جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱۹
۶۱

"ولنتاین" افسانه‌ای برای فروپاشی اخلاق جامعه/ هشدار نسبت به رواج یک فرهنگ ناپاک!

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 343631
آنچه که پشت پرده "ولنتاین" را این روزها بیشتر نمایان می کند، تلاش و تبلیغات برای از هم پاشیدن بنیان خانواده ها، جلوگیری از ازدواج و ترویج دوست یابی و دوست گزینی به جای انتخاب همسر و تشکیل خانواده است. این اهداف در قالب سریالهای ماهواره ای فارسی‌زبان که به حریم خانواده ها هجوم بیشتری آورده است، نمود عینی تری دارد که البته همراه با واردات "ولنتاین" که سالیان سال است اتفاق افتاده در یک سیاست تعریف می شوند!
"ولنتاین" افسانه‌ای برای فروپاشی اخلاق جامعه/ هشدار نسبت به رواج یک فرهنگ ناپاک!
سرویس فرهنگی جهان نيوز ـ علی ستوده نیا: "ولنتاین" در واقع یک مناسبت غربی و فرهنگ وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و همه ساله در روز ۲۵ بهمن مطابق با ۱۴ فوریه همراه با آداب و رسوم به خصوصی برگزار می شود. جشنی همراه با هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن به نامحرم و جنس مخالف که در واقع فرصتی است تا دوستی های خیابانی از سوی متولیان ابتذال، هویتی پوشالی یابد.

اینکه این روز چه تاریخچه ای دارد و بر اساس چه رویدادی گرامی داشته می شود، نکته ای است که همچنان نه منابع مبدع این طرح و نه پیروانشان اطلاعات موثقی برای پایه و اساس آن ندارند و تنها قصه ای ساختگی و تایید نشده، محملی برای گرامیداشت این روز عنوان شده و جالب اینجاست که بسیاری از جوانان وطنی بدون اطلاع از ریشه این افسانه ساختگی، پیرو این فرهنگ وارداتی شده اند که این گونه قصه سازی شده است: 

"زمانی فرمانروای روم باستان برای حفظ آمادگی سربازانش، از ازدواج آنها جلوگیری می کرده است به این دلیل که ازدواج باعث سستی آنها خواهد شد. در این بین کشیشی به نام "ولنتاین" مبادرت به عقد سربازان با دختران می نموده است که پس از اطلاع فرمانروا، به زندان می افتد. کشیش در زندان عاشق دختر زندانبان شده و خطاب به وی کارت هایی را می نوشته است و عاقبت در روز ۱۴ فوریه به دستور شاه وبه جرم اقداماتش اعدام شده و توسط غربی ها "شهید عشق" نامیده می شود!"

اما آنچه موجب شده تا این افسانه، به شدت توسط رسانه های خارجی و در تمام دنیا تبلیغ شود، درونمایه ضدفرهنگی این جریان است که مبنایی برای رواج فرهنگ بی‌بند و باری و ابتذال است و هر ساله تحت عنوان "روز عشق" انواع و اقسام اعمال ناپاک و خلاف اخلاق در پوشش پاک عشق و محبت انجام می گیرد!

آنچه که پشت پرده "ولنتاین" را این روزها بیشتر نمایان می کند، تلاش و تبلیغات برای از هم پاشیدن بنیان خانواده ها، جلوگیری از ازدواج و ترویج دوست یابی و دوست گزینی به جای انتخاب همسر و تشکیل خانواده، است. این اهداف در قالب سریالهای ماهواره ای فارسی‌زبان که به خانواده ها هجوم بیشتری آورده است، نمود عینی تری دارد که البته همراه با واردات "ولنتاین" که سالیان سال است اتفاق افتاده، در یک سیاست تعریف می شوند! 

