يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

2.5 میلیون دانش‌ آموزان اضافه وزن دارند

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 232210
هم اكنون 12 میلیون و 637 هزار و 598 نفر دانش آموز در كشور در مقاطع گوناگون، به تحصیل اشتغال دارند.
مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: طبق آخرین آمار، 19 درصد دانش آموزان كشور اضافه وزن دارند و لازم است در تابستان، برنامه هایی برای این مشكل سلامت دانش آموزان اجرا شود.

به گزارش جهان، 'فاطمه رخشانی' روزجمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن در آینده در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند.
 
وی خاطرنشان كرد وزارت بهداشت با آموزش و پرورش، كانون های فكری و پرورشی كودكان و سازمان بهزیستی جلسات مشتركی دارد تا اولویت های آموزشی كودكان را تعیین كند.
 
مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اظهار داشت: با توجه به شیوع اضافه وزن در دانش آموزان، امسال برنامه های آموزشی كودكان بیشتر در زمینه افزایش فعالیت های بدنی و ورزش، طراحی شده است.
 
رخشانی یادآور شد استفاده روز افزون از غذاهای آماده و كم تحركی دو مشكل عمده تاثیرگذار در سلامت دانش آموزان به شمار می رود كه باید برای آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
 
هم اكنون 12 میلیون و 637 هزار و 598 نفر دانش آموز در كشور در مقاطع گوناگون، به تحصیل اشتغال دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *