جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
نایب رئیس جبهه پیروان مطرح کرد؛

واکاوی اختلافات باهنر و لاریجانی/ لاریجانی لیدر 'ما' نیست

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 414119
نایب رئیس جبهه پیروان می گوید: جبهه پیروان احساس نمیکند لیدری دارد به نام آقای لاریجانی و اگر لاریجانی حزب دیگری تشکیل دهد به جبهه پیروان آسیب وارد میشود.
واکاوی اختلافات باهنر و لاریجانی/ لاریجانی لیدر
به گزارش جهان، جبهه پیروان خط امام رهبری به‌عنوان یکی از تشکل‌های همسو و نزدیک با علی لاریجانی شناخته می‌شود ازاین‌رو در گفتگویی با محسن کوهکن نایب‌رئیس این جبهه به تشریح فعالیت یاران علی لاریجانی در قالب حزب رهروان ولایت پرداختیم.

وی که در بهارستان سابقه همکاری با علی لاریجانی را دارد در این گفتگو ضمن استقبال از فعالیت نزدیکان لاریجانی در قالب حزب رهروان، گفت: ما ارزیابی مثبتی از فعالیت حزبی این دوستان داریم البته نباید این‌گونه برداشت شود که این حزب، حزبی فراگیر در جریان اصولگرا خواهد شد.

کوهکن همچنین نسبت به اظهارات اخیر کاظم جلالی واکنش نشان داد و گفت: باید هشداری به اصولگرایان داد که از شیطنت خبرنگاران اصلاح‌طلب آگاه باشید، ما (جبهه پیروان) ازاین‌جهت که برخی از فراکسیون‌های مجلس حزبی را تشکیل دهند، ناراضی نیستیم.

خبر تشکیل حزب یا جبهه منتسب به علی لاریجانی در سال ۹۳ بارها منتشر شد اما سرانجام اعلام موجودیت هم نکرد، به‌عنوان اولین سؤال نقش‌آفرینی یاران رئیس مجلس در عرصه سیاسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اولاً باید بگویم آقای لاریجانی حزبی تشکیل نداده و اگر هم دوستان رهروان ولایت دنبال دریافت مجوز حزب از سوی وزارت کشور هستند و می‌خواهند حزبی تشکیل دهند نمی‌توان گفت آن حزب منتسب به لاریجانی است، طبیعی ست بگویم حزبی که می‌خواهد از لاریجانی حمایت کند، به خاطر اینکه شخص آقای لاریجانی در مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرد به دنبال تشکیل حزب نیست به همین جهت کاربرد حزب آقای لاریجانی صحیح نیست البته اگر خود او تائید می‌کرد می‌توانستیم این‌گونه سخن بگویم اما خود او منکر شده و می‌گوید دنبال تشکیل حزب نیستم.

به اعتقاد بنده اگر این حزب تشکیل شود موردحمایت لاریجانی قرار می‌گیرد اما به‌دوراز انصاف است که حزب را منتسب به لاریجانی کنیم چون خود وی این موضوع را تکذیب کرده است البته اگر تکذیب نمی‌کرد و یا رهروان ولایت می‌گفتند با حمایت لاریجانی می‌خواهیم این حزب را تشکیل دهیم می‌توانستیم تحلیل دیگری ارائه دهیم اما آنچه مسلم و مسجل است اینکه به هر میزان فعالیت‌های مختلف اصولگرایی متشکل شود و در قالب فرآیند خرد جمعی کار کنند نسبت به آن ارزیابی مثبت داریم و معتقد نیستیم همه سلایق اصولگرا حتماً باید زیر یک چتر فعالیت کنند، حال این چتر جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه پایداری و یا بقیه سلایق اصولگرا باشند لذا اگر کسی به معنی واقعی کلمه اصولگرا باشد هیچ مانع و مشکلی برای فعالیت حزبی ندارد، حتی اگر سلیقه او متفاوت با دیگر اصولگرایان باشد.

