شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی سرویس مدارس

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 436737
مراسم رونمایی از برچسب‌ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان آموزش و پرورش، پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران صبح امروز برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم رونمایی از برچسب‌ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان آموزش و پرورش، پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران صبح امروز برگزار شد. در این مراسم، تفاهم‌نامه سرویس مدارس میان دستگاه‌های مسئول نیز به امضاء رسید.

سردار حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه آموزش رانندگان بر اساس استانداردها و نظارت بر ساختن برچسب سرویس مدارس باید در صدر اقدامات قرار گیرد گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته سال تحصیلی گذشته شاهد هیچ تصادفی نبودیم و امسال قرار است با امضاء تفاهم‌نامه‌ای جدیت بیشتری را برای رعایت قوانین، سرویس مدارس داشته باشیم. باید تمامی سرویس‌های مدارس دارای شناسنامه معتبر باشد.

وی ادامه داد: ملاک عمل وجود معاینه فنی، بیمه نامه شخص ثالث و گواهی‌نامه مجاز است در صورتی که در سال تحصیلی جدید دارندگان خودروی سرویس مدارس مدارک مورد نیاز را نداشته باشند برچسب سرویس مدارس به آنها تعلق نخواهد گرفت و از آنجا محدوده زوج و فرد به صورت مکانیزه رصد می‌شود هر گونه تردد خودروها به عنوان سرویس مدارس شناسایی و حداکثر برخورد با آن صورت می‌گیرد.

سردار حسینی تأکید کرد: پلیس نقش نظارتی در تفاهم‌نامه سرویس مدارس را دارد و اگر مدیران آموزشی در چارچوب دستورالعمل تهیه شده اقدام نکنند و از خودروهای فاقد استاندارد برای سرویس مدارس به دلایل مختلف از جمله هزینه کمتر استفاده کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت و از اولیاء نیز می‌خواهید در این هدف ما را همراهی کنند.

در این جلسه پیمان سنندجی مدیر عامل سازمان اتوبوس‌رانی نیز با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته گفت: امسال هم همچون سال گذشته سرویس مدارس برای دانش‌آموزان استثنایی رایگان خواهد بود و اعتبارات آن توسط شهرداری تهران تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه مینی‌بوس‌های موجود شهر تهران به دلیل فرسودگی قابل ارائه خدمات به عنوان سرویس مدارس را ندارند گفت: تنها ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس نوسازی شده در سرویس مدارس حضور خواهند داشت البته صد دستگاه میدل باکس نیز در صورت نیاز در سرویس مدارس استفاده خواهد شد.

وی درباره برخی خواسته‌ها مبنی بر ارائه سرویس دربستی به خارج از شهر تهران توسط آموزش و پرورش نیز گفت: ما در محدوده شهر تهران خدمات ارائه می‌دهیم و نمی‌توانیم به این درخواست پاسخ مثبت بدهیم.

در این جلسه محمدیان قائم مقام حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه به دلیل نبود نظارت و عدم هماهنگی مشکلات خاصی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شد گفت: خوشبختانه این مشکلات شناسایی و حل شده است پیش بینی می‌کنیم امسال ترافیک کمتری برای سرویس مدارس داشته باشیم و با توجه به نصب دوربین‌های مکانیزه با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

در این نشست چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران نیز با بیان اینکه امنیت و ایمنی دو مسئله مهم برای سرویس مدارس است گفت: سرویس مدارس با گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال ارتباط جدی دارد و با توجه به ضرورت تامین ایمنی و امنیت برای این قشر از جامعه تفاهم نامه مشترک میان دستگاه‌های مسئول هر ساله به امضاء می‌رسد که نتیجه این تفاهمات به صفر رسیدن تصادفات سرویس‌های مدارس در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از چهار سازمان برای افزایش ایمنی و رعایت استاندارد سرویس مدارس تشکیل شده است گفت: امسال ثبت نام الکترونیکی ۹ مدرسه برای سرویس مدارس به صورت آزمایشی انجام می‌شود همچنین سه منطقه آموزش و پرورش نیز سرویس مدارس خود را در طول مسیر به صورت GPS رصد خواهد کرد.

وی گفت: اطلاعات کاملی از سرویس مدارس تا پایان شهریورماه امسال چاپ و در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست نیز مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی با ارائه شرایط برای خودرو و راننده به عنوان سرویس مدارس گفت: رانندگان سرویس مدارس باید حداقل ۲۳ ساله و متأهل باشند البته برای زنان سرپرست خانوار وضعیت تأهل وجود ندارد این رانندگان نباید هیچ گونه سوء سابقه کیفری و عدم محکومیت و محرومیت ممتد به محدودیت رانندگی داشته باشند و از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند همچنین خودروی مورد استفاده برای سرویس مدارس نیز باید دارای بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه سرنشین، و بیمه خودروهای عمومی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه داشتن برچسب معاینه فنی و تجهیز خودرو به وسایل ایمنی از دیگر الزامات خودروی سرویس مدارس است گفت: روند صدور برچسب بر اساس تفاهم‌نامه مشخص شده است به طوری که پیمانکاران سرویس مدارس نیاز خود را به شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی اعلام و پس از طی فرایند قانونی از جمله آموزش‌های لازم و صدور کارنامه هوشمند برای رانندگان تاکسی این افراد و خودروهایشان به عنوان سرویس مدارس معرفی خواهند شد.

وی در پایان گفت: بر اساس تدابیر ویژه پلیس راهور طرح ضربتی نظارت بر سرویس مدارس در چند ماه نخست عملیاتی خواهد شد و به شدت با سرویس‌های فاقد برچسب برخورد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *