رئیس زاده در عین حال شرایط کنونی فضای دانشگاه ها را یادآور شد و بیان داشت: تجربه هایی چون حوادث تلخ 18 تیر به ما نشان داد دشمنان ما از حداقل التهاب موجود در فضای دانشگاهی می توانند بزرگترین استفاده را برده و بیشترین ضربه را به نظام بزند. لذا توصیه ما این است که با توجه به قرار گرفتن در آستانه یوم الله 13 آبان، دانشجویان، اساتید و اعضای هیأت علمی و پرسنل دانشگاه تا حد ممکن نظم و آرامش فضای دانشگاهی را حفظ کنند و با پیگیری مطالبات از مجاری قانونی به دور از هرگونه تنش و برانگیختگی به هیچ عنوان فرصت سوء استفاده به عناصر در کمین نشسته و موج سوار را  ندهند.  

رئیس  بسیج جامعه پزشکی کشور رسیدگی به تصمیم وزارت بهداشت در خصوص انحلال دانشگاه علوم پزشکی را یک حق قانونی برای این دانشگاه دانست و خاطرنشان ساخت: این امر باید در اولین و بهترین فرصت کارشناسی شود و به نظر صاحب نظران توصیه شود تا با کنترل و مدیریت بهینه اوضاع، بهترین تصمیمی که به مصلحت جامعه دانشگاهی و مصلحت نظام سلامت و بهداشت کشور است اتخاذ شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بعضی عادت کرده اند هر کاری دلشان می خواهد بکنند. بدون اینکه به افراد توجه نمایند. این همه افراد نخبه و برجسته در این دانشگاه در حال برنامه ریزی برای کار خود بوده اند و ناگهان همه چیز بهم ریخته است. همین است که همه معتقدند در این مملکت روی فردا نمی شود هیچ حسابی کرد.
صرفنظر از درستی یا نادرستی این اقدام، روش انجام آن غیراخلاقی، غیر انسانی و غیرعلمی است.
Iran, Islamic Republic of
دوستان توجه داشته باشند که در آن طرف مرزها، حتی وقتی بخواهند دو شرکت اتومبیل سازی را با هم ادغام کنند 15 ماه کار کارشناسی انجام می دهند که نتیجه آن بهترین کارایی و اثربخشی است
در حالیکه در اینجا فقط ادعای آن را دارند . به ویژه با این حرکت وزیر بهداشت که ظاهرا فرصت طلبی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پیامد آن بدست آوردن قدرت بیشتر و غیر قابل کنترل در کشور است
مسئولین هشیار باشند که با این کار علاوه بر اینکه سوژه ای جدید در دست بیگانگان داده ایم ، بدون آنکه متوجه باشیم قدرت و ثبات داخلی کشور را نیز بر هم می زنیم و امثال ... به راحتی می توانند برای کشور تصمیم بگیرند چیزی که مدتهاست برای آن نقشه کشیده اند