شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۲۸

احتمال بازگشت فرمانده دیرین به سپاه

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 409935
احتمالا وي در دانشگاه امام حسين(ع) مستقر خواهد شد و همزمان نيز در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز حضور خواهد داشت.
احتمالا محسن رضايي به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي باز مي گردد.

به گزارش جهان به نقل از پارس، سردار محسن رضايي كه از سال ۱۳۷۶ از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خارج شده بود مجددا طي درخواستي خواهان بازگشت به اين نهاد انقلابي شده است.

هدف اصلي وي از بازگشت به اين نهادِ پاسدار ارزشهاي انقلاب، تقويت بنيه علمي و نهاد دانشگاهي سپاه، عنوان شده است.

احتمالا پس از پذيرش مجدد درخواست رضايي، وي در دانشگاه امام حسين(ع) مستقر خواهد شد و همزمان نيز در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز حضور خواهد داشت.

وي در حال حاضر عضو هيات علمي دانشگاه با درجه دانشياري(Associate Professor) است كه با توجه به طي مراتب علمي، به عنوان استاد(Professor) در دانشگاه امام حسين(ع) مشغول فعاليت علمي خواهد شد.

لازم به ذكر است سردار محسن رضايي در روز قدس نيز رسما با لباس سپاه در راهپیمایی شرکت کرده بود.

در صورت پذيرش درخواست محسن رضايي جهت حضور مجدد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با توجه به ممنوعيت قانوني، وي ديگر نمي تواند براي هيچ انتخاباتي، نامزد شود.

محسن رضايي ميرقائد در خرداد ۱۳۵۸ به عضویت سپاه درآمد. در شهریور ۱۳۶۰ از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت.

در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به ۳ نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و توانست سپاه را در قالب ۵ نیرو سازماندهی کند.

در این دوره همچنین اقدام به تأسیس دو دانشگاه امام حسین(علیه السلام) و بقیه الله(عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.

در شهریور ۱۳۷۶ پس از قبول استعفای وی توسط رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا، از سوی ایشان به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید.

* چرا لباس سپاه پوشیدم؟

به گزارش «پارس»، رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت پس از حضور در راهپیمایی روز قدس با پوشیدن لباس سپاه ،دل نوشته ایی به شرح زیر نوشت:

«بازگشت به ارزش‌های انقلاب»
کجا رفت آن صمیمیت‌ها، آن برادری‌ها، آن اعتمادها؟
کجا رفت آن شهادت طلبی، آن مجاهدات بدون ادعا؟
کجا رفت آن دست محرومان را گرفتن؟
کجا رفت اجابت فریادهای «یا للمسلمین»؟
کجا رفت آن شعارهای حمایت از مستضعفین و پا برهنه‌ها؟
از حقیر سوال شد که چرا لباس پاسداریِ بدون درجۀ سال‌های اول انقلاب را در راه پیمایی روز قدس پوشیدی؟

یک کلام خواستم بگویم: برگردیم به ارزش‌های انقلاب، برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری­‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب، برگردیم به وحدتِ روزهای بعد از شهادت شهید بهشتی. به راستی در کشور چه چیز کم داریم؟

رهبری و نظامی داریم که همچون نخ تسبیح، همۀ ما را گرد یکدیگر جمع می‌کند. ملتی داریم که پانصد میلیون جمعیت را در کل منطقه می‌‌تواند اداره کند. معادن و منابعی داریم که قادر است یک میلیارد جمعیت را رفع نیاز کند، دین و مذهبی داریم که می‌تواند قلوبِ سخت ترین دشمنانِ بشر را تسخیر کند.

البته نمی‌گویم خدای ناکرده تمام ارزش‌های انقلاب از دست رفته که، اگر چنین بود محاصره اقتصادی نمی‌شدیم، غرب و اسرائیل با ما خصومت نمی‌ورزیدند، بلکه می‌خواهم بگویم که تنها راه جهشِ این انقلاب و رفع مشکلاتِ ناشی از فساد و تبعیض و فقر در کشور، فقط و فقط بازگشت صادقانه و گسترده به ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید از مسئولان و جناح‌های سیاسی کشور آغاز شود.

ارزش‌های انقلاب، تنها ساده زیستی و استکبار ستیزی نیست، برادری، شهادت طلبی، صداقت و صمیمیت و نیز حفظ بیت المال و ... همه و همه جزء لاینفک ارزش‌های انقلابند. همه ارزش­‌های انقلاب را باید با هم ببینیم.

آری، لباس سپاه پوشیدم که هم از رزمندگان و مظلومین سوریه، فلسطین و عراق حمایت کنم و هم بگویم تنها راه نجات منطقه، این است که ما در داخل کشور، عمیقا به ارزش های انقلاب اسلامی برگردیم.

موج ناامنی که از سوریه و عراق شروع شده و امروز به فلسطین رسیده است اگر مهار نشود در ماه های آینده وارد لبنان و خلیج فارس شده و احتمالا در آنصورت به ایران هم کشیده خواهد شد.

می ‌بینید که در مذاکرات ۱+۵ در مقابل تواضع و فروتنی ایران، چگونه زیاده خواهی می‌کنند. آری، ما باید قوی تر شویم، ولی تنها راه آن، بازگشت کامل به ارزش‌های انقلاب است. جامعۀ ما نیاز به آزاد سازی یک انرژی بزرگ معنوی دارد که تنها، با بازگشت به ارزش‌های انقلاب، این مهم، شدنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسیار اقدام مبارکیست
وقتی شهید تهرانی مقدم ان عظمت را افرید امثال ایشان کارهای بزرگتری باید انجام دهند
قدرت نظامی ما اهمیتی کمتر از قدرت اقتصادی ندارد و ایشان انقدر که در نظامی مقتدرند در اقتصاد موثر نیستند
مهدی
مگر قحط الرجال است او باید بازنشسته شود تازه موضع گیری های او با تفکر سپاه سنخیتی ندارد.
لطفا همونجا که هستی بمون ...
مجید سرابی
United States
این برگشت کاملا" مشکوک است محسن رضایی مانند خیلی از افراد دیگر ، همان شخصیت دهه 60 را ندارد و بسیار تغییر کرده است و اینکه اکنون بعد از گذشت چند دهه دوباره ادای بچه های دهه 60 را در می آورد و مانند آنها حرف می زند...
آشنا
انشاالله میخواهد برگردد و خودرا اصلاح کند آنهم با درکنار بچه ارزشیها بودن و باآنها دمخور شدن !!!!!!!!!!!! شاید !!!!!!!!! ولی بروبچ هواسشون خیلی خیلی جمعه ها نه اقای مجری نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست .....!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گروه خون جناب رضایی عوض شده و دیگه جاش تو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست..
بشرط اينكه آقازاده ديگرشان تمام اخبار نظامي را بالب تاپ جديد ايشان تحويل سازمان سيا ندهند ...
United States
احسنت
انشاالله ایشان رییس ستاد کل نیروهای مسلح شوند
پاسدار
آقا محسن اسطوره سپاه ودفاع است در یک جمله۰
ولایتمداران احکام امام ورهبری را در انتصاب ایشان با تامل ببینند
فربد
هر که به هاشمی وصل شد خطر ناک است مثل ولایتی ضربه ی محکمی به اصولگرا زد
سيد
بهترين اتفاق ممكن براي نيروهاي مسلح كشور همين برگشتن فرمانده دلاور آقامحسن عزيز امام و رهبري بودش، ان شاالله با حضور اين سردار سرافراز سپاه و نيروهاي مسلح روز به روز قوي تر خواهند شد
پاسدار
قیاس ولایتی وآقا محسن ! قیاس مع الفارق است
آقا فرمودند شما بارها دل امام را شاد کردید۰
عاشق نظام
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن هر کجا که باشد منشا خدمات ارزنده خواهد بود.
کشور به هوشمندی و درایت رضایی ها نیاز دارد.
درود بر برادر محسن همیشه در خط رهبری
سعید
انشالله که بشه شاید دوباره روحیات مجموعه به دهه شصت برگرده
پاسدار انقلاب
به فضل الهی وبا اقتداروباعنایت خاصه رهبر معظم انقلاب برمی گردند
سلام انشاالله شاهد حضور پربرکت ایشان در سپاه باشیم
محمد شيرانى
United States
اميدوارم موفق باشند
ايشان مرد روزهاى سخته
حسبتان الله ونعم الوکيل
توکلت على الله
احمد
ایشان از سپاه رفت کار فرهنگی کند۰ وضع فرهنگ درست شد و دیگر در این سنگر به ایشان نیازی نیست
علی کوچولو
Iran, Islamic Republic of
درود بر محسن رضایی که به فکر آینده این مملکت است
محمد حسین ابراهیمی
بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم
امير
Iran, Islamic Republic of
با درود به همه فرماندهان دفاع مقدس واقا محسن نوشته ايد با بازگشت ايشان به سپاه وي نميتواند در هيچ انتخاباتي كانديدا شود اين صحيح نيست براي انتخابات رياست جمهوري نظاميان حتي بدون اينكه استعفا بدهند ميتوانند كانديدا شوند همانطور كه دريابان شمخاني در سال هشتاد كانديدا شد وحتي با لباس نظامي در برنامه تبليغاتي انتخابات در تلويزيون حضور يافت
شهروند تهراتی
محسن رضایی در مناظرات تلویزیونی چه در سال 88 و 92 نشان داد که با زبان برنامه حرف می زند برنامه هایی که سالها کار کارشناسی مدقانه را با خود دارد او هرکجا که باشد منشاء تحولات عظیم است حال اگر تدبیری فرماندهی کل قوا بر این مقدر شود آقا محسن امام و رهبری به سپاه برگردد او سرباز نظام و ولایت است و قطعا سپاه پاسداران از وجود ش بهره ها خواهد برد ا
ali
France
با سلام
بگذاريد فرزندان واقعي انقلاب به كشور خدمت كنند
اين همه بدبينانه قضاوت نكنيد!
توفیقی از قزوین
جذب حداکثری / خوش آمدی سردار
United Kingdom
بفرمایی ایشان کجا که نمیخواهند بروند!!! صدا و سیما شهرداری تهران مجلس وزارت نفت وزارت اقتصاد ....
رزمنده
بزدلانی کز هراس ابتر شدند از بسیجی ها بسیجی تر شدند
خیلی ها درحدی نیستند که بگن اقا محسن کارش درست نبوده وچرا برگشته ویاهرچیز دیگه ...این همه هم تندروی نکنید اقامحسن هنوزم اقا محسنه سرباز ولایت و بابرنامه ترین فرد دربین کاندیدایی که بودند.محسن اصلا احساسی حرف نمیزند حتی با این وجود که اکثر شهیدانی که شما دارید از اقا محسن جداشون میکنید سربازای ایشون بوده و جونشون رو بخاطر امام و وطن وفرماندشون میدادند ...خواهشا شما کاسه داغ تر از آش نشید
مهدی صادقی مفرد
یکباردیگرمختارگونه پوزه دشمنان آل علی بخاک مالیده شود دوست دارم یکباردیگر اسلحه بدست باشم ونه بدوش.