يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
۲

توضيح حجة الاسلام رحيميان درباره تصوير نامه امام به نهضت آزادي در پنجره69

+ تصوير صحيح نامه امام به نهضت آزادي (پاسدار اسلام دي 68)
جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 145794
هفته نامه پنجره در شماره اخیر خود (شماره 69، مورخ 29 آبان 89) اقدام به انجام مصاحبه ای با حضرت حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان (عضو دفتر امام (ره) و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید) کرده است.


  هفته نامه پنجره در شماره اخیر خود (شماره 69، مورخ 29 آبان 89) اقدام به انجام مصاحبه ای با حضرت حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان (عضو دفتر امام (ره) و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید) کرده است.
 
به گزارش جهان، جناب آقای رحیمیان در این مصاحبه جالب توجه، ضمن بررسی موضوعات مختلفی پیرامون گذشته و حال و آینده مجمع روحانیون مبارز، در بخشی از مصاحبه به بحث نامه حضرت امام در جواب سؤال آقای محتشمی پور (وزیر کشور وقت) درباره صلاحیت نهضت آزادی هم پرداخته اند و ضمن برشمردن دلایل متعددی که این نامه به خط مبارک شخص حضرت امام است، به جملات مرحوم حاج احمد آقا در تأیید این مطلب (یعنی به دستخط شخص امام بودن این نامه) هم اشاره نموده اند.
 
اما متأسفانه نشریه پنجره در این شماره، به جای انتشار اصل دستخط، به اشتباه تصویر یک برگ استنساخ شده از اصل نامه را منتشر نموده است.
 
با توجه به اینکه این تصویر، تناسبي با سخنان جناب آقای رحیمیان و حاج احمد آقا ندارد و در واقع تصوير ديگري كه در پاي اين مطلب مي آيد موضوع سخن اين حضرات مي باشد، طی تماسی با حضرت حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، راجع به این مطلب سؤال نمودیم که ایشان هم ضمن ابراز ناخرسندی از این اشتباه و قصور صورت گرفته، فرمودند: «من اصلاً نمی دانم دوستان نشریه پنجره این تصویر را (که تنها استنساخی از نامه امام است و تصویر دستخط امام نیست) از کجا آورده اند. ما تصویر اصل نامه به خط امام را در همان زمان در شماره 79 نشریه پاسدار اسلام (مورخ دی ماه 68) منتشر کردیم که الآن هم در دسترس همگان هست. من خود نیز هم اکنون مشغول نوشتن مطلبی در توضیح این خطای صورت گرفته بودم و این خطای رخ داده را به مسئولان نشریه پنجره هم تذکر داده ام و آنان نیز قول اصلاح داده اند. با اینکه دوستان نشریه پنجره هم نیت بدی نداشته اند و تنها قصور رخ داده است ولی در هر حال باز تأکید می کنم که این دستخط منتشر شده در نشریه پنجره، اصلاً دستخطی که ما راجع به آن صحبت کرده ایم و تأکید داریم، نیست بلکه تنها استنساخی از نامه امام است و اصل دستخط حضرت امام همانی است که در شماره دی ماه 68 نشریه پاسدار اسلام منتشر شد.» 

در خاتمه تصویر صحیح نامه امام در باره نهضت آزادی را از شماره 79 نشریه پاسدار اسلام درج می کنیم:
 
   

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تشکر
ولی کاش در درج این نوع اخبار یا مطالب دقت بیشتری بشه تا دست آویزی برای دشمنان و معاندین چهت تخریب وجهه انقلاب و انقلابیون نشه
ممنون از تصحیح خطای پنجره در جهان نیوز
به این میگن صداقت