شاید با بررسی و تدقیق پشت پرده این طرح بتوان به لایه های مختلف دستور اسلام مبنی بر ازدواج و تشکیل خانواده پی برد و با بررسی کلیه اقدامات اسلام هراسانه غربیها، بتوان به هویت طراحان "روز ولنتاین" به عنوان قطره ای از دریای مهاجمان فرهنگی پی برد و این سؤال را بیش از پیش در ذهن مرور کرد که رواج چنین افسانه ای و تلاش برای فرهنگ سازی آن، چه دلیلی جز اشاعه فساد و فحشا می تواند داشته باشد و چه بسا که این روز فرصتی است برای تمدید عشق ناپاک دو نامحرم که سرنوشت بیشتر این محبت های بدون عمق و ریشه، قطعا بر کسی پوشیده نیست. 

اما رواج این فرهنگ وارداتی نگران کننده تر می شود وقتی بدانیم که در میان برخی پدران و مادران هم رسوخ کرده است. اگر چه مرد به همسر خود و زن به شوهرش در این روز به اصطلاح عشق می ورزد، اما این حرکت در چنین روزی در سایه تبلیغات شبکه های ماهواره ای، تنها می تواند برای جوان و فرزند خانواده به عنوان یک الگو تلقی شده و مهر تأییدی باشد بر یک فرهنگ غلط و ناپاک که حاصل آن دوری گزینی از ازدواج و حفظ روابطی است برای فروپاشی اخلاقی جامعه.

اگرچه برخی اعتقاد دارند نفوذ آیین‌هایی نظیر روز "ولنتاین" ناشی از تهاجم فرهنگی است، اما به نظر می رسد این موضوع به علت خلاء فرهنگی جامعه در این زمینه، مورد استقبال قرار گرفته است. در حالی كه این پدیده در فرهنگ و تاریخ ما وجود دارد اما درست و پررنگ به جوانان معرفی نشده است. روز مادر، روز پدر، روز دختر، روز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) تنها نمونه ای از فرهنگ مذهبی ماست که نه تنها افسانه نیست و قصه سازی نشده است که ریشه در باورها و مذهب ما دارد و حتما می تواند به استحکام خانواده و عشق حقیقی همراه با هویت کمک کند.

و نکته قابل تامل این است که مسؤولین فرهنگی ما نه تنها سعی در فرهنگ‌سازی صحیح، گسترده، بجا، مستمر و خلاقانه برای گسترش آیین ها و باورهای مذهبی مان به عنوان جایگزین این فرهنگ وارداتی ندارند، بلکه بعضا نسبت به این پدیده که اتفاقا گسترش بسیار زیادی هم به دلیل اطلاع رسانی نادرست از سوی ما و اطلاع رسانی گسترده از سوی شبکه های ماهواره ای پیدا کرده است سکوت کرده اند.

هر چند مراكز فرهنگی و اجتماعی به نوعی تلاش می‌كنند تا با سكوت نسبت به آن، رسمیت و وجاهت عمومی را از این فرهنگ غربی و وارداتی بگیرند، اما متاسفانه در سایه این سکوت و در روزهای منتهی به این مراسم، ویترین بسیاری از مغازه ها منقش و مزین به هدایای "ولنتاین" می شود!

به نظر می‌رسد معرفی شایسته رسوم و آیین‌ها، اندیشه و افكار چهره‌های شاخص که الگوهای مذهبی ما هستند می تواند هویت‌بخش فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی باشد. ضمن اینکه تهاجم فرهنگی در سایه خلاء فرهنگی ایجاد شده است، پس سکوت و نادیده گرفتن واقعیات آن هم از جنس "ولنتاین" راه حل مناسبی برای مقابله نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابراز تأسف برای مسولین فرهنگی که در طول این سالها عرضه نداشتن جلوی یه افسانه مخرب و خنده دار رو بگیرن
اگرمسئولین فرهنگی خود ابزار تهاجم انها نباشند.
به نظرم هستند!
.... بود...
م
United States
کلا مسئولین در زمینه فرهنگی در این سالها کاری هم کردند؟؟؟
United States
تأسف چیزی را حل نمی کند باید مدیران و مردم ما برای حفظ خانواده به طرف ایجاد تسهیلات ازدواج بروند ، اگر ما نتوانیم ازدواج را آسان کنیم دشمن برای سست کردن بنیاد خانواده بیکار نمی نشیند، این درد دل کسی است که جوان 21 ساله دارد . مسئولین غیرتمند این مسئله را حل کنند:
چرا ابتذال و دوست دختر و دوست پسر داشتن آسان تر از ازدواج در جامعه ما شده است؟
اگر این مسئله را حل نکنیم کم کم با فرهنگ مسموم وارداتی ازدواج می شود عقب افتادگی ! و ابتذال و... می شود نماد تمدن و پیشرفت! یعنی همان شعاری که شاه ملعون می داد : تمدن بزرگ!!!؟؟؟
این یعنی یک عقب گرد وحشتناک برای ما که مدعی جامعه اسلامی هستیم.
Canada
ببخشیدها، مسؤلین و فرزندانشون نباید خودشون الگوی جامعه باشن. یه الگو در جامعه داشتیم که دکتر احمدی نژاد و یارانشون بودند، که از بین بردیمشون! بعد حالا چرا باید جوانان به حرف ما گوش بدن، وقتی الگوشون این دوستان هستند؟!
ظاهرا از اول انقلاب هر چیزی که به مزاق و سلیقه "برخی ها!" باشد یعنی فرهنگ خوب!!

این ولنتاین هم شده بهونه ایی جهت فساد ، یکم چشامهارو باز کنی میبینی


((هدیه و روز خوب داشتن با همسر نیاز به این بهونه ها ندارد))
حسینی
مسئولین مسئول نیستند برادر
برای شما که برای مسئولین فرهنگی اظهار تاسف کرده ای متاسفم
آیا بعد از این همه سال متوجه نشده اید که مسئولین فرهنگی همواره درگیر مسائل تکنیکی و آماری و ... بسیار بی ارزش بوده و اصلا زمان رسیدگی به فرهنگ را ندارند؟
آیا هنوز متوجه نشده اید که خودمان، ما خودمان، همین ما خودمان که ادعای دغدغه فرهنگی داریم باید با روش های دشمن مبارزه هوشمندانه کنیم و نهضتی را در این خصوص در جهان به راه بیندازیم؟
ما خومان مسئولیم؟
مسئولین مسئول نیستند برادر بیدار شو اگر بخواهیم به انتظار مسئولین، به خصوص آن کسانی که خود را شیعه و دنباله رو خاتمی می دانند بمانیم بنیاد شهید در یک اقدام فرهنگی آبراهام لینکلن را در فهرست شهدا ثبت خواهد کرد خدا را شکر نمایندگی ولایت در بنیاد شهید قدرت دارد
شما بفرماييد اين جوون ها چيكار كنند؟! شما چه تفريح و چه إمكاناتي براشون مهيأ كرديد؟ مملكت و كرديد عزاخونه و همش ناله و گريه!!! براي شادي مردم واقعاً چيكار كرديد؟؟ همه دارن افسرده ميشن!! برن سراغ مواد مخدر خوبه؟ از كشور فرار كنن برن خوبه؟! والا به خدا انتقاد كردن و حرف مفت زدن كاري نداره شما رو به خدا تو مطالبتون راهكار بديد!!!
عمار
عزیز جان مگه کسی جلوی تفریحات شما رو گرفته؟!
پیست اسکی که میرید ازاد ازاد!
بیلیاردم که بازی میکنین اونم ازادتر ازادتر!
دوچرخه سواریو اسب سواریو (هم خانوم هم آقا!) و ...
هر تفریحی بوده دارید و هر عشق وحالی خواستین کردین دیگه چی میخوای یدفه بگو .... برا جنابعالی افتتاح کنن تاشما از افسردگی در بیای!
محمد
چند تفریح مثال بزنید که ندارند؟!!!!!!!!!
قمارخانه ؟! رقاصخانه !؟
سلام.کشور ما داره دچار اصمحلال فرهنگی میشه و کسی به فکر نیست.خدا پدر شما رابیامرزه که اطلاع رسانی می کنید.واقعا لدت بردم از نگاه فرهنگی سایت جهان.با قدرت ادامه بدین.
تیزبین
United States
ریشه مشهور این اتفاق ظاهرا حاکی از عشق پاک ( ازدواج) می دهد تا ابتذال اگر کسانی آنرا به ابتذال (دوست یابی دختروپسر!)کشیده اند موضوع دیگری است ، خلاصه می شد بجای مقابله و کوبیدن این مسئله آنرا هدایت کرد به سمت "روز ازدواج" وحتی از این ایام یا ایام ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه زهرا س قویترین حرکت تسهیلات ازدواج جوانان را فراهم کرد تا جامعه به سمت امنیت و پاکی برود.
با کوبیدن و برخورد انفعالی هیچ نتیجه مثبتی حاصل نمی شود.
وای بحال جامعه ای که روابط نامشروع بشود مد روز و ازدواج بشود عقب افتادگی و یک مسئله مشکل و سنگین!
آقایان مسئولین، این با حرف نمی شود تسهیلات جدی برای تأمین " کار" و "مسکن" حداقل آن است دیر بجنبید همان می شود که از آن هراس دارید.
خدا پدرت رابیامرزد
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای محترم والنتاین برای ما مسلمانان مثل نوروز که بوی اسلامی گرفته بوی اسلامی گرفته و مردها برای زنان خودشان به این بهانه هدیه می خرند.شماها خیلی شوت و غافلید به چی گیر دادین؟؟
ظاهرا شما توی ایران زندگی نمیکنین. یکبار دیگه داستان سرایی غربی ها رو بخونید بعد میفهمید که ولنتاین مال قبل از ازدواج هست یا بعد از ازدواج
Iran, Islamic Republic of
البته يادمون و يادتون نره همه ي کساني که الان ازدواج کرده اند يک روزي به هم نامحرم بوده اند و حالاچه بصورت سنتي يا بصورت امروزي محترمانه به طرف مقابلشون که " نامحرم "!! بوده ابراز علاقه کرده اند و بعد به ازدواج هم درآمده اند.
پس لطفا "ابراز علاقه و محبت" رو با بوجود آمدن احتمالي برخي مسائل خلاف شرع در مواردي خاص ، تخطئه نکنيد!!!
Iran, Islamic Republic of
بله همه نامحرم بودن ولی همه نیومدن قبل از ازدواج کارت بدن به هم و ابراز علاقه کنن. ابراز علاقه و محبت چارچوب داره.
وقتی توی دین سفارش شده مراقب نگاه که ساده ترین کاره باشید تکلیف درباره ابراز محبت به نامحرم روشنه
Iran, Islamic Republic of
بله کارت نمي دادند، کاغذ نوشته شون رو دور يک سنگ مي بستند و اون رو تو خونه معشوقشون مي انداختند...با موتور مي رفتن دم در مدرسه يه لحظه از دور همديگه رو مي ديدندو والسلام...
عزيز دل فقط ابزارش متفاوت بوده . لطفا منکر اين قضايا نشويد... بهترين کس هم پدر و مادرهامون هستند که ازشون ميشه پرسيد که در زمان خودشون از ابزاري که دم دستشون بوده چطور واسه ابراز علاقه استفاده مي کردند...
پس سعي کنيد يه سري مسائل رو بپذيريد!!!
چون شما تو قرن ۱۷ میلادی زندگی میکنی دلیل نمیشه بقیه هم این کارو بکنن
حق طلب
ولنتاين يعني نزديك كردن دلها به هم ، شاديها را تقسيم كردن ، عشق ورزيدن و هزاران معناي دوست داشتني ديگر . چرا بايد از واقعيتها فرار كنيم
فقط به خاطر اينكه اين واژه اسم خارجي دارد نبايد در بين مردم مطرح شود ؟ مطمئن باشيد نه مسئولين فرهنگي و نه هيچ كس نميتواند ولنتاين را كنار بزند و درواقع اين واژه فراموش نشدني است .
سعید
فقط بخاطر واژه بیگانه نیست. این روز یک بار فرهنگی داره و میتونه مشی زندگی آدمها رو تغییر بده توی ارتباط با دیگران.کاری میکنه که از اعتقاداتت آرام آرام دست بکشی
اتفاقا خداییش مسئولین کسی کار نداره به این فرهنگ کثیف غربی
ایرانی مسلمان
اگر مراد یادآوری روزی برای ابراز محبت است چیز بدی نیست
اما یادتان باشد ابراز محبت (اعم از محبت به پدرومادر،همسر،فرزندان،خانواده،همسایگان وبستگان و...)ما ایرانی های مسلمان،نه تنها از ارکان زندگی بلکه از واجبات است.ونیاز به روز خاصی نداردضمن اینکه آنقدر روز وشب ثبت شده درفرهنگ ایرانی واسلامی وجود دارد که برجسته کردن آن به مراتب از آنچه که در جوامع غربی (جوامع منهای عاطفه)برای صله رحم وابراز محبت ضرورتش بیشتر است.
Iran, Islamic Republic of
چون برخی از نام عشق سو استفاده کردن دلیل بر این نمی شود که عشق چیز بدی است متاسفم برای نویسنده این مقاله .
سعید
بیچاره نویسنده که برای حمایت از عشق و محبت واقعی اینطور متهم میشه
وقتی که صبح تا شب پای ماهواره به تماشای فرهنگ غربی میشینن ، انتظار دارید خروجیش فرهنگ ایرانی اسلامی باشه .
باید ریشه ها رو دریافت ، این همه روابط دختران و پسران که رواج یافته ناشی از همینه که الگوهاشون رو فیلمها و سریالهای غربی میگیرند ، احکام و اخلاق اسلامی کمرنگ شده .
اونهایی که قبول نمیکنند بهتره به خیابونهای شهر نگاهی کنند....
افسانه های غربی ها مخرب و فاسده، افسانه های ما خوب؟ یهو بگید غربی ها آدم نیستن و فقط ما!
من با آسیب شناسی مطرح شده موافقم ولی با راههای کم کردن اثرات و یا مقابله موافق نیستم. وقتی ما در تاریخ و فرهنگ غنی ایرانی خود، روزهای بیشماری با عناوین مختلف و مناسبتهای مختلف در بهترین شرایط زمانی و فصلی داریم، و وقتی از اول انقلاب همه این مناسبتها با افراطی گری، مظهر طاغوت شمرده میشد، گرچه به دلیل شور و هیجان انقلاب، توسط اکثریت مردم مقبول افتاد، ولی به مرور زمان و با پیشرفت ارتباطات، مقابله حذفی با این فرهنگ و مراسمها، جوابگو نبوده و نیست. مضافاً اینکه به دلیل بایکوت شدید آداب ایرانی در دهه اول و نمیه اول دهه دوم انقلاب، اکثر جوانان و نوجوانان، حتی اطلاعی از وجود برخی گرامیداشتها (نظیر روز عشق) در فرهنگ ایرانی ندارند وطبیعتاً وقتی چیزی به رنگ و لعاب زیبا و تبلیغات وسیع مانند ولنتاین ر میبینند، دلباخته و طرفدار آن میشوند. غافل از اینکه، روز مشابه با تعریف بسیار انسانی تر، هزاران سال قبل در فرهنگ ما وجود داشته است. بهترین راه، رجوع به فرهنگ غنی و سراسر شادی بخش ایرانی خود است. البته میتوان به مانند نوروز، به این مراسمها و جشنها، رنگ و بوی اسلامی داد ولی نه به صورت دولتی و اجباری. چرا که مطلقاً جواب نمیدهد. بگذارید فرهنگ آن در مردم آرام و به صورت کاملاً مردمی جا بیفتد که فرهنگ، دستوری و اجباری نیست. نمونه آن، حجاب اجباری که اثرات آن کم کم هویدا میشود.
Iran, Islamic Republic of
مدیریت فرهنگی در خصوص اين مسائل سالهاست خودش رو به خواب زده ادمي كه واقعا خواب هست رو مي شه بيدارش كرد ولي كسي كه خودش رو به خواب زده نه
رضا
نوشدارو بعد از مرگ سهراب