جبهه پیروان نسبت خود را با حزب رهروان چگونه تعریف می‌کند؟


جبهه پیروان هیچ‌گاه به دنبال انحصارطلبی نبوده و نیست یعنی نمی‌گوید سلایق مختلف فعالیت نکنند یا همه فعالیت در چارچوب جبهه قرار گیرند حتی با سلایق دیگر به دنبال تعامل و همکاری بوده و هستیم و در مورد این حزب (حزب رهروان) فعلاً در جبهه بحثی نکردیم اما استنباطم این است: جبهه پیروان احساس نمی‌کند لیدری دارد به نام آقای لاریجانی و اگر لاریجانی حزب دیگری تشکیل دهد به جبهه پیروان آسیب وارد می‌شود. البته همیشه به آقای لاریجانی و دیدگاه‌های او احترام گذاشته‌ایم و درعین‌حال در جاهایی هم انتقاد داشتیم و انتقادها را مطرح کردیم اما مشی کلی، تائید و حمایت بوده است.

قبول دارید حزب رهروان باید روشن کند که می‌خواهد در حرکت کلی و وحدت اصولگرایان حرکت کند؟


می‌توانند در اساسنامه و یا مرامنامه به مواردی اشاره کنند، یعنی اینکه برای ما وحدت و اتحاد مهم است اینکه ما می‌گوییم باید مشی اصول‌گرایانه خود را اعلام کنند به خاطر همین است که در مشی اصول‌گرایانه، اتحاد و وحدت به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته می‌شود و این اصل همواره در همگرایی با دیگران اصولگرایان باید در نظر گرفته شود. البته نباید این‌گونه برداشت شود که این حزب، حزبی فراگیر در جریان اصولگرا خواهد شد.

چرا محمدرضا باهنر در مقام مخالفت با تشکیل حزب لاریجانی قرار گرفته؟ اخیر ا هم کاظم جلالی از رئیس جبهه پیروان انتقاد کرد؟

آقای باهنر نگاه کلان به جریان اصولگرایی دارد ازاین‌رو در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد درحالی‌که ستاد تشکیل شد و ما هم فعال بودیم، حتی خود وی چند سفر استانی انجام داد اما درنهایت در مشی خرد جمعی به‌جایی رسید که ثبت‌نام نکرد. در حال حاضر هم نگاهی بلندمدت به‌کل جریان اصولگرایی دارد ازاین‌رو معتقد است تا جایی که می‌شود سلایق مختلف، فعالیت حزبی و تشکیلاتی داشته باشند اما تکثر بیش‌ازحد آن‌ها باعث می‌شود همراهی احزاب در زمان انتخابات مشکل شود و بیش‌ازحد وقت بگیرد، شاید نظر باهنر ناظر به این مسئله باشد، اگر چیز دیگری غیرازاین است خود وی (باهنر) باید بگوید من برداشتم را بیان کردم.

اخیراً کاظم جلالی (لیدر رهروان ولایت) در گفتگویی با روزنامه اعتماد به انتقاد از باهنر و جبهه پیروان پرداخت، تحلیل شما درباره این مواضع چیست؟

باید هشداری به اصولگرایان داد که از شیطنت خبرنگاران اصلاح‌طلب آگاه باشید، چندی پیش یکی از خبرنگاران همین نشریه‌ها در خصوص اختلاف و افتراق بین اصولگرایان و سهم خواهی آن‌ها با من مصاحبه کرد و من از او خواستم پس‌ازآنکه از منبع این خبر اطمینان کامل پیدا کرد برای مصاحبه با من تماس بگیرد. در هر جریان سیاسی اصل تکثر لطمه‌ای به روند گروه سیاسی نخواهد زد، ما ازاین‌جهت که برخی از فراکسیون‌های مجلس حزبی را تشکیل دهند، ناراضی نیستیم، اگر جریانی به دنبال انحصارطلبی باشد از ایجاد تشکیلات موازی جلوگیری می‌کند.
منبع:نماینده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهم زدن سخنرانی علی لاریجانی هم شیطنت خبرنگاران اصلاح طلب بود.؟ انچه در دلتان می گذرد را بگویید..ولایتی و رفسنجانی و رضایی...قبول ندارید فقط خودتان را قبول دارید