جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱
نقاهتگاهی برای بیماران دوجنسی در کشور وجود ندارد

بیماران دوجنسی خیابان گرد و کارتن خواب می شوند

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب: 49203
بیماران دوجنسی خیابان گرد و کارتن خواب می شوند
با وجود بیش از 200 هزار نفر از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی، اما هنوز هیچ نقاهتگاهی برای این بیماران در سطح کشور وجود ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی جهان، بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی با آگاهی از بیماری خود و درخواست عمل جراحی، از سوی خانواده طرد و در آغوش خانواده رها می شوند.
خانم ملک آرا رییس تنها انجمن تخصصی بیماران مبتلا به هویت جنسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی جهان می گوید: این بیماران نه تنها مشکلات روحی و روانی عدیده ای دارند بلکه بسیاری از آنها از نظر مالی هم در وضعیت های بسیار بدی به سر می برند.
در واقع این بیماران از سر پول زیاد و یا رفاه دست به این عمل نمی زنند بلکه کشش روحی و جنسی، آنها را مجبور به انجام این عمل می کند.
وی اینگونه ادامه می دهد که متاسفانه فرهنگ سازی مناسبی برای این بیماران در جامعه وجود ندارد و حتی خانواده های آنان نیز به راحتی این مساله را قبول نمی کنند. بنابراین این بیماران با آگاهی از بیماری خود از خانواده طرد شده و در آغوش جامعه رها می شوند.
تنها نقاهتگاه این بیماران خانه شخصی خانم ملک آرا است که بیماران چند روزی را قبل و بعد از عمل در این مکان به سر می برند.
ملک آرا در این باره اینگونه توضیح می دهد: نقاهتگاهی برای این بیماران در کشور وجود ندارد و بیشتر آنها که توانایی خرید یا اجاره خانه را ندارند مجبور به کارتن خوابی و خیابان گردی می شوند.
آنان کیستند؟؟
دوجنسيتي ها به چند دسته تقسيم مي شوند. دسته نخست كساني هستند كه در بدو تولد به دليل تكامل نيافتن دستگاه تناسلي خود، به هيچ يك از دو جنس نر و يا ماده شباهت ندارند. از اين رو در همان سنين كودكي، تحت عمل هاي جراحي قرار گرفته، به يكي از دو جنس نر و يا ماده، تغيير جنسيت مي دهند. در حقيقت اين گونه افراد با نوعي اختلال در سيستم هاي جنسي خود متولد مي شوند اما خوشبختانه برطرف كردن معضل اين گونه بيماران، از طريق جراحي هاي پيشرفته به صورت كامل امكان پذير است. دسته دوم بيماراني هستند كه به دليل كشش جنسي به هر دو طرف، در شناخت جنسيت خود با مشكل روبه رو هستند. دسته سوم بيماراني هستند كه علاقه مند به تغيير جنسيت خود از زن به مرد و برعكس بوده، به منظور تغيير تصور ذهني آنها، نيازمند حضور در مراكز مشاوره و روان درماني هستند كه در صورت عدم موفقيت مشاوران، تحت عمل هاي جراحي تغيير جنسيت قرار خواهند گرفت.
ميدان ونك، پارك شهر، پارك دانشجو، ميدان كشتارگاه و... پايگاه استقرار و گشت شبانه افراد دوجنسيتي در ساعاتي از شب است. آنان به صورت گروه هاي دو يا سه نفري در كناره خلوت خيابان مي ايستند يا قدم مي زنند. بسياري از جامعه شناسان اظهار مي دارند كه طرد دوجنسيتي ها از جامعه، مدرسه، دانشگاه و حتي خانواده به تقويت همبستگي بين آنان كمك مي كند و اين هويت گروهي تا آنجا تقويت مي شود كه برخي اوقات بازگشت آنان به جامعه را با مشكل مواجه مي سازد. بنابراین در اینجا ذکر این نکته ضروری است تا برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی به این افراد و از سوی این افراد تدابیری برای نگهداری بیماران مبتلا به هویت جنسی در جامعه شود

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جامعه ایران در تمام زمینه ها عقب افتاده است ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!