شما بهم بپريد

حالا هم به روحاني و... بپريد

قربت الي ا...
سلام
اونی که فاسده و می خواد از اسم عشق سوء استفاده کنه، اگه روز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه رو هم به روز عشق نام گذاری کنیم، میره و برای عشق حرامش کادو می خره!!
البته به نظر من فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما غنی تر از اونه که ما برای ابراز عشق نمادین خودمون، نیاز به افسانه ولنتاین داشته باشیم
به نظر من نویسنده مقاله به این مطلب بیشتر می پرداخت حرفش مورد قبول تر بود
حسینی
تاسف بار تر ین که در بعضی ازمدارس غیرانتفاعی منطقه یک این جشن ها وجشن هالوین وکریسمس تحت عنوان اموزش زبان انگلیسی دربین کودکان معصوم تبلغ وترویج می شود ومسئولین اداراه اموزش وپرورش هم درخواب غفلت هستند
سعید455
کسی که جشن والنتاین رودرست کرده .... بوده.تکلیف انهایی که دنبالش می افتن دیگه مشخصه!
عجب گرفتاری داریم از تهاجم فرهنگی غرب در و پنجره را هم که می بندیم از راه فاضلاب وارد میشود
Sweden
ما توی خود غرب هم که زندگی کنیم باز ایرانی ومسلمانیم و از این اداهای غربی به ما نه میاد و نه با فرهنگ ما نزدیک است همین و بس
وقتی فرهنگ ایرانی فراموش می شود همین می شود که می بینین!
شهردار تهران با برانامه های فرهنگیش! سعی بسیاری در ترویج اباحه گری و فرهنگ لیبرال دارد
زسول
متاسفانه در سایت تقویم ایران ....
حسین زاده
متاسقم
Iran, Islamic Republic of
منم متاسقم
من یکی از کاربران پرو پا قرص سایتتون هستم.---آخه درسته بنظرتون توی این شرایط آشفته بازار بورس که با بی تدبیری مسولین کشور نصف بیشتر سرمابه امون رو که از راه کارگری و کارمندی با هزار خون دل جمع کرده بودند الان عرض یکماه رفته و هیچ از مسولین ،رسانه ملی ،رادیو ،و سایت های خبری عین خیالشون هم نیست---شما هم بعنوان سایت بی طرف از حق حقوق مردم بی گناه دفاع نکنید و مطلب نزنید---الان خودتو جای من و امثال من بذار یه حقوقی ماهیانه میگیری چند سال قطره قطره از صبح تا شب با اضافه کاری ایستادن جمع کردید با وعده وید مسولین به بازار بورس آوردی حالا ببینی نه تنها سود نکردی نصف سرمایه اتون رو آب بشه چه حالی دستتون میده ---تورو خدا بعنوان تیتر از مدیریت سایت تقاضا کنید مطلب بزنید تا مسولین به خودشون بیان. تمنی میکنم. التماس میکنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجبورت نکردن بیاری تو بورس که!
قناعتم خوب چیزیه!
United Kingdom
گفتم چرا مدتی هست که رشد طلاق بیشتر از ازدواج شده نگو این ولنتاین بی پدر و مادر که بنیانهای خانواده و به لرزه در آورده .
اخه من تا حالا فکر میکردم تقصیره اعتیاد و فقر و بیکاری و فارسی وان و صهیونیسته جهانیه
قاسم
حداقل کاری که مسئولین میتوانستند انجام دهند این بود که جایگزینی برای آن پیدا میکردند ماندد روز ازدواج حضرت زهرا با امام علی ع
همش به مسئولین ربط نداره خود مردم نباید سراغ رسم بیگانگان برن ماها دوس داریم سریع تقلید کنیم والا سال های پیش که ولنتاین نبود عشق و محبت بیشتر بود
ولنتاین چیه !!! ....
Iran, Islamic Republic of
میدونید این رسم و فرهنگ غربی ، چندین ساله که تو کشورمون جا باز کرده ؟ خدا عاقبتمون رو بخیر کنه
مجيد
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم
بنده پيشنهاد ميكنم روز ازدواج امام علي و حضرت فاطمه (صلوات الله عليهما) را به نام روز عشق به خانواده نام گزاري كنيم و براي اين روز كار كنيم تا با روز والنتاين مقابله كنيم
واقعا جای تاسف داره که برخی ها از این روز دفاع میکنند.این روز در بین خود غربی ها معنی و مفهوم خاصی داره و حالا ما ایرانیها میخواهیم مفهوم آنرا عوض کنیم.بابا اگه دنبال روزی برای ابراز عشق خود به همسرتون هستید که چند مناسبت در تاریخ خود ما ایرانیها هست که میتونید استفاده کنید . در متون اسلامی هم میتونید روز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا را ملاک قرار دهید . در هر صورت ما خودمان از این روزها زیاد دارم که تازگی همه با اسم آنها آشنا شده اند مثل سپندرمرزگان و.....چه دلیلی داره از روز غربی ها استفاده کنیم که در این روز برخی همسران مهمانی های خصوصی میگرند و در آن همسران خود را تعویض.....واقعا شرم آوره.به همین نام فیلهای زیادی در هالیوود ساخته اند.ولی با حرف دوستی که گفته بود جوانها زمانی برای تفریح ندارند موافق هستم . ....
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فرهنگ غربی!
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ایستگاه های مترو به عنوان یکی از مراکز فروش اجناس این مراسم در آمده است . ایستگاه مترو بهارستان . دانشگاه شریف و ...
علی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقای مرادی رییس فرهنگی شهرداری ، به ایستگاه های مترو هم سر بزنید ببینید در این زمینه چه خبر است .
فضول
سلام 5 اسفند ویا29 بهمن با تاریخ ایرانی روز عشق به همدیگر است
این دوستان دچار افراط و تفریطن.ایرانی نیستن یا غربی یا عربی.ایرانی ایرانی باش
كاملاً طبيعي است زماني كه مسئولين وبزرگان كشور ما نتوانند زمينه تفريح سالم جوانان را برنامه ريزي وتدوين كنند جوانان از فرهنگ غربي ها پيروي كنند
یادمون نرفته وقتی مهندس مشایی قصد داشت فرهنگ اصیل ایرانی رو تبلیغ کنه متحجران چپ و راست چه حملات ناجوانمردانه ای علیه وی انجام دادند و چه ریاکارانه برای دین سینه چاک کردند
بیشترین کمک رو خود دولت میکنه برای ترویج ازدواج نکردن با سخت کردن ازذواج برا جونا بارز ترین مثالش سخت گیری در مورده همین چندر قاز وامی که میخوان بدن
امیر
چه فایده ما فقط میگیم ولی هیچ فایده ای نداره همه جشن میگیرن..
من دیگه
دانشگاه سرگرم کننده الکی
.....
Iran, Islamic Republic of
..........