جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
آیت الله جوادی آملی:

دست روشنفکران بیدار در غرب بسته است

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 403616
آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از اعضای هیأت تحریریه ماهنامه عصر اندیشه گفت: امروز حتی دست مردان بزرگ و روشنفكران بيدار در غرب بسته است و صدای آنها به جايی نمی رسد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آيت الله جوادی آملی عصر امروز در ديدار با تحريريه ماهنامه عصر انديشه تأكيد كرد: تفكر ماترياليستی غرب به جايی رسيده است كه از آن آيات شيطانی سلمان رشدی و كاريكاتورهای فرانسوی بيرون می آيد. اين كاريكاتورها از جايی آمده كه روزگاری مردانی مانند هانری كوربن در آن حضور داشتند، اما امروز حتی دست مردان بزرگ و روشنفكران بيدار در غرب بسته است و صدای آنها به جايی نمی رسد.

اين مرجع عاليقدر تقليد در پاسخ به سوالی مبنی بر اينكه، پس از پيام تاريخی رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان اروپا و آمريكای شمالی، تكليف جوانها در اين مقطع تاريخی چيست و برای شناخت حقيقت اسلام چه بايد كرد، گفت: صراط مسقيم در درون هر انسان است و آن عدل است، اعتقاد است، اخلاق است که جايی مهندسی شده نيست. اين راه بيرون از ما نيست و وقتی راه پيدا شود، همه اين جوانان كه در تعبير رهبر انقلاب آمده است، تكليف خود را می دانند. چراغ را بايد در درون اين جوانها روشن كرد. بايد ره توشه ای تهيه كرد كه با ابديت انسان سازگار باشد و نقش علوم انسانی اسلامی در اين ميان اهميت ويژه ای دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *