چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

10 جنايت پنهان مانده مبارك

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 181839
ملت مصر با اين‌كه از محاكمه حسني مبارك بسيار خرسند است، با اين حال اعتقاد دارد، 10 جنايتي كه مبارك مرتكب آن شده، در طومار جناياتش به آنها اشاره نشده و مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از مجله مصري "روز اليوسف "، اگرچه انقلاب مصر موفق شد، براي اولين بار در تاريخ جهان عرب رئيس جمهور خود را بابت جناياتي كه مرتكب شده، در دادگاه محاكمه كند، با اين حال ملت مصر اين محاكمه را كامل و تمام نمي‌داند.

در واقع اگرچه مصري‌ها بابت محاكمه مبارك خرسند و خوشحال هستند، با اين حال اعتقاد دارند، حسني مبارك، رئيس جمهور مخلوع مصر مرتكب 10 جنايت سنگين و بزرگ شده كه هيچ‌گاه در طومار جناياتش نه به آنها اشاره و نه محاكمه شد.

اين جنايات از ديد ملت انقلابي مصر به شرح زير است:

- كشور را ويلايي اختصاصي خود كردند؛ گويي كه از پدر به پسر به ارث رسيده است، حال در اين ميان هرچند بابت اين امر نارضايتي وجود داشته باشد.

- احتكار حيات و زندگي سياسي بگونه‌اي كه قدرت سياسي در كشور تنها و تنها در دست حزب حاكم ملي بود و ندادن اجازه به فعاليت احزاب معارض و دستكاري در انتخابات پارلماني و غيره.

- ايجاد خلل در وظايف و مسئوليت‌هاي نخست وزير، قانون خيانت به كشور كه هم اكنون درباره كساني كه در مصر داراي منصب و مقام هستند، به اجرا گذاشته مي‌شود، در مورد مبارك كه هم اكنون از تمام مناصب عزل شده قابل اجرا نيست، درحالي كه همه مي‌دانند وي مرتكب چه خيانت‌هايي در حق كشور شده است.

- تباه كردن و از بين بردن رابطه شهروندان با دستگاه پليس، در ادامه روند تباه ساختن حيات سياسي در مصر شاهد تخريب رابطه شهروندي با دستگاه پليس و امنيت كشور نيز هستيم، بگونه‌اي كه ملت مصر هيچ‌گاه به نيروهاي امنيتي و پليس خود نمي‌توانند اعتماد كند.

- سوء استفاده از كشور، در صورتي كه قانون خيانت بر كشور درباره مبارك به اجرا گذاشته شود، جرمي در كشور باقي نمي‌ماند كه وي متهم به آن نشود، از سوء استفاده از جايگاه خود جهت توهين و سوء استفاده از شهروندان و بيت المال گرفته تا تقلب در انتخابات و سركوب معترضان و فساد در كشور و بسياري موارد ديگر.

- بازداشت 35 هزار شهروند مصري به موجب اعمال قانون حالت فوق‌العاده و دستگيري اين شهروندان توسط دستگاه‌‌هاي امنيتي و ارتكاب انواع و اقسام جنايت‌ها در حق اين افراد.

- مصايبي كه بر كشور وارد كرد ؛ اين مصائب از زماني آغاز شد كه حسني مبارك به عنوان معاون انور سادات رئيس جمهور مخلوع مصر در امضاي توافقنامه كمپ ديويد مشاركت داشت، و با اجازه دادن به آمريكا و رژيم صهيونيستي جهت نفوذ در كشور هنگام بدست گرفتن قدرت پس از سادات ادامه يافت، وي مسئول مستقيم فجايعي مانند العباره و فروپاشي الدويقه و تصرف اموال و ربوده شدن 19400گرم طلاي مصر است سرانجام نيز مشخص نشد، اين طلاها چه شدند.

- كشتار شهروندان به نام قانون، در زمان حاكميت مبارك هزاران شهروند مصري و از جمله جوانان اسلامگرا به نام قانون به زندان و شكنجه و اعدام محكوم شدند.

- خيانت در سوگند، برخلاف سوگند وفاداري كه هنگام تصدي پست رياست جمهوري خورده بود و اين كه هيچ‌گاه به كشور خيانت نكند، خيانت‌هاي بيشماري در كشور مرتكب گرديد كه يكي از آنها گشودن دفتري از موسسه صهيونيستي الاصل "مك كيننزي " در مصر بود.

- به فساد كشاندن نظام، مبارك به عنوان رئيس جمهور مصر مسئول تمام موسسات و نهادهاي دولتي كشور بشمار مي‌آمد كه تمام اختياراتي كه قانون به وي اعطا كرده بود را در اختيار داشت، به همين دليل بايد به خاطر ايجاد فساد و تباهي در اين موسسات مورد بازخواست قرار گيرد.
اينها جرايمي است كه از ديد ملت مصر به نظر مي رسد مبارك بابت آنها هيچ‌گاه بازخواست نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *